SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP3 traci, zyskuje tvn24

Od stycznia TVP3 podąża w stronę TVP Info, stawiając na większą liczbę informacji. Pomimo tych zmian traci widzów, zyskuje natomiast tvn24.

W okresie od 1 stycznia do 25 kwietnia 2007 roku udziały TVP3 w rynku telewizyjnym wyniosły 4,43 proc., co oznacza spadek o 0,18 p. proc. w stosunku do analogicznego okresu 2006 roku. W tym czasie wzrosły udziały tvn24 z 1,69 proc. w 2006 do 2,59 proc. w 2007 roku. – wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Wszyscy 4+ 01.01 - 25.04.2007 01.01 - 25.04.2006

AMR SHR % AMR SHR %
TVPReg/TVP3 292 457 4,43% 309 736 4,61%
TVN24 171 218 2,59% 113 522 1,69%

Podobnie jest w grupie widzów w wieku 16-49 lat, gdzie udziały TVP3 w analizowanym okresie spadły o 0,34 p. proc. do 3,06 proc., zaś udziały TVN24 wzrosły o 0,64 p. proc. do 1,94 proc. 

16 - 49 01.01 - 25.04.2007 01.01 - 25.04.2006

AMR SHR % AMR SHR %
TVPReg/TVP3 87 606 3,06% 101 881 3,40%
TVN24 55 636 1,94% 39 057 1,30%

Ciekawie sytuacja wygląda w grupie widzów posiadających dostęp do sieci kablowej lub telewizji satelitarnej, w której zdecydowana większość osób posiada możliwość odbioru tvn24. Tutaj w okresie od 1 stycznia do 25 kwietnia 2006 roku to TVP3 miała wyższą widownię niż tvn24 (udziały odpowiednio 4,15 proc. i 3,13 proc.) Jednak w obecnym roku, sytuacja zmieniła się diametralnie. TVP3 straciła 0,54 p. proc, zaś tvn24 zyskała aż 1,75 p proc. i pod względem udziałów to stacja informacyjna Grupy TVN wyprzedza obecnie publiczną Trójkę o 1,26 p. proc.

Widzowie kab sat 01.01 - 25.04.2007 01.01 - 25.04.2006

AMR SHR % AMR SHR %
TVPReg/TVP3 127 179 3,61% 150 931 4,15%
TVN24 171 218 4,87% 113 522 3,12%

Obie stacje wybierane są chętnie przez widzów, gdy dzieje się coś ważnego. Dlatego na czele najpopularniejszych programów TVP3 w okresie 1 – 25 kwietnia 2007 roku znalazła się Transmisja z obrad Sejmu w dniu śmierci Barbary Blidy, którą oglądało prawie 1,5 mln widzów. Kolejne miejsca zajęły: „Telekurier” i „Kurier” (oba po ok. 1,3 mln). Najchętniej oglądane pasmo lokalne przyciągnęło ok. 930 tys. osób.

20 najpopularniejszych programów TVP3 w okresie 1 - 25 kwietnia 2007

Lp. Program Godz. Date AMR SHR %
1 TRANSMISJA OBRAD SEJMU 20:38:22 25-04-2007 1 436 697 10,27%
2 TELEKURIER 20:01:15 13-04-2007 1 126 943 8,35%
3 KURIER /PROG.INFO./ 21:30:07 19-04-2007 1 126 791 7,93%
4 PASMA LOKALNE 21:45:16 04-04-2007 929 526 6,85%
5 PROGNOZA POGODY 20:51:15 13-04-2007 873 284 6,07%
6 3 WYMIAR 21:03:32 16-04-2007 868 518 5,77%
7 KAMERA KURIERA /REP./ 19:59:58 09-04-2007 799 271 4,73%
8 30 MINUT EXTRA 20:01:20 21-04-2007 715 618 4,94%
9 KURIER SPORTOWY 09:48:16 09-04-2007 709 145 7,47%
10 TELEWIZJA OBJAZDOWA 12:03:15 22-04-2007 702 503 8,12%
11 LOWCY MIODU 17:00:11 09-04-2007 678 100 5,09%
12 TRANSMISJA MSZY SWIETEJ 11:00:00 01-04-2007 665 811 7,75%
13 KURIER - KULTURA 09:51:45 09-04-2007 622 826 6,51%
14 TELEPLOTKI 11:03:03 22-04-2007 606 309 7,37%
15 LOSOWANIE EURO 2012 10:59:59 18-04-2007 606 238 14,02%
16 PATROL TROJKI 22:40:16 12-04-2007 600 550 6,21%
17 SWIADKOWIE SWIETOSCI 21:20:37 09-04-2007 589 506 3,56%
18 STUDIO WSCHOD 17:38:30 14-04-2007 585 714 7,98%
19 STUDIO SWIAT 20:53:16 07-04-2007 544 455 3,49%
20 KURIER - SWIAT 11:58:13 10-04-2007 537 768 8,78%

Spośród najpopularniejszych programów tvn24 najwięcej widzów miały właśnie programy związane ze śmiercią byłej posłanki SLD – Rozmowa z goścmi w studiu, Transmisja obrad sejmu i Serwis informacyjny, które przyciągnęły przed ekrany znacznie ponad 600 tys. osób. Dalej znalazło się „Szkło kontaktowe” (ok. 570 tys. widzów) i magazyn „24 Godziny” (ok. 550 tys.).

20 najpopularniejszych programów TVN24 w okresie 1 - 25 kwietnia 2007

Lp. Program Godz. Date AMR SHR %
1 ROZMOWA Z GOSCMI W STUDIU 21:26:30 25-04-2007 666 169 4,45%
2 TRANSMISJA OBRAD SEJMU 21:38:48 25-04-2007 653 111 5,02%
3 SERWIS INFORMACYJNY 22:41:22 25-04-2007 610 066 6,15%
4 SZKLO KONTAKTOWE 22:00:56 19-04-2007 566 752 5,46%
5 24 GODZINY 20:59:55 16-04-2007 555 262 3,67%
6 KROPKA NAD I 20:00:19 25-04-2007 487 426 3,71%
7 WIECZORNY RAPORT 20:30:40 25-04-2007 485 448 3,41%
8 KONFERENCJA PRASOWA 15:31:46 14-04-2007 458 074 7,63%
9 PROGNOZA POGODY 20:55:07 02-04-2007 434 362 2,72%
10 SERWIS BIZNESOWY 09:07:03 18-04-2007 369 243 11,14%
11 GOSC PORANNY 09:15:05 16-04-2007 351 677 10,13%
12 PRZEGLAD PRASY 10:11:47 09-04-2007 335 544 3,31%
13 RAPORT POPOLUDNIOWY 17:10:33 19-04-2007 315 818 3,75%
14 SKANER POLITYCZNY 18:38:26 25-04-2007 312 694 3,16%
15 BILANS 09:52:33 19-04-2007 298 403 8,67%
16 PROSTO Z POLSKI 17:10:31 10-04-2007 293 545 2,69%
17 LOZA PRASOWA 11:41:48 15-04-2007 290 093 3,48%
18 KAWA NA LAWE 10:55:21 22-04-2007 270 581 3,31%
19 INTERNET 24 15:25:09 10-04-2007 260 143 3,39%
20 SPORT 12:23:25 22-04-2007 257 057 2,92%

Zarówno TVP3, jak i tvn24 są najchętniej oglądane przez mężczyzn i widzów w wieku powyżej 45 lat. Regionalna Trójka cieszy się największą popularnością wśród mieszkańców wsi i miast powyżej 100 tys., zaś tvn24 ogląda przede wszystkim widownia miejska. Wśród widzów TVP3 przeważają emeryci, którzy także chętnie wybierają tvn24, choć ta stacja ma znacznie lepszą pozycję w tzw. top managmencie. Biorąc pod uwagę wykształcenie, TVP3 przyciąga przede wszystkim widzów z wykształceniem podstawowym i średnim, zaś tvn24 – ze średnim i wyższym.



TVP3 TVN24


ADH % AFF ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 49,43% 102 51,10% 106

Kobiety 50,57% 98 48,90% 95
Wiek 4- 9 1,13% 18 1,12% 18

10- 15 1,70% 22 1,34% 17

16 - 19 1,38% 22 1,68% 27

20 - 24 2,22% 25 1,55% 17

25 - 29 2,91% 35 1,83% 22

30 - 34 4,81% 63 5,19% 68

35 - 39 3,30% 50 5,00% 76

40 - 44 4,87% 72 3,99% 59

45 - 49 10,40% 129 13,47% 167

50 - 54 10,50% 127 14,07% 171

55 - 59 13,83% 199 14,30% 205

60+ 42,94% 237 36,46% 202
Wlk.miasta Wieś 38,24% 100 10,08% 26

< 50 tys. 20,42% 85 33,79% 140

50-100 tys. 6,46% 73 10,08% 113

100-200 tys. 9,16% 114 18,17% 227

> 200 tys. 25,73% 125 27,88% 135
Zawód Top management 5,82% 72 17,55% 217

Pracownicy szczebla średniego 9,09% 76 16,94% 141

Pracownicy fizyczni i rolnicy 14,67% 77 7,82% 41

Emeryci 57,26% 219 47,66% 182

Inne 13,15% 38 10,03% 29
Wykształcenie Podstawowe 53,80% 118 26,85% 59

Średnie 33,59% 113 44,04% 149

Wyższe 9,78% 91 26,65% 248

Inne 2,83% 20 2,46% 17

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP3 traci, zyskuje tvn24

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl