SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

0,17 proc. udziału w rynku kanału TVP Kobieta, hitem „Velvet”

Nowy kanał TVP Kobieta po czterech dniach nadawania ogląda średnio 11 tys. widzów, co daje stacji 0,17 proc. udziału w rynku. Największą widownię w stacji zgromadził jeden z odcinków serialu „Velvet”. - To jeden z najlepszych debiutów w segmencie kanałów tematycznych - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Iwona Bocian-Zaciewska, szefowa TVP Kobieta.

Kadr ze spotu TVP Kobieta Article

TVP Kobieta to nowy kanał o charakterze lifestylowo-poradnikowo-rozrywkowym, skoncentrowanym wokół potrzeb i zainteresowań kobiet. Stacja rozpoczęła nadawanie w poniedziałek, 8 marca o godz. 5.30.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Średnia minutowa widownia TVP Kobieta od startu do 11 marca 2021 roku wyniosła 10,8 tys. osób. Przełożyło się to na 0,17 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 0,13 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 0,14 proc. wśród kobiet w wieku od 25 do 59 lat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Spośród poszczególnych dni stacja TVP Kobieta najchętniej oglądana była 9 marca br. Kanał w ujęciu całodobowym śledziło wówczas 14,7 tys. osób w 4+ (0,23 proc. udziału w 4+).

Wśród widzów oglądających naziemną telewizję cyfrową średni udział TVP Kobieta wyniósł 0,40 proc., a w grupie widzów odbierających telewizję kablowo-satelitarną - 0,07 proc.

- Bardzo się cieszę, ze znakomitego startu TVP Kobieta. Analizy danych  telemetrycznych pokazują, że to jeden z najlepszych debiutów w segmencie kanałów tematycznych. Wśród osób, które mają dostęp tylko do Naziemnej Telewizji Cyfrowej, udziały kanału wyniosły w pierwszych dniach 0,40 proc. - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Iwona Bocian-Zaciewska, szefowa TVP Kobieta.

Serial „Velvet” i film „Kochając Pabla, nienawidząc Escobara” hitami

W rankingu dziesięciu najchętniej oglądanych pozycji programowych w okresie od 8 do 11 marca br. pierwsze miejsce zajął jeden z odcinków hiszpańskiego kostiumowego serialu „Velvet”, który 9 marca o 19.30 śledziło średnio 55,5 tys. osób, co przełożyło się na 0,38 proc. udziału.

Drugie miejsce zajął film „Kochając Pabla, nienawidząc Escobara” (55,3 tys. widzów; 0,52 proc. udziału), a podium uzupełnia film „Tylko ciebie chcę” (40,5 tys. widzów; 0,39 proc. udziału).

- Najliczniejszą widownię zgromadził serial „Velvet”, który w momencie najwyższej oglądalności dnia osiągnął udziały na poziomie 0,59 proc., co bez wątpienia jest rekordem. W weekend wystartowały dwa nowe formaty „Na tropie stylu” i „Paryski styl”, które mam nadzieje przyciągną do telewizji także młodsze kobiety - dodaje Iwona Bocian-Zaciewska.

Na ramówkę TVP Kobieta składają się zarówno produkcje własne, jak i formaty zagraniczne, a także filmy i seriale. Widzowie w ofercie stacji znajdą programy lifestylowe dotyczące mody, urody, pielęgnacji, urządzania wnętrz, kulinarne, podróżnicze, poranne treningi z TVP Kobieta, ale także dokumenty, czy reportaże dotyczące kwestii społecznych.

Wśród autorskich programów TVP Kobieta już emituje, lub będzie nadawać w najblizszych miesiacach takie programy, jak m.in. „Kobiety w drodze” - wywiady prowadzone przez Martę Manowską, „Kobieta w biznesie” - cykl Agaty Konarskiej o problemach współczesnych kobiet w biznesie, „Ulepieni z pasji” Miłki Raulin, „Podróże małej i dużej” Moniki Witkowskiej, kulinarny cykl „Pięknie przyprawiona” Agnieszki Mielczarek i ogrodniczy program „Kwiaty na warsztat” Joanny Lewandowskiej. W ofercie stacji pojawią się także programy m.in. Idy Nowakowskiej, Małgorzaty Tomaszewskiej i Ewy Minge.

Według pierwotnych założeń jedną z ambasadorek nowej stacji miała być Marzena Rogalska, ale dziennikarka w trybie nagłym zakończyła współpracę z Telewizja Polską.

Kanał TVP Kobieta nadawany jest w naziemnej telewizji cyfrowej (NTC) na multipleksie ósmym (MUX-8), zastępując tym samym program TVP Rozrywka, a także w ramach emisji testowej nowego standardu nadawania DVB-T2/HEVC, prowadzonej obecnie z nadajników zlokalizowanych w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu oraz Gdańsku. W drugiej połowie roku testy standardu DVB-T2/HEVC obejmą zasięgiem cały kraj.

Stacja stopniowo wprowadzana jest do oferty operatorów sieci kablowych i platform satelitarnych. Od 8 marca dostępna jest w sieci UPC (pakiety Select, Max, Max Premium) na pozycji 423 na dekoderach Horizon i UPC TV 4K Box oraz na pozycji 165 na dekoderze Mediabox i w sieci Toya (pakiet Naziemny+) na pozycji 97.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 0,17 proc. udziału w rynku kanału TVP Kobieta, hitem „Velvet”

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Halina
Zajął miejsce TVP Rozrywka to przejął część jego widowni - taka to chyba tajemnica sukcesu "w segmencie"
46 11
odpowiedź
User
Seba
Bez kozery powiem pińcset
To nie był start, tylko zamiana, niestety to MUX8 więc oglądalność TVP Historia jest nie zagrozona
18 7
odpowiedź
User
pr
Pato youtuberzy maja wiekszą oglądalność, a serial zagraniczny to nie rodzima produkcja .
34 12
odpowiedź