SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP1 liderem rynku TV w 2015 roku, Polsat wygrał w 16-49. Udział „wielkiej czwórki” spadł poniżej 45 proc.

W 2015 roku liderem rynku telewizyjnego pozostała TVP1, natomiast w grupie komercyjnej kolejny rok z rzędu wygrał Polsat. Mocno do góry poszły wyniki naziemnych stacji Stopklatka TV, TV6 oraz TVP Info.

Article

Pozycję lidera rynku telewizyjnego w 2015 roku udało się utrzymać Jedynce. Średni udział publicznej stacji wzrósł o 0,08 proc. do 12,28 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu ponownie znalazł się Polsat, którego udział w 2015 roku zmalał o 2,03 proc. Jego wynik uplasował się na poziomie 11,60 proc. Ostatnie miejsce na podium zajął TVN z udziałem wynoszącym 10,65 proc. po spadku o 8,82  proc. - największym w czołówce rankingu.

Bez zmian na czwartej pozycji zestawienia znalazła się TVP2, której średni wynik zmalał w ub.r. o 7,33 proc. do 8,72 proc.

Łączny udział tzw. wielkiej czwórki w 2015 roku wyniósł 43,25 proc., podczas gdy w 2014 roku było to 45,2 proc.

Na piątej pozycji znalazła się stacja informacyjna TVP Info, notująca wzrost aż o 22,73 proc. Jej udział w ub.r. uplasował się na poziomie 3,51 proc.

Trzy kolejne miejsca zajęły: TVN7 (3,30 proc. udziału, spadek o 6,52 proc.), TV4 (3,27 proc., + 22,01 proc.) i TVN24 (3,22 proc., + 7,69 proc.)  Ten ostatni kanał był najwyżej sklasyfikowaną stację kablowo-satelitarną. Na dziewiątej lokacie znalazła się TV Puls (3,09 proc., - 0,64 proc.), oczko niżej był Puls 2 (1,62 proc., +6,58 proc.).

Największy wzrost w zestawieniu top 20 stacji w 2015 roku zanotowała będąca na miejscu 18. Stopklatka TV, której udział wzrósł aż o 46,67 proc. i wyniósł 0,88 proc. Kanał ten ruszył jednak dopiero 15 marca 2014 roku. Z kolei najwięcej stracił będący na 11. miejscu Polsat 2 - jego udział spadł o 13,69 proc. do 1,45 proc.

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 4+

2014

2015

stacja

SHR %

SHR %

TVP1

12,27%

12,28%

Polsat

11,84%

11,60%

TVN

11,68%

10,65%

TVP2

9,41%

8,72%

TVP INFO

2,86%

3,51%

TVN7

3,53%

3,30%

TV4

2,68%

3,27%

TVN24

2,99%

3,22%

TV PULS

3,11%

3,09%

Puls 2

1,52%

1,62%

Polsat2

1,68%

1,45%

TTV

1,30%

1,45%

TVP Seriale

1,44%

1,40%

TV6

0,97%

1,23%

TVP Rozrywka

0,93%

1,14%

Polsat News

1,08%

1,08%

TVP Regionalna

1,09%

1,05%

Stopklatka

0,60%

0,88%

Polo TV

0,76%

0,86%

Nickelodeon

0,66%

0,74%

W grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera w 2015 roku drugi rok z rzędu należała do Polsatu. Kanał ten jednak zanotował spadek udziału o 0,68 proc. do 13,21 proc. Na drugiej pozycji pozostał TVN. Jego średni wynik zmalał o 4,09 proc. i wyniósł 12,42 proc.

Najwięcej (7,49 proc.) wśród głównych kanałów straciła Jedynka, będąca na trzeciej pozycji. Jej średni udział to 8,40 proc. Plasująca się oczko niżej Dwójka zanotowała spadek wyniku o 5,75 proc. do 7,71 proc.

Łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w 2015 roku w grupie 16-49 uplasował się na poziomie 41,74 proc. względem 43,51 proc. rok wcześniej.

Piąta lokata w tym zestawieniu należała do TV Puls, notującej tutaj wzrost udziału o 3,63 proc. do 3,71 proc. Kolejne miejsca zajęły: TV4 (3,67 proc. udziału, wzrost 27,43 proc.) i TVN7 (3,44 proc., + 2,99 proc.).

Największy wzrost w grupie komercyjnej (wynoszący 50,79 proc.) w 2015 roku zanotowała także Stopklatka TV, zaś liderem spadku był Polsat 2 (stracił on 17,92 proc.).

WIRTUALNEMEDIA.PL

16-49

2014

2015

stacja

SHR %

SHR %

Polsat

13,30%

13,21%

TVN

12,95%

12,42%

TVP1

9,08%

8,40%

TVP2

8,18%

7,71%

TV PULS

3,58%

3,71%

TV4

2,88%

3,67%

TVN7

3,34%

3,44%

TVN24

2,38%

2,49%

Puls 2

1,58%

1,86%

TTV

1,45%

1,72%

TVP Seriale

1,55%

1,56%

TVP INFO

1,11%

1,52%

TV6

1,09%

1,51%

Polsat2

1,73%

1,42%

Polo TV

1,12%

1,34%

TVP Rozrywka

0,87%

1,08%

Stopklatka

0,63%

0,95%

Eska TV

1,07%

0,92%

TVN Style

0,90%

0,90%

ATM Rozrywka

0,85%

0,84%

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem rynku TV w 2015 roku, Polsat wygrał w 16-49. Udział „wielkiej czwórki” spadł poniżej 45 proc.

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Żal
Za rok TVN zejdzie poniżej 10 procent. Choć nie wiem, czy to w czymś pomoże. Stacja musi zatrudnić mądrzejszych ludzi, co to zrozumieją, że "ich" celebrytów niewiele osób chce oglądać, więc wpychanie ich na siłę wszędzie nie jest dobrym pomysłem...
30 24
odpowiedź
User
puls tv
Włącz TV Puls nie czekaj
12 20
odpowiedź
User
puls tv
Najciekawsze filmy dla całej rodziny tylko w Tv Puls
13 21
odpowiedź
User
Orson
"W grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera w 2015 roku drugi rok z rzędu należała do Polsatu. Kanał ten jednak zanotował spadek udziału o 0,68 proc. do 13,21 proc. Na drugiej pozycji pozostał TVN. Jego średni wynik zmalał o 4,09 proc. i wyniósł 12,42 proc." - To jest jakaś wyższa matematyka? bo nie ogarniam.
11 19
odpowiedź
User
Telewizja Puls
14:05
Za głosem serca (164)
telenowela
Monserrat zakochuje się w kapralu José Luisie. Matka kobiety, Graciela, nie zgadza się na związek córki i prostego żołnierza.
Najciekawsze filmy dla całej rodziny tylko w Tv Puls
12 15
odpowiedź