SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN zwiększa wydatki programowe. Będzie podwyżka cen reklam

Grupa TVN zamierza w tym roku wydać na program o 20-25 mln zł więcej niż w ub.r. Spółka zapowiedziała też podwyżkę cen reklam i chce by jej przychody rosły bardziej dynamicznie niż rynek reklamy telewizyjnej.

Markus Tellenbach, prezes Grupy TVNArticle

- Firma przeprowadzi dalsze inwestycje w ciągu tego roku. Szacujemy, że mówimy o przedziale 20 - 25 mln zł - powiedział na konferencji prasowej John Driscoll, wiceprezes Grupy TVN ds. finansów, pytany o wzrost tegorocznych wydatków na program.

Główna antena TVN przygotowała już wiosenną ramówkę. Znajdzie się w niej sporo wysokobudżetowych produkcji, m.in. nowe widowisko „Mali Giganci”, reality-show „Piekielny hotel”, dwa komediowe seriale „Mąż czy nie mąż” i „Nie rób scen”, a także powracające na antenę po latach programy „Mamy Cię” i „You Can Dance! Po prostu tańcz”.

Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN, poinformował, że spółka planuje również podwyżkę cen reklam. - Podnieśliśmy ceny w zeszłym roku na głównej antenie i w kanałach tematycznych. W tym roku planujemy marginalną podwyżkę cen reklam w głównym kanale i bardziej znaczącą w stacjach tematycznych - powiedział Tellenbach.- Ceny są jednym z czynników rozwoju przychodów reklamowych głównej anteny TVN. Oczywiście oglądalność jest drugim czynnikiem - dodał.

Tellenbach powiedział, że spółka oczekuje, iż w tym roku rynek reklamy telewizyjnej osiągnie wzrost na średnim jednocyfrowym poziomie (w ub.r. wzrósł on o blisko 5 proc.). TVN liczy na osiągnięcie wyższej dynamiki wzrostu przychodów. - Spodziewamy się, że skonsolidowane przychody wzrosną w jednocyfrowym tempie, w przedziale od średniego do wysokiego - mówił na konferencji prasowej prezes TVN.

W 2014 roku łączne przychody Grupy TVN wyniosły 1,59 mld zł i były o 3,6 proc. wyższe niż rok temu. Z kolei przychody  z reklam i sponsoringu wzrosły o 5,1 proc. Zysk netto spółki uplasował się na poziomie 189 zł wobec 207 mln zł straty rok wcześniej (więcej na ten temat).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVN zwiększa wydatki programowe. Będzie podwyżka cen reklam

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
abc
Poziom programów TVN jest żenujący, seriale klasy C, rozrywka, która śmieszy chyba tylko Miszczaka.
odpowiedź
User
Mareczek
Szkoda tylko że od 5 lat nie inwestują w ludzi. starych (drogich na umowach) się zwalnia. zdolni młodzi sami uciekają jak szczury. Zostały same tanie miernoty i wazeliny bez fantazji i polotu - stękają narzekają i czekają ...morale jest fatalne w każdym dziale tej firmy, w każdym pionie - to obraz współczesnego PGRu. Wstyd się przynać że pracuję w Tvn ...gdzie prezes ma 6milonów na miesiąc a wydawca 5 tyś na dzieło!
odpowiedź
User
Nie pracuję w TVN
Mimo że tam nie pracuję i nigdy nie pracowałem to jakoś tęsknię za Janem Wejchertem... Niby słabo widoczny a jednak jego odejście (niestety nie tylko z firmy) jest bardzo zauważalne...
odpowiedź