SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN przed Polsatem, Play wydał 11 mln zł

Telewizyjne wydatki reklamowe kwiecień 2007: Najwięcej zarobiła TVN -Polsat Sport liderem kanałów tematycznych. Reklamodawcą numer jeden Unilever.

Telewizja TVN zwiększyła w kwietniu 2007 r. cennikowe wpływy netto z reklam do 214 114 570 zł, czyli o 8,5 proc. wobec analogicznego okresu 2006. Pozwoliło to stacji kierowanej przez Piotra Waltera awansować na pierwszą pozycję w rankingu najlepiej zarabiających z reklamy telewizyjnej – wynika z danych firmy TNS OBOP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl (dane powstałe na podstawie oficjalnych cenników, nie obejmują rabatów). 

Na drugie miejsce spadła telewizja Polsat, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 211 825 695 zł (3,1 proc. więcej niż w kwietniu 2006 roku).

TVP 1 miała 149 374 370 zł (wzrost o 20,5 proc.) a czwarta 'Dwójka' – 114 532 370 zł (wzrost o 13,5 proc.) wpływów reklamowych.
 
Na piątym miejscu znalazła się telewizja Polsat Sport - pierwszy raz w zestawieniu - która ma większe wpływy reklamowe niż takie stacje jak TV4 czy TVN24.


IV 2007ZMIANA
TVN214 114 570 zł8,5%
Polsat211 825 695 zł3,1%
TVP1149 374 370 zł20,5%
TVP2114 532 370 zł13,5%
Polsat Sport30 969 400 złX*
TV420 164 434 zł37,3%
TVN 2417 262 078 zł64,0%
MTV Polska13 623 865 zł22,7%
Tele 512 436 494 zł2,0%
AXN11 486 505 złX*
VIVA Polska10 837 020 zł58,7%
TVN Siedem10 468 769 zł-1,7%
TVP37 863 955 zł8,8%
Cartoon Network7 408 100 zł58,1%
Polsat Zdrowie i Uroda7 138 539 złX*
Discovery6 962 850 zł-10,5%
Jetix6 603 932 zł-25,6%
TV Puls6 397 475 złX*
4fun TV5 580 230 złX*
TVN Style5 083 029 złX*

X* - rok wcześniej stacja znajdowała się poza TOP20              
* - powyższy ranking uwzględnia stacje wprowadzone przez TNS OBOP do monitoringu reklamowego w marcu 2007 (AXN, TV Puls, Vh1, 4fun.TV, Kino Polska, MiniMini, Polsat Sport, Polsat Zdrowie i Uroda, Zone Europe)
              

IV 2006
Polsat205 432 889 zł
TVN197 308 281 zł
TVP1123 917 099 zł
TVP2100 872 686 zł
TV414 685 393 zł
Tele 512 187 254 zł
MTV Polska11 098 907 zł
TVN Siedem10 652 967 zł
TVN 2410 527 577 zł
Jetix8 879 899 zł
Discovery7 780 375 zł
TVP37 227 241 zł
VIVA Polska6 826 636 zł
ZigZap5 705 979 zł
TVN Turbo5 545 490 zł
Hallmark4 898 773 zł
Cartoon Network4 685 040 zł
National Geographic Channel4 652 590 zł
Ale Kino3 470 001 zł
Zone Club3 342 590 zł

Unilever-Bestfoods, Polkomtel, Nestle Polska, L'Oreal Polska i Grupa Żywiec - to firmy, które przeznaczyły najwięcej na reklamę w telewizji w kwietniu 2007 r. Na piętnastym miejscu znalazła się firma P4, właściciel nowej sieci komórkowej Play (debiut na rynku 16.03.2007).


IV 2007
UNILEVER - BESTFOODS39 940 513 zł
POLKOMTEL S.A.27 555 070 zł
NESTLE POLSKA SP. Z O.O.25 515 648 zł
L`OREAL POLSKA21 305 292 zł
GRUPA ŻYWIEC S.A.20 005 077 zł
PROCTER & GAMBLE19 738 551 zł
DANONE16 899 287 zł
HENKEL16 799 010 zł
US PHARMACIA15 125 564 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA14 769 135 zł
PTK CENTERTEL14 701 617 zł
RECKITT BENCKISER13 300 815 zł
MASTER FOODS POLSKA12 551 782 zł
KRAFT FOODS12 360 990 zł
P4 SP. Z O.O.11 416 060 zł
AXA GRUPA10 609 576 zł
TV PROMOTION GROUP10 371 514 zł
AGORA S.A.10 367 500 zł
COCA - COLA COMPANY10 164 150 zł
AGROS NOVA8 445 527 zł

 

IV 2006
UNILEVER - BESTFOODS42 383 309 zł
NESTLE POLSKA SP. Z O.O.26 956 834 zł
PTK CENTERTEL21 245 393 zł
HENKEL18 808 390 zł
L`OREAL POLSKA18 597 415 zł
PROCTER & GAMBLE17 807 958 zł
POLKOMTEL S.A.17 323 694 zł
DANONE15 845 953 zł
GRUPA ŻYWIEC S.A.14 511 590 zł
FERRERO12 217 420 zł
US PHARMACIA11 275 302 zł
KRAFT FOODS11 106 166 zł
COCA - COLA COMPANY10 906 515 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA10 499 377 zł
RECKITT BENCKISER10 212 728 zł
AGORA S.A.9 986 032 zł
AGROS NOVA9 507 766 zł
MASTER FOODS POLSKA8 612 515 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA S.A.8 543 525 zł
AXEL SPRINGER POLSKA8 513 920 zł

-
-
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVN przed Polsatem, Play wydał 11 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl