Twitter bez 1,2 mln polskich użytkowników, TikTok przyciąga na dłużej

W grudniu Twitter stracił 1,17 mln polskich użytkowników, spore spadki zanotowały też LinkedIn, Wykop i Siepomaga. Natomiast znaczącą wydłużył się czas korzystania z Blogspotu, Wykopu, Pinterestu i TikToka. Na tej ostatniej platformie odwiedzający spędził średnio 19 godzin.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Zdecydowanym liderem zasięgowym wśród platform społecznościowych w Polsce pozostaje Facebook. Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl platformę w grudniu ub.r. odwiedziło 26,71 mln użytkowników, czyli 90,01 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził tam średnio 17 godzin, 3 minuty i 22 sekundy.

Po kilkanaście mln odwiedzających mają Instagram i TikTok. Pierwszy zanotował w grudniu 17,24 mln użytkowników, 58,09 proc. zasięgu oraz 4 godziny, minutę i 24 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a drugi - 13,49 mln internautów, 45,46 proc. zasięgu oraz 19 godzin, 2 minuty i 53 sekundy średniego czasu.

W tej ostatniej statystyce prawie identyczny wynik jak Instagram osiągnął Snapchat - każdy z 5,94 mln użytkowników (co dało 20,03 proc. zasięgu) spędził w nim 4 godziny, minutę i 9 sekund.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/whatsapp-tiktok-netflix-top20-polski-internet-mediapanel-grudzien,7169720773478529a ##

Mniej więcej godzinę internauci spędzili na Twitterze i Pintereście. Pierwsza platforma miała 9,92 mln odwiedzających, 33,44 proc. zasięgu oraz godzinę, 4 minuty i 15 sekund średniego czasu korzystania, a druga - 7,75 mln użytkowników, 26,1 proc. zasięgu oraz 48 minut i 30 sekund średniego czasu.

Blogi działające w domenie blogspot.com przyciągnęły 6,8 mln internautów (22,92 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 5 minut i 23 sekundy. Jeszcze niższy czas średniego korzystania zanotował serwis Siepomaga.pl służący do zbiórek charytatywnych - 2,55 mln użytkowników (8,58 proc. zasięgu) spędziło tam przeciętnie po 4 minuty i 23 sekundy.

Dotyczący głównie życia zawodowego LinkedIn zanotował 4,87 mln odwiedzających, 16,41 proc. zasięgu oraz 16 minut i 3 sekundy średniego czasu korzystania, a Wykop - 3,25 mln użytkowników, 10,96 proc. zasięgu oraz 25 minut i 21 sekund przeciętnego czasu.

grafika

W porównaniu do listopada Facebook zyskał 160,4 tys. użytkowników (0,6 proc.) oraz 14 minut i 33 sekundy średniego czasu korzystania (1,4 proc.). Wzrost w obu statystykach osiągnęły jeszcze dwie platformy: TikTok - o 204 tys. odwiedzających (1,5 proc.) oraz 44 minuty i 44 sekundy przeciętnego czasu korzystania (4,1 proc.), oraz Blogspot.com - o 30,6 tys. internautów (0,4 proc.) oraz minutę i 53 sekundy przeciętnego czasu (53,8 proc.).

Na Instagramie przybyło 1,46 mln internautów (9,3 proc.), przy czym średni czas spędzony przez każdego zmalał o 13 minut i 27 sekund (5,3 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/komunikatory-najpopularniejsze-messenger-whatsapp-telegram,7169726187185793a ##

Natomiast pozostałe platformy miały więcej użytkowników i krótszy średni czas korzystania niż przed miesiącem. Twitter stracił 1,17 mln internautów (10,5 proc.), zyskując 7 minut i 44 sekundy przeciętnego czasu korzystania (13,7 proc.).

Pinterest zanotował spadek o 233,9 tys. odwiedzających (2,9 proc.) oraz wzrost o 7 minut i 27 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego użytkownika (18,1 proc.), Snapchat - spadek o 120,8 tys. internautów (2 proc.) i wzrost średniego czasu o 7 minut i 33 sekundy (3,2 proc.), a LinkedinIn - spadek o 805,3 tys. użytkowników (14,2 proc.) oraz wzrost o minutę i 29 sekund średniego czasu (10,2 proc.).

Na Wykopie ubyło 517,9 tys. internautów (13,7 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 4 minuty i 14 sekund (20,1 proc.). Natomiast na Siepomaga.pl przy wzroście liczby użytkowników o 361,6 tys. (12,4 proc.) przeciętny czas korzystania wydłużył się o minutę i 41 sekund (62,3 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wydatki-na-aplikacje-mobilne-na-calym-swiecie-spadly-o-2-proc-w-2022-r,7169719792900225a ##

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji