SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP1 liderem, ale sporo traci. Mecz Japonia-Polska hitem tygodnia

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził mundialowy mecz Japonia-Polska. Wśród stacji nadal liderem zarówno w 4+ jak i w 16-49 była TVP1, na dziesiąte miejsce spadło TVP Info - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Jan Bednarek, zdobywaca gola na meczu Japonia-Polska; fot. TVPArticle

W minionym tygodniu - w okresie od 25 czerwca do 1 lipca 2018 roku - najwięcej widzów zgromadził mundialowy mecz Japonia-Polska, który w TVP1 oglądało 7,67 mln widzów, co przełożyło się na 64,55 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajęło piłkarskie studio pomiędzy pierwszą a drugą połową meczu Polaków z Japonią na tegorocznych MŚ w piłce nożnej, które na głównej antenie zgromadziło 6,54 mln oglądających (54,20 proc. udziału).

Podium uzupełnia spotkanie Chorwacji z Danią. Pojedynek pokazany w niedzielę w samej TVP1 miał 4,63 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 30,60 proc.

W zestawieniu top 20 programów znalazło się jeszcze 8 meczów mundialu. Należy jednak pamiętać, że w rzeczywistości ich oglądalność jest jeszcze wyższa. Spotkania równolegle transmituje TVP Sport, na którym gromadzą one dodatkowe kilkaset widzów (a czasem nawet ponad 1 mln; w przypadku meczów Polaków jest to nawet niemal 2 mln).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 25 czerwca na antenie tej stacji obejrzało 2,73 mln widzów (23,79 proc. udziału). Była to dziesiąta topowa pozycja programowa w rankingu. Drugie pod tym względem były konkurencyjne „Wiadomości” TVP1, które zgromadziły 2,29 mln widzów (emisja 28 czerwca; 15. pozycja).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był mecz Japonia-Polska który miał 3,06 mln osób, co dało Jedynce 68,82 proc. udziału.

Drugie miejsce należało do studia w trakcie meczu reprezentacji Polski z Japonią (2,75 mln widzów; 62,03 proc. udziału), a podium uzupełnia mundialowe spotkanie Chorwacji i Danii (2,18 mln widzów; 34,86 proc. udziału).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 4,41 pkt. proc. do 12,79 proc.

Drugą lokatę zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 9,32 proc. (w dół o 0,26 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,27 proc., po wzroście względem poprzedniego o 0,53 pkt. proc.

Czwartą pozycję zajęła TVP2 (stacja ta zanotowała spadek wynoszący 0,08 pkt. proc. do 7,23 proc. udziału).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 41,83 proc. do 37,61 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TV4, który awansował z miejsca szóstego (wzrost o 0,34 pkt. proc. do 3,95 proc.). Z piątego na szóste miejsce spadł TVP Sport. Średni udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł również 3,95 proc. (minimalnie niższy AMR względem Czwórki), po spadku względem poprzedniego o 0,77 proc. TVP Sport od 7 czerwca nadaje w DVB-T, a od 14 czerwca ramówka kanału skupia się tylko na mundialu.

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem też była TVP1. Udział tej stacji zmniejszył się o 5,41 pkt. proc. do 11,95 proc. Wynik drugiego TVN (który awansował z miejsca drugiego) uplasował się na poziomie 9,84 proc. (do góry o 0,55 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Polsat (+ 0,09 pkt. proc. do 9,46 proc.), który spadł z pozycji wicelidera oraz Dwójka (- 0,04 pkt. proc. do 6,96 proc.).

W tym ujęciu TVP Sport zajął 5. miejsce (- 1,38 pkt. proc. do 4,10 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwsza również była TVP1 (w dół o 5,16 pkt. proc. do 11,69 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem, ale sporo traci. Mecz Japonia-Polska hitem tygodnia

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Widz
Brak TVP Info w grupie komercyjnej tragedia... Ale 1z10 nawet w TOP20 grupy komercyjnej, fakt, że przez mecz, ale bardzo cieszy :) Orientuje się ktoś jak wyglądała w niedziele oglądalność Familiady i Koła fortuny? :) Z góry dziękuję!
odpowiedź
User
gdyk
Brak TVP Info w grupie komercyjnej tragedia... Ale 1z10 nawet w TOP20 grupy komercyjnej, fakt, że przez mecz, ale bardzo cieszy Orientuje się ktoś jak wyglądała w niedziele oglądalność Familiady i Koła fortuny? Z góry dziękuję!


Familiadę i Koło fortuny powtarzają, więc oglądalność nie musi być wysoka. Jeden z dziesięciu mimo powtórek bardzo ładnie, znalazł się we wszystkich 3 grupach.
odpowiedź
User
Widz
Brak TVP Info w grupie komercyjnej tragedia... Ale 1z10 nawet w TOP20 grupy komercyjnej, fakt, że przez mecz, ale bardzo cieszy Orientuje się ktoś jak wyglądała w niedziele oglądalność Familiady i Koła fortuny? Z góry dziękuję!


Familiadę i Koło fortuny powtarzają, więc oglądalność nie musi być wysoka. Jeden z dziesięciu mimo powtórek bardzo ładnie, znalazł się we wszystkich 3 grupach.

Wiem, wiem, ale po prostu ciekawi mnie jaką oglądalność zbijają powtórki tych teleturniejów. :)
odpowiedź
User
mm
Ojej same mistrzostwa, mistrzostwa, mistrzostwa...... az strach pomyslec co to będzie gdy te mistrzostwa sie skończa.....a to już niedługo.....
odpowiedź
User
WDDD
Ojej same mistrzostwa, mistrzostwa, mistrzostwa...... az strach pomyslec co to będzie gdy te mistrzostwa sie skończa.....a to już niedługo.....

Ramówka TVP1 letnia, która będzie obowiązywać od 16 lipca jest dość bardziej ofensywna od tej z poprzedniego roku, tylko największym problemem są olbrzymie spadki Teleexpressu i Wiadomości przez które TVP1 nie może zostać liderem.
odpowiedź