SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

TVP odmówiła bezpłatnej emisji spotu fundacji INSPRO nt. GMO, bo promuje on podpisywanie petycji (wideo)

Przedstawiciele Telewizji Polskiej nie zgodzili się na bezpłatną emisję spotu przygotowanego przez fundację INSPRO w ramach kampanii „Wolne od GMO? Chcę wiedzieć!”. - W spocie ani razu nie pojawia się główne założenie kampanii, którym jest sprzeciw wobec sprzedaży żywności genetycznie modyfikowanej - uzasadnia nadawca. - Zastanawiamy się czy na decyzję TVP miał wpływ gorący czas polityczny i wciąż niejasne stanowisko polskiego rządu ws. CETA - komentuje INSPRO.

Article

Spot z kampanii pokazuje ludzi zamkniętych jak zwierzęta doświadczalne w laboratorium dość demonicznego naukowca. „Wszyscy jesteśmy królikami doświadczalnymi. Ty też!” - mówi bohater, po czym zachęca do odwiedzenia strony Chcewiedziec.pl, żeby zmienić tę sytuację.

Klip jest elementem prowadzonej przez fundację INSPRO kampanii „Wolne od GMO? Chcę wiedzieć!”. - Podobnie jak króliki w laboratoriach, ludzie poddawani są eksperymentom. Jak? Robiąc codzienne zakupy. Z powodu braku odpowiedniego oznakowania nie wiadomo, czy mleko stojące na sklepowych półkach pochodzi od zwierząt karmionych genetycznie modyfikowanymi paszami, czy paszami bez dodatku GMO. Te same wątpliwości dotyczą mięsa, jaj i innych produktów pochodzących od zwierząt - tak fundacja opisuje przyczyny akcji. - Podpisz petycję na rzecz wprowadzenia w Polsce jednolitego systemu znakowania żywności „wolne od GMO”. W obliczu podpisywanych przez Polskę umów handlowych TTIP i CETA, temat obecności GMO w żywności powszechnie stosowanych za oceanem,  powróci ze zdwojoną siłą - zachęca.

Spot został zgłoszony do emisji w kanałach Telewizji Polskiej w ramach czasu bezpłatnie udostępnianego organizacjom pozarządowym. W poniedziałek nadawca poinformował fundację INSPRO o decyzji odmownej, którą podjęła Komisja ds. Kampanii Społecznych TVP wraz z przedstawicielami Rady Działalności Pożytku Publicznego po kolaudacji klipu.

- Kreacja materiału nie odpowiada założeniom, o których piszą Państwo w piśmie. W spocie ani razu nie pojawia się główne założenie kampanii, którym jest sprzeciw wobec sprzedaży żywności genetycznie modyfikowanej. Materiały kampanii społecznych powinny w przestępny sposób przedstawiać ideę i założenia kampanii - strona internetowa może być dodatkowym, a nie jedynym źródłem informacji dla widza - wyjaśniła w imieniu TVP Jolanta Fudała, zastępca dyrektora biura marketingu, w piśmie do fundacji INSPRO. - Zgodnie z Zasadami przygotowania i rozpowszechniania w programach Telewizji Polskiej audycji informujących o prowadzonej przez organizacje pożytku publicznego nieodpłatnej działalności, spoty powinny wpływać na zmianę postaw społecznych a tymczasem przedstawiony spot promuje akcję podpisywania petycji, co jest sprzeczne z w/w Zasadami - dodała.

Fundacja INSPRO nie zgadza się z taką argumentacją. - Uważamy to za bezzasadne, bo przecież podpisanie się pod petycją obywatelską i udzielenie poparcia inicjatywie jest zmianą postawy społecznej w tej konkretnej sprawie - wyjaśnia organizacja w oświadczeniu zamieszczonym na jej stronie internetowej.

Według INSPRO cel kampanii jest jasno sprecyzowany: wprowadzenie w Polsce jednolitego znakowania żywności wyprodukowanej w całym łańcuchu bez udziału Genetycznie Modyfikowanych Organizmów (GMO). - Cel ten jest niezmienny od kilku lat oraz pojawia się we wszystkich komunikatach, w tym w piśmie przesłanym do TVP. Nasuwa się zatem pytanie, jak można decydować o emisji spotu kampanii, której cel jest źle interpretowany - podkreśla fundacja.

- Dodatkowo zastanawiamy się, czy na decyzję TVP miał wpływ gorący czas polityczny i wciąż niejasne stanowisko polskiego rządu ws. CETA, czyli umowy handlowej z Kanadą - sugeruje INSPRO.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP odmówiła bezpłatnej emisji spotu fundacji INSPRO nt. GMO, bo promuje on podpisywanie petycji (wideo)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ana
CETA należy potraktować tak jak integrację z UE - na pewno coś na ty skorzystamy - farmer.pl - Zastrzeżenia budzi arbitrażowa część porozumienia z Kanadą..
8 8
odpowiedź