SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP ABC z kolejnym rekordem w sierpniu. W grupie 4-12 stacja wygrała z tzw. „wielką czwórką”

Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w sierpniu br. była stacja TVP ABC, która w grupie 4-12 zanotowała kolejny rekordowy miesięczny wynik. Kanał ten wśród dzieci był najchętniej oglądaną stacją w Polsce wyprzedzając nawet tzw. „wielką czwórkę”. - Te satysfakcjonujące wyniki są efektem konsekwentnej polityki programowej i przemyślanej selekcji treści - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Justyna Karnowska, dyrektor TVP ABC.

Article

Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat z piątego na pierwsze miejsce wśród wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w sierpniu 2017 roku awansował dziecięcy kanał TVP ABC. Udział tej stacji w rynku telewizyjnym względem sierpnia 2016 roku zwiększył się o 23,31 proc. i wyniósł 8,94 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Jak wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl, jest to najwyższy miesięczny udział tej stacji w historii jej nadawania. Ponadto po raz pierwszy w historii w miesięcznych rankingach oglądalności w grupie 4-12 najchętniej oglądanym kanałem była stacja dziecięca. Tym samym TVP ABC w tym ujęciu pokonało nie tylko wszystkie kanały dziecięce, ale i też tzw. „wielką czwórkę”.

- Te satysfakcjonujące wyniki są efektem konsekwentnej polityki programowej i przemyślanej selekcji treści. Priorytetem w doborze contentu są wartościowe i mądre treści, stawiamy też bardzo mocno na współczesne polskie animacje, które, przy swoim ogromnym potencjale i możliwościach, cieszą się niesłabnącą popularnością, na równi z hitami światowej animacji - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Justyna Karnowska, dyrektor TVP ABC

Na drugie miejsce spadł Polsat - będący najwyżej w zestawieniu kanał z tzw. „wielkiej czwórki”. Jego udział spadł o 11,37 proc. do 8,65 proc.

Podium uzupełnia Nickelodeon, który przed rokiem był drugi. Jego udział zmniejszył się o 16,61 proc. do 7,28 proc.

Z trzeciego na czwarte miejsce spadł TVN, którego udział zmalał o 22,37 proc. do 6,28 proc.

Piąty był Nick Jr, awansujący z miejsca siódmego. Jego udział wyniósł 6,18 proc., po wzroście o 54,11 proc. - największym w segmencie kanałów dziecięcych.

Oczko niżej znalazł się Puls 2, będący rok wcześniej na piątej lokacie. Kanał ten zanotował spadek udziału o 13,97 proc. do 5,48 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci.

W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Cartoon Network (4,24 proc. udziału; spadek o 1,40 proc.), Disney Junior (3,17 proc. udziału; + 3,26 proc.) i MiniMini+ (3 proc. udziału; bez zmian).

Z kolei najwięcej stracił Polsat JimJam. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się o 33,64 proc. do 0,73 proc. udziału.

0,03 proc. udziału zanotował edukacyjny kanał Da Vinci Learning, który w naszym kraju dostępny jest od 2007 roku, ale w panelu Nielsena znalazł się od lipca br. Od początku września br. zaczął emitować reklamy, a ich sprzedażą zajmuje się Polsat Media.

Warto dodać, że w top 99 znalazły się wszystkie kanały dziecięce dostępne na rynku.

Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj też zdecydowanym liderem w sierpniu 2017 roku była stacja TVP ABC. Jej średni udział wyniósł 1,19 proc. Zwiększył się on o 15,53 proc.

Drugi był Nickelodeon, który w analizowanym okresie miał 0,85 proc. udziału (w dół o 11,46 proc.).

Podium, z wynikiem na poziomie 0,58 proc. (wzrost o 34,88 proc. - największy w zestawieniu), uzupełnia Nick Jr, który awansował z miejsca piątego.

Największy spadek, wynoszący 42,11 proc. do 0,11 proc., też zanotował tutaj z kolei kanał BBC CBeebies.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP ABC z kolejnym rekordem w sierpniu. W grupie 4-12 stacja wygrała z tzw. „wielką czwórką”

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
brawa dla tej stacji. jaka jest sytuacja TVP to każdy wie, wszystko się wali, ale parę rzeczy to mają na prawdę świetnych, m.in. właśnie tvp abc :)
21 9
odpowiedź
User
Adam39
TVP ABC to najlepszy kanał dla dzieci. Bez przemocy i głupich bajek.
Naprawdę super pasmo wieczorne od 19 do 20 bez reklam miedzy bajkami a na koniec czytana bajka. Bez obaw można zostawić dzieci przed telewizorem.
24 8
odpowiedź
User
brysio
Jedyne czego nie spieprzyła ta ekipa!
16 17
odpowiedź
User
Pantano
Wynik pokazuje, jak ważne dla każdego kanału jest, żeby być w Cyfrowym Polsacie. Jak się trafia do CP, to się ma automatycznie wzrosty oglądalności o hekatombicznych rozmiarach. Tylu widzów/klientów ma ta platforma.
13 10
odpowiedź
User
Polak
Pod artykułem o Masie znowu nie ma komentarzy. Ciekawe! A odnośnie tej sprawy, to szok, że kanał dziecięcy oglądają 4-latki, zamiast oglądać fakty, teleexpres, trudne sprawy czy transmiję z sejmu. Szok!
13 8
odpowiedź