SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN Media podaje cenniki i zasady sprzedaży reklam na 2019 rok. Wyższe CPP, rabaty bez zmian

Biuro reklamy TVN Media, obsługujące stacje TVN i zewnętrzne kanały tematyczne, ogłosiło zasady sprzedaży oferty reklamowej obowiązujące w 2019 roku. Kluczowe reguły pozostały niezmienione. Zmodyfikowano progi inwestycyjne w TVN, podniesiono próg inwestycji dla negocjacji warunków indywidualnych. - Zaproponowane zmiany świadczą o poczuciu pewności pozycji TVN Media wśród trzech grup telewizyjnych. Dla reklamodawców, audytorów i domów mediowych oznaczają akceptację rzeczywistej, a nie tabelkowej sytuacji na rynku reklamy tv - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Krzysztof Badziak z IPG Mediabrands.

TVN Media opublikowało zasady polityki handlowej na 2019 rok trzy tygodnie wcześniej niż w analogicznym okresie ub.r.

- Tym samym dotrzymujemy złożonej rok temu obietnicy przyspieszenia terminu rozpoczęcia negocjacji rocznych warunków współpracy. Wierzymy, że proponowane przez nas nowe rozwiązania gwarantują nie tylko wyższą satysfakcję z efektów podjętych działań, lecz także sprowokują zmiany, których pozytywny efekt stanie się udziałem wszystkich stron rynku - mówi Piotr Tyborowicz, dyrektor TVN Media.

W każdej z grup reklamodawców stawki CPP są znacząco wyższe niż w ofercie na br. W przypadku typu rozwojowego CPP dla TVN Max wzrósł z przedziału 2380-3340 zł do 2525-3540 zł, a dla CPP Premium TV - z 1640-2295 zł do 1845-2580 zł.

11 grup na 2019 rok

W polityce handlowej na 2019 rok utrzymano dotychczasowy podział reklamodawców na 11 grup: rozwojowych (wydają do 2,2 mln zł rocznie w kanałach z oferty TVN Media), kluczowych (siedem grup z wydatkami od 2,2 mln zł do 18 mln zł) i strategicznych (trzy grupy z wydatkami od 18 do 26 mln zł).

Wprowadzono zmiany wysokości progów inwestycyjnych dla wydatków w TVN w każdej z grup reklamodawców. Dla reklamodawców rozwojowych – do 2,2 mln zł (zamiast 2 mln zł), dla reklamodawców kluczowych wprowadzono progi: 2,2 mln zł - 4,4 mln zł (zamiast 2-4 mln zł), 4,4 – 6,5 mln zł (zamiast 4-6 mln zł), 6,5-8,5 mln zł (zamiast 6-8 mln zł), 8,5-10,5 mln zł (zamiast 8-10 mln zł), 10,5-12,75 mln zł (zamiast 10-12 mln zł), 12,75 – 15 mln zł (zamiast 12-14 mln zł) i 15-18 mln zł (zamiast 14-17 mln zł).

W przypadku klientów strategicznych progi inwestycji na 2019 rok wynoszą: 18-21 mln zł (zamiast 17-20 mln zł), 21-26 mln zł (zamiast 20-25 mln zł) i powyżej 26 mln zł (zamiast 25 mln zł).

Bez zmian poziom rabatów

Poziomy rabatów dla poszczególnych klastrów nie uległy zmianie. Maksymalny rabat dla reklamodawców rozwojowych wynosi 24 proc., dla kluczowych mieści się w przedziale od 28 do 47 proc., a dla strategicznych - 50 proc. Marketerzy, którzy zadeklarują wydatki w TVN powyżej 21 mln zł (w tym roku wynosi 20 mln zł) będą dostawać rabaty ustalane indywidualnie. Zwiększono próg inwestycji dla negocjacji warunków indywidualnych określanych na podstawie zawartej umowy rocznej – z obecnych 44 mln zł do 46 mln zł.

- Nowe rozwiązania handlowe to oferta o wyższej efektywności, lepiej dopasowana do możliwości reprezentowanych produktów. Chcemy przywrócić jak największej grupie klientów zdolność realizacji jakościowych parametrów kampanii, co umożliwi budowę stabilnych przewag konkurencyjnych, zdobywanych dzięki tworzeniu unikalnych rozwiązań komunikacyjnych - podkreśla Piotr Tyborowicz.

Uważa, że na znaczeniu zyska wysoka kompetencja i specjalizacja, niezbędne zarówno do powoływania kreatywnych koncepcji, jak również do ich skutecznej egzekucji. - Będziemy kontynuować także działania zmierzające do eliminacji szkodliwych praktyk na rynku, będąc przekonanym, że trwale wartościowe korzyści powstają wyłącznie w środowisku transparentnych relacji pomiędzy stronami - dodaje dyrektor TVN Media.

Oprócz rabatów inwestycyjnych, podobnie jak w latach poprzednich przewidziano rabaty dodatkowe. Wśród nich m.in. premiowane dodatkową zniżką będą: udział opcji zakupu cennikowego, zakup bezpośredni, agencyjny i dla Reklamodawcy Rozwojowego, a także rabat za roczną deklarację cennikową w programie TVN, rabat sezonowy/rabat specjalny, rabat okresowy - wyprzedażowy.

Rabat dla reklamodawcy rozwojowego przewidziano dla firm, które zadeklarują minimalny udział wydatków rocznych na kampanie reklamowe dla programu TVN w stosunku do wszystkich rocznych wydatków telewizyjnych netto na reklamę w wysokości minimum 50 proc. (w tym roku obowiązuje 40 proc. ) - wtedy otrzymają dodatkowo - podobnie jak rok temu - do 7proc. rabatu zamiast 5 proc.).

Rabat za roczną deklarację cennikową jest przydzielany, gdy reklamodawca w momencie składania deklaracji wydatków rocznych zadeklaruje 100 proc. udział cennika w zakupie w programie TVN w danym roku.

2 proc. rabatu do 25 stycznia

Z kolei klient, który do 25 stycznia 2019 roku (poprzednio do 16 lutego 2018 roku) podpisze z TVN Media umowę roczną na wydatki w TVN i w Premium TV, otrzyma dodatkowo 2 proc. zniżki. Rabat za zakup bezpośredni w TVN Media wynosi 10 proc., zaś rabat agencyjny - maksymalnie 15 proc.

Podobnie jak w tym roku, także w 2019 roku premiowany będzie zakup z cennika. Jego wysokość uzależniona jest od poziomu wydatków i jest inna dla każdego z klastrów.

Dla zakupu w TVN wynosi od  7,5 do 15 proc. (dotychczas 7 do 20 proc.) przy udziale opcji zakupu cennikowego w przedziale od 90 do 99,99 proc. (zamiast 70-99,99 proc.) oraz od 15 do 30 proc. przy zakupie w całości po cenniku.

W ofercie na 2018 rok nowością były pakiety w segmencie TVN, umożliwiające zakup grup docelowych. Były to pakiety: Kobiety 16-49, Kobiety 20-49 z miast 50 tys. +, mężczyźni 20-49 z miast 50 tys. + i wszyscy 16-49 z miast 50 tys. +. W ofercie na 2019 rok ich nie ma.

Badziak: poczucie pozycji lidera

Krzysztof Badziak, chief trading officer w IPG Mediabrands w rozmowie z Wirtualnemedia.pl zwraca uwagę na cztery poważne zmiany w polityce handlowej TVN Media na 2019 rok: brak opcji 100 proc. zakupu pakietowego, zmiana udziału w zakupie cennikowym na głównej antenie (z 70-99,99 proc. na 90-99,99 proc.), wycofanie pakietu Mix Ogólny oraz brak opcji Pakiet GRP w TVN, TVN7 i TV Puls, a także podwyższenie progów indywidualnych oraz wprowadzenie cen w klastrach uzależnionych od deklaracji wydatków w sprzedaży specjalnej i digital.

- To z jednej strony optymistyczna ocena przyszłorocznej dynamiki wzrostu wydatków reklamowych, a z drugiej poczucie pewności pozycji tego biura reklamy wśród trzech grup telewizyjnych - uważa nasz rozmówca. Dodaje, że zaproponowane zmiany to dopasowanie polityki handlowej do estymowanego popytu w roku przyszłym przy uwzględnieniu spodziewanych zmian w panelu telemetrycznym, które mogą uszczuplić zasoby reklamowe stacji telewizyjnych. - Zostały wprowadzone na podstawie tegorocznego popytu na czas reklamowy. Dla reklamodawców, audytorów i domów mediowych zmiany w polityce handlowej TVN Media oznaczają akceptację rzeczywistej, a nie tabelkowej sytuacji, w której zapotrzebowanie na telewizyjny czas reklamowy co roku wzrasta przy jednoczesnym zmniejszaniu się podaży – dodaje Krzysztof Badziak.

Piotr Tyborowicz w rozmowie z Wirtualnemedia.pl podkreśla, że nowa polityka handlowa porządkuje relacje pomiędzy produktami TVN Media .  - Sposób ich sprzedaży i poziom wyceny będzie gwarantował klientom efektywność w realizacji specyficznych celów komunikacyjnych. Chcielibyśmy, żeby klienci potrafili docenić wysiłek osób tworzących treści programowe. Obecnie znak równości pomiędzy różnorodnymi ofertami stawiany jest zbyt pochopnie. Produkty wyraziste, posiadające cechy cenne komercyjnie powinny prowokować zainteresowanie tych klientów, których potrzeby zostaną, dzięki specyfice programowej, w najbardziej efektywny sposób zaspokojone. Takie myślenie i takie działania wspiera nasza oferta - argumentuje szef TVN Media.

 

Klienci TVN Media w 2019 roku będą mieć do dyspozycji również pakiet Multiscreen All, obejmujący TVN Max i Player Smart TV, umożliwiający jednoczesny zakup komunikacji tv i digital przy najbardziej angażujących programach TVN i Premium TV.

TVN Media jako pierwsze biuro reklamy telewizyjnej ogłosiło zasady polityki handlowej na 2019 rok.

Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,87 proc.

Dołącz do dyskusji: TVN Media podaje cenniki i zasady sprzedaży reklam na 2019 rok. Wyższe CPP, rabaty bez zmian

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Solar
A tymczasem po sieci krąży już zdjęcie z hajlujacym operatorem TVN z imprezy ciasteczkowych nazioli....
odpowiedź
User
Eksport mediowy
Widać, że dziennikarz nie zrozumiał nic ze zmian w ofercie. Szkoda, że nie zapytał jakiegoś Ekporta mediowego.
Pozwólcie, że dam swój komentarz: TVN wziął rynek bez mydła. Dziękuję za uwagę.
odpowiedź
User
gosc1
Znany z obiektywizmu portal wirtualnemedia.pl oczywiście ani słowem nie zajaknie się o operatorze TVN hajlujacego przy swastyce ss...
odpowiedź