SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polskie stacje informacyjne bez transmisji wystąpienia Putina z okazji Dnia Zwycięstwa

Polskie kanały informacyjne nie pokazały w poniedziałek rano parady wojskowej i wystąpienia Władimira Putina z okazji obchodzonego w Rosji Dnia Zwycięstwa. Transmisję z tego wydarzenia można było za to śledzić w zagranicznych stacjach informacyjnych, a także w TV Biełsat.


 

Article

Przemówienie Putina na Placu Czerwonym połączone z paradą wojskową zaczęło się po 11.00 godz. czasu moskiewskiego (9.00 czasu polskiego) i trwało około pół godziny,

Prowadzący pasmo "Wstajesz i wiesz" w TVN24 Radosław Mróz przekazał, że zamiast przemówienia Putina stacja pokaże fragment reportażu Superwizjera "Ucieczka z Irpienia". - To decyzja wobec zbrodni, jakie od dwóch miesięcy dokonują rosyjskie wojska w Ukrainie na rozkaz Władimira Putina - powiedział Mróz. Po zakończeniu wystąpienia Putina dziennikarze TVN24 rozmawiali na jego temat z gośćmi, w tym współpracującym ze stacją dziennikarzem Ukrainy 24 Ołehem Biłeckim. Wtedy decydowano się pokazać fragment przemówienia przywódcy Rosji.

Kanał TVP Info zamiast wystąpienia prezydenta Federacji Rosyjskiej pokazywał program Adriana Klarenbach "Minęła 9", w którym politycy rozmawiali m.in. o sytuacji w Ukrainie. Na antenie Polsat News również rozmawiano w tym czasie m.in. o Ukrainie. Po 10.00 pokazano w tej stacji zdjęcia z parady zestawiając je jednak ze zdjęciami działań Rosji na terenie Ukrainy, a prowadząca z gośćmi rozmawiała głównie na temat zaprezentowanego przez Rosję uzbrojenia.

Transmisji z wystąpienia Putina na placu Czerwonym w Moskwie nie zauważyliśmy też w telewizji wPolsce.pl czy w TV Republika.

CNN, BBC World, France 24 i Biełsat z transmisją z Moskwy

Przemówienie Putina transmitowały za to międzynarodowe kanały informacyjne jak amerykańska CNN, brytyjskie BBC World News i Sky News czy kanał Euronews. Była też pokazywana przez niemiecką stację Deutsche Welle czy francuską France 24. Transmisja znalazła się też kierowanej do Białorusinów niezależnej TV Biełsat, która jest tworzona w ramach TVP. Po zakończeniu przemówienia na antenach tych stacji pojawiły się komentarze ekspertów.

Tegoroczne przemówienie podczas obchodzonej w Rosji Defilady Zwycięstwa w rocznicę zwycięstwa nad nazistowskimi Niemcami Putin poświęcił wojnie na Ukrainie. Prezydent Rosji powtórzył główne tezy rosyjskiej propagandy o tym, że Rosja rzekomo „nie miała wyjścia”, a rozpoczynając wojnę, „broniła siebie”.

Z danych Nielsena wynika, że w kwietniu 2022 r. kanał TVN24 miał 5,86 proc. udziału w rynku, TVP Info - 5,8 proc., a Polsat News - 2,17 proc.

 

 

Dołącz do dyskusji: Polskie stacje informacyjne bez transmisji wystąpienia Putina z okazji Dnia Zwycięstwa

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Znawca tematów
Czyli inne kraje spokojnie pokazały. Tylko Polska taka rozgorączkowana, jednak emocje nawet u nas zdecydowanie siadły, doniesień z Ukrainy znacznie mniej, a większość odbiorców na hasło Ukraina sięga po pilota, czasem z mocno niecenzuralnym słowem.
odpowiedź
User
Zwykły realizm
Ktoś traktuje słowa ruskich poważnie?!!! Co tu słuchać, lepiej patrzeć im na łapy.
odpowiedź
User
Zenon Bombalina
Mogli puścić w tym czasie Glapę ze stand upem.
odpowiedź