TVP ruszyła z nowym przetargiem na zakup danych telemetrycznych

Telewizja Polska, jak co roku, ruszyła z przetargiem na zakup danych telemetrycznych – wynika z ustaleń Wirtualnemedia.pl. Nowa umowa, podobnie jak dotychczas, zostanie zawarta na rok.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
TVP ruszyła z nowym przetargiem na zakup danych telemetrycznych
fot. Arsen Petrovych/TVP

Dostawcą danych telemetrycznych dla TVP (a także innych nadawców i agencji mediowych zlecających kampanie reklamowe w telewizjach) jest firma badawcza Nielsen Audience Measurement, która jako jedyna bada oglądalność. TVP regularnie co roku rozpisuje przetarg na ich dostawę. 

Aktualne postępowanie dotyczy udostępniania baz danych z ciągłego pomiaru widowni telewizyjnej realizowanego na całym obszarze kraju, na panelu reprezentatywnym ze względu na społeczno-demograficzne cechy gospodarstw domowych posiadających odbiorniki telewizyjne („oglądalność w domu”) oraz panelu osób indywidualnych  w zakresie oglądania telewizji w sytuacjach przebywania poza domem („oglądalność poza domem”). 

Dane te mają też uwzględniać pomiar widowni tv będący miarą rzeczywistego (faktycznego) oglądania telewizji przez członków gospodarstw domowych z odbiornikiem tv i w zakresie danych uzyskanych z uwzględnieniem zmniejszenia oglądalności reklam liniowych na skutek rozszczepiania sygnału programów w celu stosowania reklam w technologii DAI. Wybrana firma będzie też dostarczać dane z pomiaru oglądalności minutowej treści wideo dostarczanych do gospodarstw domowych w kraju, w formie streamingu za pośrednictwem szerokopasmowego dostępu do internetu. 

Badanie założycielskie, zmiana uniwersów

TVP oczekuje, że wybrana firma zrealizuje raz w roku, metodą CAPI, każdorazowo na reprezentatywnej próbie gospodarstw domowych tzw. badanie założycielskie Establishment Survey. Ma również zobowiązać się do zmiany raz w roku tzw. uniwersów, określających wielkość i strukturę osób i gospodarstw telewizyjnych w kraju oraz dokładne odzwierciedlenie tej struktury w konstrukcji panelu telemetrycznego. Stan panelu średnio w miesiącu musi mieścić się w przedziale wartości od 0,9 do 1,1 w stosunku do przyjętych uniwersów dla poszczególnych targetów. 

Telewizja Polska chce, by firma ta zobowiązała się do utrzymania rotacji gospodarstw domowych w panelu na poziomie nie mniejszym niż 5 proc. w skali roku kalendarzowego, a żadne z gospodarstw domowych obecnych w panelu nie będzie przebywać w panelu więcej niż 10 lat. 

Firma badawcza zostanie zobowiązana do zainstalowania mierników w przynajmniej 3 500 gospodarstw domowych (średnia liczba gospodarstw w panelu, w danym miesiącu kalendarzowym, będzie nie mniejsza niż 3 250. Badanie oglądalności ma obejmować co najmniej 157 stacji (dane minuta po minucie). 

Przetarg trwa do 2 września. Nowa umowa na dostawę danych telemetrycznych będzie obejmować okres od 1 października br. i zostanie zawarta na rok. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]