SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP1 i Polsat na czele oglądalności w jesiennej ramówce. TVN z największym spadkiem w czołówce (raport)

W tegorocznej jesiennej ramówce na pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym awansowała TVP1. Spory spadek odnotował TVN, który spadł z miejsca pierwszego na trzecie. Zaś w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował Polsat.

fot. Shutterstock.com Article

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w okresie od 1 września do 30 listopada 2015 roku należało do TVP1, która awansowała z miejsca trzeciego. Średni dobowy udział tego kanału względem analogicznego okresu 2014 roku zwiększył się o 10,95 proc. i wyniósł 12,46 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 4,01 proc. do 12,20 proc. Podium uzupełnia TVN, który przed rokiem był liderem. Jego wynik w porównaniu do jesiennej ramówki ub.r. zmalał o 13,81 proc. do 11,05 proc. - najbardziej w czołowej dziesiątce zestawienia.

Z kolei czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,78 proc. udziału; w dół o 4,25 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 45,93 proc. w okresie od 1 września do 30 listopada 2014 roku do 44,49 proc. w okresie od 1 września do 30 listopada 2015 roku.

Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z dziewiątej lokaty) uplasował się kanał TVP Info, którego udział wyniósł 3,64 proc., po wzroście o 34,81 proc. - największym w pierwszej dziesiątce rankingu.

W top 10 znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,50 proc.; wzrost o 26,35 proc.), TVN24 (3,35 proc.; do góry o 20,07 proc.), TVN7 (3,21 proc.; - 7,76 proc.), TV Puls (2,93 proc.; - 7,57 proc.) i Puls 2 (1,56 proc.; + 4,70 proc.).

Wszyscy 4+

01.09-30.11.2014 r.

01.09-30.11.2015 r.

Lp.

Stacja

SHR %

SHR %

1

TVP1

11,23%

12,46%

2

Polsat

12,71%

12,20%

3

TVN

12,82%

11,05%

4

TVP2

9,17%

8,78%

5

TVP INFO

2,70%

3,64%

6

TV4

2,77%

3,50%

7

TVN24

2,79%

3,35%

8

TVN7

3,48%

3,21%

9

TV Puls

3,17%

2,93%

10

TV Puls 2

1,49%

1,56%

11

TTV - Twoja Telewizja

1,30%

1,51%

12

TVP Seriale

1,33%

1,44%

13

Polsat 2

1,61%

1,38%

14

TV6

1,03%

1,29%

15

Polsat News

0,97%

1,14%

16

TVP Rozrywka

0,94%

1,06%

17

TVP Regionalna

1,01%

1,03%

18

Stopklatka

0,71%

0,84%

19

Polsat Sport

0,55%

0,79%

20

Polo TV

0,64%

0,77%

W grupie komercyjnej 16-49 z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował Polsat, którego udział w okresie od 1 września do 30 listopada br. wyniósł 13,72 proc., po stracie o 2,14 proc.

Na drugie miejsce spadł TVN. Jego wynik zmniejszył się o 9,60 proc. do 13,18 proc. - najbardziej w top 10.

Na podium znalazła się jeszcze TVP1 (8,39 proc udziału; do góry o 5,93 proc.). Natomiast czwarta lokata należała do siostrzanej TVP2 (7,59 proc., w dół o 0,65 proc.).

Warto dodać, że w czołowej dziesiątce najwięcej zyskała stacja TV4 - było to 23,27 proc. do 3,92 proc.

Wszyscy 16-49

01.09-30.11.2014 r.

01.09-30.11.2015 r.

Lp.

Stacja

SHR %

SHR %

1

Polsat

14,02%

13,72%

2

TVN

14,58%

13,18%

3

TVP1

7,92%

8,39%

4

TVP2

7,64%

7,59%

5

TV4

3,18%

3,92%

6

TVN7

3,38%

3,61%

7

TV Puls

3,83%

3,52%

8

TVN24

2,12%

2,42%

9

TV Puls 2

1,63%

1,85%

10

TTV - Twoja Telewizja

1,51%

1,78%

11

TVP Seriale

1,37%

1,67%

12

TVP INFO

1,05%

1,64%

13

TV6

1,19%

1,60%

14

Polsat 2

1,69%

1,33%

15

Polo TV

0,94%

1,19%

16

TVP Rozrywka

0,88%

1,05%

17

Stopklatka

0,74%

0,89%

18

Polsat News

0,79%

0,87%

19

TVN Style

0,92%

0,84%

20

ATM Rozrywka

0,90%

0,80%

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP1 i Polsat na czele oglądalności w jesiennej ramówce. TVN z największym spadkiem w czołówce (raport)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
plus minus
Szok, zmiana władzy w Polsce , to i zmiana lidera w grupie komercyjnej.
Czyli stara partia sterowala wynikami stacji?!
27 16
odpowiedź
User
X
TVN spadł, bo zastąpił sprawdzone programy gniotami, a konkurencja odwrotnie.
29 11
odpowiedź
User
Monika
Polsat najlepszy potem TVN Na Polsacie Wygrywa Pierwsza Miłość !!! (the best serial )
31 24
odpowiedź
User
greg
TVN hmmm sorry WSI drastyczny spadek, a dlaczego? Internet zdobywa coraz wieksza popularnosc i dominuje w grupie 14-29, a takim ludziom trudno wcisnac TVNowe bajki.
Ludzie widza, ze fakty sa inne, a WSI uprawia propagande.
29 9
odpowiedź