SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Magda Gessler lokomotywą reklamową TVN. "Maszynka do zarabiania pieniędzy"

Magda Gessler jest najlepiej zarabiającą dla swojej stacji gwiazdą telewizyjną. Jej "Kuchenne rewolucje" wygenerowały dla TVN przychody reklamowe na poziomie 230 mln złotych - pokazuje raport domu mediowego MullenLowe MediaHub. Trzeba jednak pamiętać, że to suma oparta na danych cennikowych, które nie uwzględniają rabatów, mogących wynosić kilkanaście procent.

Magda Gessler; fot. TVN Article

Dom mediowy MullenLowe MediaHub przygotował kolejną odsłonę raportu poświęconego gwiazdom telewizyjnym, na których stacje telewizyjne zarabiają najwięcej pieniędzy z emisji reklam. W tegorocznej, dziewiątej edycji, przychody z najpopularniejszych formatów telewizyjnych wzrosły w ubiegłym roku o 17 proc.

Przychody reklamowe (rate card) TOP 5 formatów TV - emisje w głównych stacjach w latach 2017/2018

Magda Gessler dzieli i rządzi

Kolejny rok liderką rankingu "Lokomotywy reklamowe" została Magda Gessler. Gwiazda programów kulinarnych TVN, w 2018 roku zarobiła dla stacji - dzięki show Kuchenne rewolucje" - 232,9 mln złotych (dane cennikowe). To kilkanaście milionów złotych więcej niż w poprzedniej edycji zestawienia (196,7 mln zł). W pierwszej dziesiątce (na miejscu 9.) znalazł się również drugi program z udziałem Gessler - „Masterchef”, który w 2018 r. zarobił 55 mln zł.

- Prowadzony przez Magdę Gessler format „Kuchenne Rewolucje” jest maszynką do zarabiania pieniędzy. Treści monetyzowane są poprzez emisję powtórek (ok.godziny7.00 i 15.00), co w konsekwencji prowadzi do generowania dużej liczby spotów, pod tym względem zajmuje on trzecie miejsce w zestawieniu - wyjaśnia reklamowy sukces „Kuchennych rewolucji” Michał Bakalarczyk, ekspert rynku TV w MullenLowe MediaHub.

Kolejne miejsce zajmuje teleturniej "Milionerzy". Przychody z tego formatu wzrosły aż o 65 mln. zł. w stosunku do roku poprzedniego. Pierwszą trójkę rankingu uzupełnia „Nasz nowy dom” z prowadzącą Katarzyną Dowbor, który zarobił w 2018 r. 125 mln. zł (w 2017 - 110 mln. zł.). Miejsce czwarte należy także do formatu Polsatu. „Twoja twarz brzmi znajomo” zarobiła jednak dla stacji mniej niż rok wcześniej -  88 mln. zł. (w 2017 – 91 mln. zł.).

Miejsce piąte należy do teleturnieju "Koło fortuny" TVP2 - formatu powracającego do telewizji po latach nieobecności. Program prowadzony dziś przez duet Rafał Brzozowski oraz Izabella Krzan zarobił dla TVP 76,4 mln. zł.

Dziesiątkę uzupełniają „Jaka to melodia” (TVP1, 75 mln zł), "Malanowski i partnerzy” (Polsat, 74,1 mln zł) oraz kolejne propozycji stacji TVN. „Mam talent” zarobił dla stacji 56,6 mln zł, „Masterchef” 55 mln zł, a „Ameryka Express” 53,3 mln zł.

Gorzej niż w 2017 roku wypadły nowości Polsatu, które zajmują miejsca na początku trzeciej dziesiątki zestawienia. Jedynie format „World of dance” z Edytą Herbuś, Michałem Malitowskim oraz Rafałem Kamińskim zajął 16. miejsce, wyprzedzając inny program tej stacji „Dancing with the stars - taniec z gwiazdami”.

Z pierwszej dziesiątki, w porównaniu z rokiem 2017, wypadły teleturnieje TVP i Polsatu "Jeden z dziesięciu" oraz "The Brain. Genialny umysł".

Większe przychody z powtórek

Eksperci MullenLowe MediaHub zwrócili uwagę na powtórki popularnych formatów na innych platformach należących do dużych stacji. Okazało się, że generują dla stacji dodatkowe zyski.  

- Warto zauważyć, że większość popularnych formatów ma swoje drugie życie w stacjach tematycznych. Powtórkowe emisje powiększają zarobki stacji o 12 proc., czyli o blisko 100 mln zł – wyjaśnia Bakalarczyk.

Powtórki „Kuchennych rewolucji” pojawiają się także na takich kanałach jak: TVN Style, czy Food Network.

O blisko 12 proc. (niemal 100 mln. zł.) rosną zarobki stacji uzyskane dzięki powtórkowym emisjom na antenach tematycznych (na głównych antenach zarobki w 2018 to ok. 714 mln zł, łącznie z powtórkami na innych kanałach prawie 812 mln zł).

Przychody reklamowe (rate card) TOP 5 formatów 2018/2018 – emisje wraz z powtórkami na innych kanałach

W porównaniu do roku ubiegłego, w stacjach telewizyjnych wzrosła liczba spotów emitowanych w breakach reklamowych obok topowych formatów.

GRP (ang. Gross Rating Point) jest to suma ratingów czyli wartości, które określają jaki % grupy celowej (populacji) zetknął się z pojedynczą emisją naszej reklamy. Analiza została przeprowadzona na bazie danych: Nielsen Audience Measurement, grupa Wszyscy 16-49

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Magda Gessler lokomotywą reklamową TVN. "Maszynka do zarabiania pieniędzy"

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kinga
Malanowski i partnerzy - 74 mln zł. Tak powtórki się dobrze oglądają?
14 9
odpowiedź
User
Kazik
Dzień bez ...dniem szczęśliwym.
Kiedy sanepid przypier...tej babie mandat za machanie mopem w kuchni. Czy ją nie obowiazują zasady? Spięty mop i brak ozdobnej biżuterii na pazurach!
22 19
odpowiedź
User
tv - widzka
Dzień bez ...dniem szczęśliwym.
Kiedy sanepid przypier...tej babie mandat za machanie mopem w kuchni. Czy ją nie obowiazują zasady? Spięty mop i brak ozdobnej biżuterii na pazurach!

Kazik, przepraszam, ale ty się stuknij tym mopem w głowę, bo M. Gessler robi świetny program. Nie musisz oglądać, bo i tak oglądają miliony.
19 17
odpowiedź
User
Pdk
Mhm, nie lubie jej.
14 11
odpowiedź
User
Batty
No i co z tego wynika? Po co ten raport, skoro to takie dane porównanie jakby sprawdzać który silnik auta jest lepszy na podstawie sumy jego wymiarów....
I jeśli MullenLowe twierdzi, że rabaty wynoszą kilkanaście procent, to zapraszam jego klientów do nas 😊
14 10
odpowiedź