SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP Info najwięcej traci, w górę tylko Polsat News

Spadkami widowni wśród kanałów informacyjnych w październiku br. dotknięte zostały stacje TVP Info, TVN 24 i Superstacja, a najwięcej straciła pierwsza z tych telewizji. Wzrostem - kolejny miesiąc z rzędu - pochwalić się mógł natomiast Polsat News.

TVP Info najwięcej traci, w górę tylko Polsat News

Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement opracowane dla Wirtualnemedia.pl, kanał TVP Info, będący niezmiennie liderem zestawienia, zanotował w zeszłym miesiącu największy spadek średniej dobowej oglądalności względem października ub.r. Wyniósł on 11,8 proc., co dało tej stacji średnio 234 tys. widzów. Z kolei jej udział w rynku zmalał z 4,36 proc. do 3,90 proc.

Na drugim miejscu znalazł się najdłużej nadający polski kanał informacyjny, czyli TVN 24, który zanotował spadek widowni wynoszący tylko 1,7 proc. W październiku br. oglądało go średnio 203 tys. osób, a jego udział wynosił 3,37 proc. (rok wcześniej 3,38 proc.).

Trzecią pozycję zajął tradycyjnie Polsat News, najmłodszy gracz na rynku stacji newsowych. Kanał ten miał w dziesiątym miesiącu br. średnio 47 tys. widzów w każdej minucie, aż o 20,4 proc. więcej niż rok wcześniej (to jedyny wzrost wśród kanałów ogólnoinformacyjnych). Udział Polsat News poszedł do góry z 0,64 proc. do 0,78 proc.

Minimalną stratę zanotowała też zajmująca czwartą pozycję Superstacja, której oglądalność zmalała o 0,05 proc. do 13 tys. widzów. Udział tego kanału się jednak nie zmienił i wynosi 0,22 proc.

W kluczowej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49, wszystkie kanały informacyjne miały w zeszłym miesiącu niższe udziały niż w grupie 4+. Liderem tutaj było nie TVP Info, ale TVN 24 z wynikiem na poziomie 2,39 proc. po spadku o 0,08 pkt. proc. Kanał newsowy TVP znalazł się na pozycji drugiej z udziałem wynoszącym 1,98 proc. (w dół o 0,13 pkt. proc.), a trzeci był Polsat News (0,61 proc., wzrost o 0,08 pkt. proc.).

  Wszyscy 4+ 16-49
Stacja Miesiąc Rok AMR SHR % SHR %
TVP Info październik 2011 234464 3,9 1,98
październik 2010 265836 4,36 2,11
wrzesień 2011 222153 4,16 2,12
WIRTUALNEMEDIA.PL
TVN 24 październik 2011 202750 3,37 2,39
październik 2010 206314 3,38 2,47
wrzesień 2011 166691 3,12 2,23
WIRTUALNEMEDIA.PL
Polsat News październik 2011 47106 0,78 0,61
październik 2010 39122 0,64 0,53
wrzesień 2011 40910 0,77 0,62
WIRTUALNEMEDIA.PL
Superstacja październik 2011 13076 0,22 0,07
październik 2010 13140 0,22 0,08
wrzesień 2011 11879 0,22 0,05


W segmencie stacji biznesowych wzrost ponownie odnotował kanał TVN CNBC. Średnia oglądalność minutowa tej stacji zwiększyła się w porównaniu do października ub.r. o 18 proc. do 3,1 tys. widzów, a jej udział wzrósł z 0,04 proc. do 0,05 proc.

Kolejny miesiąc z rzędu spadek dotknął natomiast konkurencyjną TV Biznes. W dziesiątym miesiącu br. jej średnia widownia zmalała o 6,5 proc. do poziomu ok. 1,3 tys. osób, a udział kanału utrzymał się na poziomie 0,02 proc. 

  Wszyscy 4+ 16-49
Stacja Miesiąc Rok AMR SHR % SHR %
TVN CNBC październik 2011 3108 0,05 0,05
październik 2010 2634 0,04 0,06
wrzesień 2011 3234 0,06 0,07
WIRTUALNEMEDIA.PL
TV Biznes październik 2011 1283 0,02 0,03
październik 2010 1372 0,02 0,03
wrzesień 2011 1162 0,02 0,03


Najpopularniejszą pozycją w październiku br. w TVP Info był serwis informacyjny (1,08 mln widzów), w TVN 24 - relacja na żywo podczas “Wieczoru wyborczego” (1,82 mln), a w Polsat News - magazyn “Państwo w państwie" (400 tys.).

TVP INFO Wszyscy 4+
Program Data Start AMR SHR %
TVP INFO - SERWIS INFORMACYJNY 19-10-2011 0,8958 1079324 0,0759
TELEKURIER 21-10-2011 0,8796 982026 0,0649
DEBATA WYBORCZA /PROG.POLIT./ 06-10-2011 0,8334 864964 0,0559
LISTY GONCZE /SER.DOK.POL./ 09-10-2011 0,8333 830760 0,0499
PASMA LOKALNE 19-10-2011 0,9061 798043 0,0619
WIECZOR WYBORCZY /PROG.PUBL.POL./ 09-10-2011 0,8542 782997 0,0672
MINELA DWUDZIESTA /PROG.PUBL./ 05-10-2011 0,8408 760189 0,0498
PROGNOZA POGODY 21-10-2011 0,8752 682470 0,0443
FORUM /PROG.PUBLICYSTYCZNY/ 07-10-2011 0,8425 632864 0,0398
SZEROKIE TORY /MAG.REP.POL./ 08-10-2011 0,875 623861 0,0406
OGLOSZENIE PLATNE 29-10-2011 0,9271 592302 0,0478
INFO DZIENNIK - GOSC 14-10-2011 0,9376 578870 0,051
KONFERENCJA PRASOWA /RELACJA/ 09-10-2011 0,6458 577639 0,0555
MLODZIEZ KONTRA...CZYLI POD OSTRZALEM /PROGR. PUBL./ 23-10-2011 0,8688 567579 0,0334
LOWCY CIENI /REP.POL./ 30-10-2011 0,8335 557358 0,0329
 
TVN 24 Wszyscy 4+
Program Data Start AMR SHR %
RELACJA NA ZYWO 09-10-2011 0,8843 1815463 0,1026
FAKTY PO FAKTACH 11-10-2011 0,8087 858743 0,0573
WIECZOR WYBORCZY 09-10-2011 0,8333 858367 0,0935
CZARNO NA BIALYM /PROG.PUBL./ 12-10-2011 0,8494 719191 0,0451
KROPKA NAD I /PROG.PUB./ 11-10-2011 0,8355 718256 0,0447
DEBATA WYBORCZA /PROG.POLIT./ 05-10-2011 0,8095 707392 0,0482
SZKLO KONTAKTOWE 05-10-2011 0,9167 545610 0,0527
POLSKA I SWIAT /MAG.INF.POL/ 19-10-2011 0,8956 500272 0,0361
SERWIS INFORMACYJNY 10-10-2011 0,3974 492827 0,1178
ROZMOWA RYMANOWSKIEGO 12-10-2011 0,875 483705 0,0314
KAWA NA LAWE /PROG.PUBL./ 23-10-2011 0,4484 478691 0,0525
CZAS DECYZJI /PROG.PUBL.POL./ 09-10-2011 0,8071 478653 0,0308
DZIEN PO DNIU /MAG. INFO. POL./ 10-10-2011 0,958 447279 0,0709
KONFERENCJA PRASOWA /RELACJA/ 10-10-2011 0,5486 439438 0,0982
PROGNOZA POGODY 30-10-2011 0,422 405233 0,049
 
Polsat News Wszyscy 4+
Program Data Start AMR SHR %
PANSTWO W PANSTWIE 09-10-2011 0,8279 399053 0,0244
GOSC WYDARZEN /PROG.PUBL.POL./ 07-10-2011 0,8031 250127 0,0185
WYDARZENIA 31-10-2011 0,7848 234358 0,0166
INFORMACJE 16-10-2011 0,9167 222716 0,0173
WIECZOR WYBORCZY 09-10-2011 0,8545 202765 0,0186
DEBATA WYBORCZA /PROG.POLIT./ 06-10-2011 0,8334 187615 0,0121
POLSKA MAGAZYN REPORTEROW KRAJOWYCH /MAG.REP.POL./ 23-10-2011 0,9294 179111 0,0159
PROGNOZA POGODY 23-10-2011 0,4273 171780 0,0207
ROZMOWA WYDARZEN 20-10-2011 0,6733 159990 0,0199
TO BYL DZIEN / PROG.PUBL.INFO.POL./ 07-10-2011 0,8332 159347 0,0101
NAROZNIK NEWSWEEK POLSKA 23-10-2011 0,432 159325 0,0181
SPORT /SERWIS SPORT./ 23-10-2011 0,9462 152855 0,0159
INFORMACJE DNIA /PROG.INFO./ 07-10-2011 0,8752 152536 0,0101
INTERWENCJA /MAG.REP.POL./ 07-10-2011 0,816 148644 0,0104
POLSKA WYBIERA  /PROG.PUBL./ 10-10-2011 0,3474 141519 0,0406
 
Superstacja Wszyscy 4+
Program Data Start AMR SHR %
NIE MA ZARTOW /PROG.PUBL.POL./ 18-10-2011 0,906 92413 0,0068
SPORT /SERWIS SPORT./ 03-10-2011 0,8981 81825 0,0057
INFORMACJE DNIA /PROG.INFO./ 06-10-2011 0,8857 77726 0,0053
GILOTYNA /PROG.ROZR.POL./ 28-10-2011 0,9054 74715 0,0055
KRZYWE ZWIERCIADLO 13-10-2011 0,8646 65170 0,0041
RAPORT KRYMINALNY /MAG.KRYM./ 02-10-2011 0,4976 63058 0,0074
ROZMOWA DNIA /PROG.PUBL.POL./ 11-10-2011 0,8213 58654 0,0038
BEZ OGRANICZEN /PROG.PUBL./ 30-10-2011 0,9705 55848 0,0116
PUSZKA PARADOWSKIEJ /PROG.PUBL./ 02-10-2011 0,8209 54284 0,0035
FINAL DNIA /SERWIS INFORMACYJNY/ 11-10-2011 0,9277 53807 0,0049
REPORTAZ 08-10-2011 0,9817 42935 0,0061
JEDNYM OKIEM /REP./ 09-10-2011 0,5823 42586 0,0039
STREFA KULTURY /MAG.KULT.POL./ 15-10-2011 0,8218 40085 0,0028
DOOKOLA SWIATA /PROG.INFO.POL./ 08-10-2011 0,9042 37388 0,0027
TYDZIEN ZLECIAL /PROG.PUBL./ 15-10-2011 1,0449 37302 0,0123

 


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP Info najwięcej traci, w górę tylko Polsat News

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lolek
polsat news w tej chwili najlepsza stacja informacyjna, najmniej popada w skrajnosc
8 8
odpowiedź
User
janek
słusznie! Polsat jest najbardziej bezstronna telewizją, najgorsza TVN ,pupilek Urbana
8 8
odpowiedź
User
Opo
Faktycznie tych kapusiów z TVN czy TVP nie da się już oglądać. Ale jak możliwy jest spadek Superwiochy ? Przecież z 0 nie da się spaść niżej. Chyba że mają ujemną widownię..
8 8
odpowiedź
User
dyro
Pomijając przedwyborczy wyskok Gugały, Polsat News zdecydowanie wyróżnia się bezstronnością ideologiczną. W obliczu skrajnej tendencyjności innych mediów, zwłaszcza TVN24, wzrost oglądalności Polsat News zupełnie nie dziwi. Ludzie mają dość liberalno-postkomunistycznej propagandy.
8 8
odpowiedź
User
MistrzCiętejRiposty
Powodem spadku Infoków jest nietrafiona nazwa. Pownno być PSL24.
8 8
odpowiedź