SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP skarży się na Nielsena: nie przekazano kodów pocztowych uczestników badania oglądalności

Telewizja Polska poinformowała, że po dwóch tygodniach od poproszenia Nielsen Audience Measurement o udostępnienie kodów pocztowych uczestników badania oglądalności nadal nie otrzymała tych danych. W ostatnich tygodniach wiarygodność badania realizowanego przez Nielsen kwestionował prezes TVP Jacek Kurski.

Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej / fot. tvpArticle

Dwa tygodnie temu Jacek Kurski na posiedzeniu sejmowej komisji kultury i środków przekazu tłumaczył, że niższe w br. wyniki oglądalności części kanałów i programów TVP są związane także ze specyfiką badania telemetrycznego, realizowanego przez Nielsen Audience Measurement. Przede wszystkim skrytykował zbyt małą liczbę (ok 2 tys.) i niereprezentatywne dla całego społeczeństwa rozmieszczenie gospodarstw domowych wchodzących w skład panelu badawczego.

- Panele w olbrzymiej większości są sfokusowane w wielkich miastach i „sypialniach” wielkich miast, takich jak Piaseczno czy Legionowo, które są traktowane jak wieś, dzięki czemu nie trzeba już jechać do Małkini, Łomży czy Kobylin Borzymy, gdzie Andrzej Duda uzyskał 94 proc. poparcia. To wymaga nowego zmierzenia. Dane podawane na podstawie obecnych paneli naszym zdaniem nie są reprezentatywne - stwierdził prezes TVP.

W środę Telewizja Polska w oświadczeniu przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl poinformowała, że 14 kwietnia poprosiła Nielsen Audience Measurement o udostępnienie kodów pocztowych uczestników tzw. panelu badawczego. - Dane te, respektując wymóg ochrony danych osobowych, w łatwy i czytelny sposób potwierdziłyby geograficzną reprezentatywność doboru grupy badanych telewidzów - skomentował publiczny nadawca.

- Telewizja Polska, jako jeden z głównych klientów Nielsena, płacących za jego usługi wiele milionów złotych, wyraża zaniepokojenie, że pomimo upływu prawie dwóch tygodni Nielsen Audience Measurement zwleka z udostępnieniem tych danych - dodała TVP.

W zeszłym tygodniu Jacek Kurski poinformował, że rozmawiał z kierownictwem Nielsena o badaniu telemetrycznym.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP skarży się na Nielsena: nie przekazano kodów pocztowych uczestników badania oglądalności

37 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Prawy
Obawiam sie ze nikt tu nie ma czystego sumienia i TVP i Nielsen.
odpowiedź
User
pavv
Czyli się potwierdza to o czym ja piszę chyba od 4 czy 5 lat. Nie dość, że na grupie 2000 rodzin to można badać czy na śniadanie wolą chleby czy bułki, a nie oglądalność chyba ze 200 kanałów TV. Ponadto dopóki oglądalność nie będzie uwzględniała nagrań to jej wiarygodność będzie co najwyżej 50%. Podsumowywując powyższe dwa fakty realność badań oglądalności to może 30%.
odpowiedź
User
Nicki
Niech się nie kompromitują już bardziej
odpowiedź
User
patwiecz
Cały powiat wołomiński to "sypialnia Warszawy", ale pomimo tego od lat jest bastionem PiS-u, a w Warszawie wygrywa PO, to trochę coś tu się nie klei z tymi sypialniami
odpowiedź
User
NiePatriota
Ja myślałem, że w badaniu oglądalności chodzi o Polaków, a nie o wyborców konkretnych polityków. No tak, wina Tuska się wyczerpała, teraz trzeba zwalić wszystko na Nielsena i firmę, która mierzy oglądalność.
odpowiedź