SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN liderem wpływów reklamowych w 2013. Najwięcej w telewizji wydał Aflofarm

Stacja TVN była liderem pod względem cennikowych wpływów reklamowych w 2013 roku. Najwięcej na reklamę w telewizji w ub.r. wydał Aflofarm, który wyprzedził Orange.

Cennikowe wpływy reklamowe TVN w 2013 roku wyniosły 3,96 mld zł, czyli o 13,98 proc. więcej niż rok wcześniej. Stacja utrzymała pozycję lidera - wynika z danych cennikowych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu utrzymał się Polsat z 3,27 mld zł wpływów reklamowych. To o 7,58 proc. więcej niż rok wcześniej. Trzecia była TVP1, notująca wzrost o 2,92 proc. do 1,91 mld zł, a czwarta - TVP2 (1,57 mld zł, wzrost o 20,77 proc., największy wśród czterech głównych stacji).

Tuż za tzw. “wielką czwórką” znalazł się informacyjny kanał TVN24. Jego przychody reklamowe wyniosły w ub.r. 428 mln zł po wzroście względem 2012 roku o 29,84 proc.

Największy wzrost wpływów reklamowych w 2013 roku, wynoszący 67,21 proc., zanotował jednak kanał TVN7, plasujący się na pozycji 12. Jego przychody wyniosły 329 mln zł.

Z kolei najwięcej straciła będąca na miejscu 16. muzyczna Viva Polska. Jej wpływy poszły w dół o 20,44 proc. i wyniosły 272 mln zł. Spadki przychodów zanotowały jeszcze dwie stacje - AXN (stracił 6,78 proc.) i National Geographic Channel (- 1,51 proc.).

>>> TVP1, TVN, Polsat i TVP2 mocno w dół w 2013 r. (top 122)

Wirtualnemedia.pl

Cennikowe wpływy reklamowe

Stacja

2012

2013

TVN

3 476 875 020

3 962 777 300

Polsat

3 039 733 997

3 270 032 416

TVP1

1 851 618 675

1 905 744 270

TVP2

1 299 484 320

1 569 384 074

TVN24

329 774 534

428 189 200

Eska TV

261 771 630

427 502 605

Discovery

376 984 465

412 405 155

Polo TV

254 867 375

389 185 795

AXN

389 942 961

363 523 375

TV4

322 886 870

360 771 040

Disney Channel

316 485 908

341 087 878

TVN7

196 618 230

328 765 711

TV PULS

203 757 986

313 216 172

TLC

278 280 620

292 024 805

Comedy Central

260 011 050

277 687 515

VIVA Polska

341 437 720

271 643 575

Investigation Discovery

163 973 435

260 843 825

Polsat2

183 055 548

234 926 050

Kino Polska

160 789 220

231 480 805

National Geographic

234 409 430

230 866 995


Wśród reklamodawców, którzy cennikowo wydali najwięcej na reklamę w telewizji, na pierwsze miejsce z drugiego awansowała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki w 2013 roku wzrosły względem 2012 roku o 17,05 proc. do 765 mln zł.

Na drugie miejsce spadła sieć komórkowa Orange. Jej wydatki poszły w dół o 9,48 proc. do 610 mln zł. Trzecia lokata należała - bez zmian - do Unilevera (580 mln zł, spadek o 3,58 proc.).

Na największy wzrost wydatków reklamowych zdecydowało się Nestle (+ 45,84 proc.), a wydatki najbardziej obciął operator T-Mobile (- 10,21 proc.).

Firma

Wydatki reklamowe

2012

2013

AFLOFARM

653 943 274

765 421 311

PTK CENTERTEL (ORANGE)

673 583 914

609 710 800

UNILEVER

601 471 166

579 928 868

PROCTER & GAMBLE

479 930 741

468 475 946

RECKITT BENCKISER

379 859 575

456 146 281

POLSKA TELEFONIA CYFROWA (T-MOBILE)

492 763 521

442 439 707

NESTLE

300 603 388

438 399 525

FERRERO

319 107 106

401 528 911

POLKOMTEL SA

369 983 286

400 228 772

US PHARMACIA INC.

377 314 539

371 665 516


 

Dołącz do dyskusji: TVN liderem wpływów reklamowych w 2013. Najwięcej w telewizji wydał Aflofarm

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
MISTRZ WIZERUNKU TVP-OLITRUK
TvBraun bajdurzyła, że z powodu braku laku na dziurę w q.ubraku wpływy reklamowe w 2013 roku mniejsze. Ten człowiek w życiu słowa prawdy nie powiedział.
odpowiedź
User
analityk
Ale bzdury. Wystarczy wejść na stronę z wynikami finansowymi TVN i porównać z rzeczywistymi wpływami, które spadają około 10% r/r.
odpowiedź
User
ja
Nie kupuje produktów reklamowanych w stroniczo politycznej telewizji TWNtusk. W tak gównianej TV mogą być tylko gówniane reklamy.
odpowiedź