SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN24 liderem stacji tematycznych, HGTV z największym wzrostem w top 25

Pozycję lidera oglądalności wśród kanałów tematycznych zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej w zeszłym miesiącu zajęło TVN24. Największy wzrost w top 25 zanotowała stacja HGTV - raport Wirtualnemedia.pl.

fot. tvn Article

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji tematycznych w maju 2017 roku należało do TVN24, którego średni dobowy udział wyniósł 4,66 proc., po wzroście względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 20,41 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.

Drugą lokatę zajęło TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 3,37 proc., po wzroście o 9,42 proc.

Podium uzupełnia kanał TVP Seriale, który awansował z miejsca czwartego. Jej udział zwiększył się o 12,75 proc. i w analizowanym okresie wyniósł 1,68 proc.

Na kolejną lokatę spadła stacja TTV z wynikiem w zeszłym miesiącu na poziomie 1,63 proc., po jednak wzroście o 0,62 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka Polsat News, który awansował z 6. lokaty (1,18 proc.; wzrost o 9,26 proc.).

W czołowej dziesiątce zestawienia uplasowały się jeszcze takie kanały jak: TVP ABC (1,06 proc.; wzrost o 37,66 proc. - największy w top 10), TVP3 (0,98 proc.; spadek o 1,01 proc.), TVP Rozrywka (0,95 proc.; - 17,39 proc.), Stopklatka TV (0,91 proc.; - 12,50 proc.) i ATM Rozrywka (0,78 proc.; + 18,18 proc.).

Wśród 25 topowych stacji największym wzrostem pochwalić się mógł nowy kanał HGTV Home & Garden, który wystartował w sobotę, 7 stycznia br. w wyniku przekształcenia TVN Meteo Active. Jego średni udział w maju br. wyniósł 0,49 proc., podczas gdy wynik samego TVN Meteo Active w kwietniu ub.r. wynosił 0,13 proc. Oznacza to wzrost wynoszący 276,92 proc.

Wśród widzów w grupie 16-49, czyli docelowej dla nadawców komercyjnych, w maju 2017 roku na pierwszym miejscu również znalazł się kanał TVN24, którego udział w porównaniu do maja 2016 roku zwiększył się tutaj o 8,70 proc. i wyniósł 2,50 proc.

Drugą lokatę zajęła stacja TTV (2,12 proc.; wzrost o 6 proc.), a podium uzupełniają TVP Seriale (1,94 proc.; do góry o 18,29 proc.).

Największym wzrostem w top 25, wynoszącym 436,36 proc. do 0,59 proc., też pochwalić się mogło HGTV.

W tym ujęciu najwięcej stracił Fokus TV - było to 19,32 proc. do 0,71 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVN24 liderem stacji tematycznych, HGTV z największym wzrostem w top 25

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Krycha
Szkoda, że pozycja lidera oglądalności nie jest równoznaczna z byciem liderem poziomu jakościowego...
Trudno bowiem ten do bólu lewacki TVN24 nazwać ambitnym i wartościowym kanałem...
Osiągnął wysoką oglądalność, ale bardzo prymitywnymi metodami, poprzez schlebianie mniej wybrednym gustom masowej widowni, którą podnieca słuchanie lewackiej propagandy.
17 38
odpowiedź
User
prawnik
Szkoda, że pozycja lidera oglądalności nie jest równoznaczna z byciem liderem poziomu jakościowego...

Tja...
I właśnie dlatego kanał publiczny kopiuje kolejno formaty tego kanału prywatnego. I wprowadza je do swego repertuaru w okrojonej i zubożonej formie kilka lat po telewizji prywatnej.
32 12
odpowiedź
User
Krycha
Od półtora roku publiczny TVP Info nie kopiuje TVN24 i idzie własną, zupełnie odmienną drogą. Skończyła się rywalizacja między tymi kanałami. TVP Info nastawiło się na innego odbiorcę niż odbiorca TVN24. Ideologicznie kanały bardzo się różnią (na korzyść konserwatywnego TVP Info).
14 28
odpowiedź
User
gość
Od półtora roku publiczny TVP Info nie kopiuje TVN24 i idzie własną, zupełnie odmienną drogą. Skończyła się rywalizacja między tymi kanałami. TVP Info nastawiło się na innego odbiorcę niż odbiorca TVN24. Ideologicznie kanały bardzo się różnią (na korzyść konserwatywnego TVP Info).

Na czym polega ten konserwatyzm, na tym, że państwowe partyjne medium zawsze jest podnóżkiem władzy i występujące tam kukiełki nie mają już odbicia w lustrze? W ogóle zabawa w media na koszt suwerena jest nieporozumieniem, które następca powinien rozwiązać - uprzedzając głosy demagogów - są kraje w których państwo nie bawi się w media.
16 9
odpowiedź
User
rozbawiony maciejem konserwatywnym
Od półtora roku publiczny TVP Info nie kopiuje TVN24 i idzie własną, zupełnie odmienną drogą. Skończyła się rywalizacja między tymi kanałami. TVP Info nastawiło się na innego odbiorcę niż odbiorca TVN24. Ideologicznie kanały bardzo się różnią (na korzyść konserwatywnego TVP Info).

Zacznijmy od tego że TVP Info nie powinno się nastawiać na konkretnego odbiorcę bo jest nadawcą publicznym i powinno reprezentować wszystkie poglądy.
Mówisz ze TVP Info nie kopiuje nic od 1,5 roku z TVN24????? A nieudolna kopia "Szkła kontaktowego" pod nazwą "W tyle wizji" to czym jest nie kopią z TVN24 i stworzoną właśnie w ostatnim czasie za czasów dojnej zmiany?
20 9
odpowiedź