SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP miała 9 mln zł zysku w I półroczu br.

Telewizja Polska w I półroczu br. zanotowała dodatni wynik finansowy brutto na poziomie 8,7 mln zł. To wynik lepszy od planowanego i od ubiegłorocznego, gdy w I półroczu TVP miała aż 105,4 mln zł straty.

TVP miała 9 mln zł zysku w I półroczu br.

TVP podała, że w czerwcu 2013 r. przychody z abonamentu wyniosły 16,1 mln zł (o 1,7 mln zł więcej niż w planie), przy 11,4 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. Narastająco po sześciu miesiącach przychody z abonamentu wzrosły o 25 proc., czyli o 39,4 mln zł w stosunku do zeszłego roku.

Gorzej jest jednak z przychodami reklamowymi - w I półroczu br. były one o 13,7 proc. niższe niż rok wcześniej. TVP podaje, że jest to w znacznej mierze skutek recesji na rynku reklamy, braku  braku transmisji i popularnych rozgrywek sportowych jak Euro 2012 oraz wzrostu konkurencji wśród kanałów naziemnych w związku z cyfryzacją.

Pozostałe przychody TVP (poza reklamą, sponsoringiem i abonamentem) wzrosły w okresie pierwszych sześciu miesięcy 2013 r. o 35,6 proc., czyli o 20,7 mln zł.

Koszty działalności operacyjnej w relacji do analogicznego okresu ub r. zostały obniżone z kolei o 60,8 mln zł i są niższe o 15,7 mln zł od planu na ten okres. - Zmniejszenie kosztów działalności operacyjnej TVP to efekt realizacji kolejnych etapów procesu restrukturyzacji - czytamy w komunikacie.

Spółka spodziewa się dodatniego wyniku finansowego zarówno po siedmiu miesiącach, jak i na koniec 2013 roku. TVP podkreśla, że jego osiągnięcie będzie wymagało jednak konsekwencji w realizacji planu restrukturyzacji spółki.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP miała 9 mln zł zysku w I półroczu br.

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Autorytet Moralny
Kontroli NIKu już nie będą musieli się bać.
14 10
odpowiedź
User
jasio
No to czekamy na kolejne niemieckie seriale o niedobrych Polakach w polskiej telewizji publicznej :) Widać spina się to ekonomicznie.
17 16
odpowiedź
User
Yogidługonogi
Bardzo proszę ekonomistów o opinie, jaki jest maksymalny, zaobserwowany w przyrodzie, czas trwania kreatywnej księgowości. Tak się zaciekawiłem, bez związku ze związkiem.
18 11
odpowiedź
User
Widz
Jeśli jest tak dobrze, to dlaczego TVP przenosi dziennikarzy do jakieś firmy?
15 8
odpowiedź
User
gęgot starych politmajstrów
A ja nie odczuwam skutków recesji na rynku reklamy. Rok temu wszystkiemu były winne popularne rozgrywki sportowe typu Euro 2012. W tym roku głównym winowajcą jest BRAK popularnych rozgrywek sportowych typu Euro 2012. TVP traci reklamy, bo nikt jej nie ogląda. Komercyjny SHR 7-8%, jeszcze w tym roku spadnie do 4-5%. Zarząd jest po to, żeby sobie radzić z konkurencją, ale sobie nie radzi. Sprzedaje nieruchomości i pracowników. Co będzie, jak wszystko sprzeda??? Już nigdy nie będzie popularnych rozgrywek sportowych typu Euro 2012.
19 8
odpowiedź