SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP winduje ceny reklam na Euro 2020, jeśli w finale zagrają Polacy. 642 tys. zł za spot

Telewizja Polska ogłosiła szczegółowy cennik reklamowy w trakcie Euro 2020. Jeśli w finale turnieju zagrają Polacy, to za pojedynczy spot w przerwie tego meczu reklamodawcy będą musieli zapłacić 642 tys. zł.

Article

Biuro Reklamy Telewizji Polskiej ogłosiło cennik czasu reklamowego w trakcie turnieju Euro 2020, który odbędzie się w dniach 12 czerwca-12 lipca. Sprzedaż odbywa się w ofercie łączonej (TVP1,TVP2+ TVP Sport) i objęta jest tylko zakupem cennikowym. W wypadku równoległej transmisji meczów na antenach głównych, oferta łączona obejmuje tylko TVP1.

Cennik uwzględnia grę biało-czerwonych w fazie pucharowej Euro 2020. Ceny reklam przy meczach 1/8 finałów zaczynają się od 239,6 tys. zł (spotkanie o 17:45, poniedziałek 29 czerwca). W tej fazie turnieju najdroższe będą spoty w blokach meczu rozgrywanego w niedzielę 28 czerwca od 21:45. Za 30-sekuondowy spot marketerzy muszą zapłacić 500,6 tys. zł.

W ćwierćfinałach najdroższe są reklamy w czasie meczów 3 i 4 lipca o 21:45. Reklamodawcy przy tych spotkaniach za pojedynczy spot będą musieli zapłacić 551,7 tys. zł. Przy pozostałych spotkaniach spoty kosztują od 249,2 tys. zł do 472,9 tys. zł.  

Najdroższy czas reklamowy w trakcie półfinałów zaplanowano przy meczach, które zostaną rozegrane 7 i 8 lipca o 21:45. Spot kosztować będzie łącznie 605,7 tys. zł. 30-sekundowa reklama w czasie finału Euro 2020 na stadionie Wembley w Londynie to wydatek 642 tys. zł.

TVP z wyłącznymi prawami do emisji Euro 2020

Telewizja Polska jako jedyna będzie pokazywać na żywo wszystkie mecze Euro 2020. Jak powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl Marek Szkolnikowski, szef TVP Sport, publiczny nadawca nie będzie dzielić się prawami z innymi stacjami.

W fazie pucharowej najwyżej wyceniono bloki w trakcie meczu Polska – Hiszpania. Cena 30-sekundowego spotu po pierwszej połowie lub przed drugą połową w sprzedaży łączonej, tj. TVP1 i TVP Sport wynosi 461 700 zł (cena przed rabatami).

Za lokowanie produktu na przestrzeni całego turnieju (51 meczów, 102 studia meczowe), reklamodawca będzie musiał zapłacić 1,224 mln zł (ceny netto). Product placement przy pojedynczym meczu to dla reklamodawcy koszt 35 tys. zł, przy grupowych meczach reprezentacji Polski 210 tys. zł.

Euro 2020 droższe niż Mundial 2018

W porównaniu z ostatnią dużą imprezą piłkarską transmitowaną przez TVP okazuje się, że reklamy przy Euro 2020 będą droższe. Za 30-sekundowy spot w czasie Mundialu w 2018 roku, kiedy mecze grali Polacy, trzeba było zapłacić od 95 tys. zł do 395 tys. zł. Najdroższym czasem były przerwy spotkania Polska - Kolumbia, gdzie pojedynczy 30-sekunodwy spot kosztował od 103,5 do 395 tys. zł.

Jak mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Robert Kisiel z biura reklamy TVP, trudno ocenić, czy wpływy z reklam będą dla TVP wyższe niż z Mundialu. - Wyniki komercyjne zanotowane przy Mundialu spełniły nasze oczekiwania. Trudno je porównywać z Euro, gdyż zasady licencyjne Mistrzostw Świata dają możliwość sprzedaży sponsoringu. W przypadku meczów Euro taka forma promocji nie jest możliwa, a stanowi ona zauważalną część przychodów. Mistrzostwa Świata to także 13 meczów więcej niż Mistrzostwa Europy. Mimo, że te dwa wydarzenia trudno porównywać to również na EURO liczymy na duże zainteresowanie reklamodawców - ocenia Robert Kisiel.

Podczas Mundialu 2018 TVP wyprzedała cały czas reklamowy. Wpływy ze spotów reklamowych przy meczach piłkarskich wyniosły 48,247 mln zł, a ze sponsoringu - 9,84 mln zł. Przychody z internetu i konkursów SMS-owych to kolejne 2,72 mln zł.

- Po raz pierwszy w ciągu ostatnich kilkunastu lat Telewizja Polska zarobiła na wielkiej imprezie sportowej jaką jest mundial. To się do tej pory w historii tego tysiąclecia nie zdarzyło. Wyrażam wielką satysfakcję, bo uwzględniając ceny zakupu licencji mundial 2018 oraz koszty produkcji sygnału z Rosji, zależne od ilości meczów rozegranych przez polską reprezentację, Telewizja Polska zarobiła na mundialu - komentował w 2018 roku Jacek Kurski, prezes TVP.

Euro 2020 to kolejny turniej piłkarski w TVP

Euro 2020 będzie kolejnym z rzędu turniejem reprezentacji piłkarskich transmitowanym przez Telewizję Polską. W połowie 2018 roku publiczny nadawca w całości pokazywał mundial rozgrywany w Rosji, na potrzeby transmisji w jakości Ultra HD uruchomił dostępny satelitarnie kanał TVP 4K. Ponadto krótko przed mistrzostwami TVP Sport pojawiło się w naziemnej telewizji cyfrowej.

Według danych Nielsen Audience Measurement wszystkie mecze turnieju w TVP1, TVP2 i TVP Sport oglądało średnio 4,08 mln osób. Hitami były mecze grupowe naszej reprezentacji: pierwszy (z Senegalem) przyciągnął 11,13 mln widzów, a drugi (z Kolumbią) - 13,63 mln.

Telewizja Polska z mundialu osiągnęła ok. 70 mln zł przychodów, z czego 48,3 mln zł z emisji reklam, 9,8 mln zł ze sponsoringu, 6,5 mln zł z licencji na strefy kibica, a 2,1 mln zł z reemisji TVP 4K.

W 2016 roku TVP pokazywała natomiast 11 najważniejszych meczów Euro (m.in. spotkania naszej reprezentacji, która awansowała do ćwierćfinału) dzięki sublicencji kupionej od Polsatu.

W ostatnich dwóch dekadach jedynym Euro lub mundialem nietransmitowanym w ogóle przez TVP było Euro 2008, które w całości pokazywał Polsat.

Według danych Nielsen Audience Measurement TVP Sport (obecne na trzecim multipleksie naziemnej telewizji, a od końcówki 2018 roku - także w jakości HD na ósmym multipleksie) w ub.r. miało 1,247 proc. udziału w rynku oglądalności, o 28,8 proc. więcej niż rok wcześniej, będąc zdecydowanym liderem wśród kanałów sportowych.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP winduje ceny reklam na Euro 2020, jeśli w finale zagrają Polacy. 642 tys. zł za spot

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kibic
w finale ...żarcik
6 0
odpowiedź
User
Michał
Jeśli zagrają w finale - hahahaha
6 0
odpowiedź
User
Sebek
przegrają finale bo TVP nie lubią i PIS
3 1
odpowiedź
User
Buki
To już latwiej przewidzieć datę Końca Świata. Bukmacherzy dobrze płacą.
0 0
odpowiedź