SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP z kilkumiesięcznym opóźnieniem przeprasza "Gazetę Wyborczą"

Na stronie głównej portalu internetowego TVP Info ukazały się przeprosiny od Telewizji Polskiej dla wydawcy "Gazety Wyborczej". Publiczny nadawca przeprosił Agorę za naruszenie dóbr osobistych spółki w jednym z artykułów z 2017 roku. Przeprosiny ukazały się ponad dziewięć miesięcy po wydaniu przed sąd prawomocnego wyroku.

Fot. AKPAArticle

- Po wielu miesiącach od prawomocnego wyroku TVP w końcu przeprasza za kłamstwa ws „Wyborczej” - podał we wtorek rano na Twitterze Roman Imielski, zastępca redaktora naczelnego "Gazety Wyborczej". Sprawa dotyczyła artykułu w witrynie internetowej TVP Info sugerującego korupcyjne zachowania dziennikarzy "Wyborczej". Materiał ukazał się 28 sierpnia 2017 roku.

"Zarząd Telewizji Polskiej S.A w Warszawie przeprasza Agorę S.A - wydawcę dziennika prasowego pod nazwą "Gazeta Wyborcza" za naruszenie jej dób osobistych w postaci  dobrego imienia i renomy w artykule pt. "Dziennikarze z Gazety Wyborczej i RMF FM próbowali przekupić pracowników Autosanu?" (…) Zarząd Telewizji Polskiej S.A. oświadcza, że zawarte w tym artykule zarzuty i sugestie pod adresem dziennikarzy "Gazety Wyborczej" są pozbawione podstaw i nieprawdziwe" - brzmi tekst przeprosin, pod którym podpisany został zarząd TVP. Przeprosiny mają widnieć na stronie przez 14 dni.

Za co TVP przeprasza wydawcę "Gazety Wyborczej"

Sporny artykuł cały czas znajduje się na stronie internetowej TVP Info. Opisano w nim wypowiedzi Ewy Latusek, przewodnicząca NZSS „Solidarność” w zakładach Autosan, udzielone Radiu Wnet. Najpierw sugerowała nieetyczne zachowanie dziennikarzom "GW" i RMF FM, jednak po kilku dniach się z tego wycofała.

- Nie ma podstawy aby twierdzić, że redaktorzy ,,Gazety Wyborczej” proponowali pracownikom Autosanu pieniądze za informacje o firmie. Z tego powodu przepraszam dziennikarzy i redakcję Gazety Wyborczej” - oświadczyła Latusek, co zacytowało TVP Info.

Sąd w wyroku z 2021 roku uznał, że stwierdzenia o korupcyjnych zachowaniach dziennikarzy "GW" są nieprawdziwe i nakazał TVP publikację przeprosin, zwrot kosztów procesu oraz zapłatę 10 tys. zł na rzecz Towarzystwa Opieki nad Ociemniałymi w Laskach.

Jak informuje Agora, TVP miała opublikować przeprosiny do 22 września 2021 r., ale nie zrobiła tego i na tę część wyroku wniosła skargę kasacyjną. Nadawca wystąpił do sądu o zawieszenie postępowania egzekucyjnego ws. publikacji przeprosin.

Sąd skargę oddalił i ponownie, prawomocnym wyrokiem z 15 września 2021 r., wezwał TVP do publikacji przeprosin - opisuje "Gazeta Wyborcza". Tekst przeprosin ukazał się jednak na stronie TVP Info przeszło dziewięć miesięcy po zapadnięciu prawomocnego wyroku, w poniedziałek 27 czerwca.

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w maju br.serwis internetowy "Gazety Wyborczej" odwiedziło 5,18 mln użytkowników (17,32 proc. zasięgu), gdzie spędzili średnio po 20 minut i 48 sekund.

Średni miesięczny wynik oglądalności TVP Info w maju br. wyniósł 5,35 proc. (po wzroście o 40,79 proc.) - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Dołącz do dyskusji: TVP z kilkumiesięcznym opóźnieniem przeprasza "Gazetę Wyborczą"

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
AS
No i co nam zrobicie, że 9 m-cy po terminie? Pycha kroczy przed upadkiem, ależ będzie huk!
odpowiedź