SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

TVN rozbudowuje ofertę Food Network. „Ambicją jest by główną zawartością były lokalne produkcje”

Wiosną w ramówce Food Network znalazły się cztery lokalne produkcje: „Sexy kuchnia Magdy Gessler”, „Makłowicz w drodze”, „Przepis na sukces” i „Dziewczyny z wypiekami”. - Ambicją kierownictwa jest stworzenie kanału, którego główną zawartością będą lokalne produkcje dla polskiego widza - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Robert Makłowicz.

Gwiazdy Food Network na konferencji prasowej, fot. ŁBrzezicki / WM Article

Ambasadorką kanału Food Network jest restauratorka Magda Gessler, która od wielu lat jest związana z Grupą TVN - prowadzi reality „Kuchenne rewolucje”. - Food Network to najlepszy kanał kulinarny w Polsce, a ludzie, którzy go tworzą mają pojęcie o tym, co robią, bardzo się do tego przykładają, sami lubią jeść i są estetami - tłumaczy w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Magda Gessler. - Twórcy kanału mają serce, ale przede wszystkim mają intuicję jak stąd do Oslo i stąd do Australii. Są renesansowi, kochają życie i kochają pokazywać to życie innym - podkreśla restauratorka.

W lutym br. udział Food Network w całym rynku telewizyjnym wyniósł 0,14 proc., co stanowi wzrost o 27,27 proc. w skali roku, zaś w grupie komercyjnej - udział wyniósł 0,18 proc. (wzrost o 20 proc.).

Gessler: Chcę pobudzać seksualne żądze, aby Polska nie zaginęła

Specjalnie dla widzów kulinarnej stacji Gessler gotuje w swoim własnym programie „Sexy kuchnia Magdy Gessler”. W każdym odcinku prezentuje własne pomysły na dania kuchni polskiej i światowej. Oprócz gotowania, znana restauratorka dzieli się z widzami historiami, ciekawostkami i anegdotami z różnych części globu. W programie nie brakuje również wątków związanych z jej prywatnymi upodobaniami, dotyczącymi zarówno kulinariów jak i kobiecego świata.

- Chcę pobudzać seksualne żądze, ponieważ chciałabym, aby Polska nie zaginęła i żebyśmy mieli więcej małych Polaków. Staram się, aby to było przyjemne i żeby bodźce ku temu były autentyczne - mówi nam prowadząca „Sexy kuchnię”.

Drugi sezon „Sexy kuchni Magdy Gessler” na antenie Food Network można oglądać w każdą niedzielę o godz. 11.45.

Kolejną lokalną produkcją Food Network jest „Makłowicz w drodze”. Program Roberta Makłowicza jest obecny w ramówce stacji od listopada ub.r. Dziennikarz wyrusza w świat, by poznawać regionalne przysmaki i tradycje kulinarne, przedstawiając widzom przepisy i ciekawostki z odwiedzanych regionów. Konwencję programu jest taka sama jak „Makłowicz w podróży”, emitowanego w TVP2.

Aktualnie w Food Network emitowane są odcinki nagrywane w Kambodży (niedziela o godz. 11.15). W kolejnej odsłonie Makłowicz przedstawi widzom kulinarne przepisy i ciekawostki belgijskiej Flandrii. - Natomiast za tydzień wyruszamy na Istrię i będziemy podróżować po chorwackiej części półwyspu. Trafimy na sezon na dzikie szparagi i czarne trufle. Mam plan, aby pokazać widzom, jak się je zdobywa -  tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Robert Makłowicz.

Na przełomie maja i czerwca kucharz wybiera się z ekipą telewizyjną do Norwegii, gdzie nakręci kolejne odcinki podczas tzw. białych nocy i zaprezentuje połowy ryb z Golfsztromu. Później czeka go jeszcze podróż na Korsykę. W każdej z wymienionych lokalizacji powstanie kilka odcinków „Makłowicza w drodze”.

„Jestem zadowolony z przejścia do Food Network”

- Internet i kanały tematyczne to jest przyszłość. Telewizja, w której można znaleźć wszystko powoli staje się rzeczą archaiczną - komentuje dziennikarz. - Ambicją kierownictwa Food Network jest stworzenie kanału, którego główną zawartością będą lokalne produkcje dla polskiego widza. Podoba mi się ta wizja - dodaje.

Robert Makłowicz przez 20 lat był związany z Telewizją Polską, ostatnio jako gospodarz popularnego programu „Makłowicz w podróży”. W marcu 2017 roku TVP zakończyła tę współpracę po tym jak stwierdził on, że jego słowa w spocie ramówkowym wykorzystano w zmanipulowanym kontekście.

- Tak się zdarzyło, okoliczności są znane. Taki mamy w Polsce czas. Cieszę się, że jestem w Food Network - dodaje. Ze stacją związał się oficjalnie w lipcu ub.r.

Nowy program tej wiosny prowadzi Katarzyna Meller, która w odcinkach „Przepisu na sukces” przyjrzy się pracy szefów kuchni w znanych polskich restauracjach oraz odwiedzi pasjonatów gotowania. Prowadząca spróbuje potraw kulinarnych i porozmawia z kucharzami na temat m.in. oryginalnych przepisów i smaków. Meller jest autorką przepisów kulinarnych i restauratorką. W 2016 roku napisała książkę „W kuchni mamy i córki”. Jest siostrą Marcina Mellera.

Od wtorku 24 kwietnia br. stacja rozpocznie emisję programu Dziewczyny z wypiekami”, w którym Agata Stankiewicz i Małgorzata Nagat muszą wykonać w swojej pracowni cukierniczej nietypowe zamówienia na torty. Widzowie zobaczą, jak powstaje zamówienie oraz poznają przepisy na słodkości.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVN rozbudowuje ofertę Food Network. „Ambicją jest by główną zawartością były lokalne produkcje”

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
?
Siostrzyczka Mellera próbowała już sił w niezliczonej liczbie firma Skarbu Państwa, teraz jest trendsetterką kulinarną :)

Tylko patrzeć aż braciszek Andrzej, gdzieś będzie lansowany jako główny reporter wojenny w Polsce :)

Jest tyle utalentowanych Polaków, którzy nawet nie marzą o tak błyskotliwych karierach w mediach.

A tu cyk, wystarczy pochodzenie etniczne i jest własny program w jednej z największych telewizji.

Można zapytać jakie kompetencje w obszarze którym ma się zajmować ma Pani Katarzyna Meller?
24 3
odpowiedź
User
Emil.
Szkoda, że już nie pokazują "Tajemniczego klienta" :(
4 4
odpowiedź
User
Gwiazdki zgasły w ciągu zaledwie 2 lat.
Makłowicz jest pewnie tak zadowolony z Food Network jak kilka miesięcy temu Orłoś z telewizji WP, która ogląda błąd statystyczny.

Teza o oderwaniu od koryta, bez uszczerbku dla koryta, a z załamaniem kariery wcześniej przez lata robionej na siłę, wbrew predyapozycjom, teza o oderwaniu od koryta, potwierdza się w przypadku wszystkich tych pseudoosobowości medialnych z czasów Platformy i PSLu i TVP.

Wystarczy zmiana rządu i łądują po kanciapowych telewizja, które często mają problemy z opłaceniem czynszów za lokale, które wynajmują.

Dlaczego nie w głównym kanale TVNu? Nie mówiąc o Polsacie, który najbardziej jest restrykcyjny co do wyników oglądalności?

Czekam jeszcze na kolejny "lukratywny" transfer Tafli, która z rozpadu swojego związku robi cyrk medialny w co każdym wydaniu serwisu informacyjnego Nova TV.

No i Kraśko, chociaż tego TVN będzie trzymał długo, bo rodzinne kolacje w tym przypadku są wielopokoleniowe.
19 12
odpowiedź
User
TDI
Kanał telewizyjny o jedzeniu... Brakuje mi kanału o rozwiązywaniu krzyżówek.
13 7
odpowiedź
User
Seba
Ciężko też zostać nagle gwiazdą w stacji konkurencyjnej. Oni tam mają swoje gwiazdy, układy i układziki. Z TVP "odeszło" tyle osób ze na kilkanascie stacji by starczyło. Za to teraz w TvVP same gwiazdy normalnie.
9 5
odpowiedź
User
q
kogo to badziewie poniżej błędu statystycznego obchodzi?
7 4
odpowiedź
User
Widz
Gdzie ten kanal mozna ogladac??? Moze po fuzji z Discovery ktos sie tym zajmie na powaznie...bo teraz slabiutko to wyglada.
3 3
odpowiedź
User
seba
Też sie dziwie dlaczego czasami pojawiają sie tu teksty o bledach statystycznych a brak informacji o programach z top10-20 polskich stacji.
4 1
odpowiedź
User
poPO
Cała oferta tvenu to tylko gotowanie + fakty. Reszta nie istnieje. Nie ma potrzeby, zatem, tworzyc osobny kanał.
4 2
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing