SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN Media podaje rabaty i koszty reklam na 2016 rok. Podnosi próg negocjacji do 20 mln zł

Biuro Reklamy TVN Media (pracujące dla stacji TVN i szeregu mniejszych nadawców) ogłosiło zasady polityki sprzedaży oferty reklamowej obowiązujące w 2016 roku. Wprowadza w niej nowy podział w grupie reklamodawców strategicznych i zmienia wysokości rabatów wśród reklamodawców kluczowych.

Piotr Tyborowicz, prezes TVN Media Article

TVN Media po raz trzeci publikuje zasady polityki handlowej, która przede wszystkim reguluje wysokość udzielanych reklamodawcom rabatów. Po raz pierwszy miało to miejsce na koniec 2013 roku.

- Z dzisiejszej perspektywy pozytywnie oceniamy efekty wdrożenia jej założeń, dzięki którym zasady naszej współpracy stały się ustrukturyzowane i przejrzyste, co mamy nadzieję, pozwala na budowanie zaufania wśród naszych partnerów biznesowych. Przekonują nas o tym najważniejsze skutki podjętych działań, takie jak jednolite warunki handlowe uzależnione od wysokości rzeczywistych inwestycji,  wzajemne respektowanie złożonych deklaracji oraz pełna transparentność podejmowanych działań wsparta publikacją raportów niezależnych audytorów, potwierdzających brak odstępstw od przyjętych zasad - wylicza Piotr Tyborowicz, dyrektor biura reklamy TVN Media.

W polityce handlowej na 2016 rok wprowadzono kilka zmian, które są rezultatem uwag zgłaszanych przez klientów TVN Media oraz obserwacji rynkowych.

Zachowano dotychczasowy podział na reklamodawców: rozwojowych, kluczowych i strategicznych. Pierwsi to ci, którzy wydają do 2 mln zł, kluczowi inwestują od 2 do 17 mln zł, a strategiczni – powyżej 17 mln zł.

Zmieniono tzw. strukturę klastrową, wprowadzając dodatkowe klastry dla klientów strategicznych  17-20 mln, 20-25 mln oraz 25 mln+. W 2015 roku była tylko jedna grupa reklamodawców strategicznych – były to wszystkie firmy wydające na reklamę w stacjach obsługiwanych przez TVN Media ponad 17 mln zł. Wszystkich z tej grupy nie obowiązywały konkretne rabaty – negocjowano je indywidualnie. Teraz negocjować mogą jedynie te firmy, które będą wydawać powyżej 20 mln zł. Zaś ci inwestujący od 17 do 20 mln zł otrzymają rabat w przedziale od 36 do 50 proc.

W przyszłym roku reklamodawców w poszczególnych klastrach obowiązywać będą nieco inne niż obecnie poziomy rabatów. Rozszerzono ich zakres dla poszczególnych klastrów.

Reklamodawcy wydający od 2 do 4 mln zł mogą liczyć na upust od 12 do 28 proc. (w ub.r. od 24 do 28 proc.),  a ci inwestujący od 4 do 6 mln zł – od 16 do 32 proc. (w ub.r. od 28 do 32 proc.). Rabat dla firm z wydatkami od 6 do 8 mln zł wynosi od 20 do 36 proc. (rok temu od 32 do 36 proc.), a dla tych z wydatkami od 8 do 10 mln zł -  od 24 do 39 proc. (w ub.r. od 36 do 39 proc.).

Firma inwestująca od 10 do 12 mln zł otrzyma zniżkę od 27 do 42 proc. (w ub.r. od 39 do 42 proc.), a ta, która przeznaczy na reklamę od 12 do 14 mln zł dostanie od 31 do 45 proc. rabatu (w  ub.r. od 42 do 45 proc.). Dla firm z wydatkami od 14 do 17 mln zł przewidziano upust od 33 do 47 proc. (w  ub.r. od 45 do 47 proc.).

Oprócz tych rabatów, podobnie jak w latach poprzednich przewidziano rabaty dodatkowe. Wśród nich m.in. premiowane dodatkową zniżką będą: za udział opcji zakupu cennikowego, za zakup bezpośredni,  agencyjny, inwestycyjny i dla Reklamodawcy Rozwojowego, a także rabat za roczną deklarację cennikową w programie TVN,  rabat sezonowy/rabat specjalny,  rabat okresowy - wyprzedażowy.

Rabat dla reklamodawcy rozwojowego przewidziano dla firm, które zadeklarują minimalny udział wydatków rocznych na kampanie reklamowe dla programu TVN w stosunku do wszystkich rocznych wydatków telewizyjnych netto na reklamę w wysokości minimum 40 proc. - wtedy otrzymają dodatkowo  do 5 proc. rabatu.

Rabat do zakupu cennikowego i zakupu w opcji pakietu ilościowego wynosi: do 10 proc. - jeżeli 60 proc. budżetu przeznaczona będzie na zakup cennikowy, do 15 proc. - gdy wyda 80 proc. budżetu na zakup cennikowy i do 20 proc. w sytuacji, gdy cały budżet miesięczny zostanie przeznaczony na zakup z cennika.

Rabat za roczną deklarację cennikową jest przydzielany, gdy reklamodawca w momencie składania deklaracji wydatków rocznych zadeklaruje 100 proc. udział cennika w zakupie w programie TVN w danym roku.

Rabaty sezonowe będą wprowadzane okresowo i każdorazowo ogłaszane w cenniku. Podobnie będzie w przypadku rabatu wyprzedażowego. Zniżka za podpisanie ramowej umowy rocznej w terminie do 26 lutego 2016 roku  wynosi 2 proc. i nie obejmuje reklamodawców strategicznych. Wysokość rabatu za zakup bezpośredni wynosi do 10 proc., zaś agencyjny - do 15 proc.

W ofercie handlowej TVN Media wprowadzono też nowe produkty. Są to: pakiet targetowy w kanale TVN - dostępne opcje to Kobiety 25-49 oraz Kobiety 16-49 z miast powyżej 50 tys. mieszkańców. Nowością jest także wielosegmentowy produkt Multiscreen integrujący reklamę telewizyjną i internetową.

Ponadto TVN Media poszerzyło oferty pakietów w ramach Premium TV, wprowadzając m.in. opcje MIX Family i MIX Prime 17:00-23:00.

Ogłaszając politykę handlową na 2016 rok, zarząd TVN Media wystosował list do swoich klientów dotyczący przetargów i ofert, w którym informuje, że w związku z tym, iż zdarzają się sytuacje, że domy mediowe lub agencje reklamowe oferują reklamodawcom warunki niepotwierdzone przez TVN Media, podobne ustalenia nie będą honorowane.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVN Media podaje rabaty i koszty reklam na 2016 rok. Podnosi próg negocjacji do 20 mln zł

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
w
reklama w TVN to antyreklama
12 16
odpowiedź
User
włączamy niskie ceny,
włączamy niskie ceny,
12 8
odpowiedź