SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Twitter wznawia subskrypcję Blue, zamiast „oficjalne” złote i szare znaczniki

Od poniedziałku Twitter będzie ponownie oferować opcję subskrypcyjną Blue, wycofaną miesiąc temu po tym jak wykorzystywaną ją do tworzenia fałszywych profili. Niebawem użytkownicy Blue będą mogli zamieszczać dłuższe wideo, nie będą oglądali połowy reklam, a ich wpisy będą wyświetlane wyżej.

W ramach opcji Blue profil użytkownika będzie miał niebieski znacznik z grafiką „okejki” oraz dostęp w pierwszej kolejności do nowych narzędzi. Jakie to narzędzia? Niebawem wpisy użytkownika będą wyświetlane u góry na listach komentarzy, wzmianek i wyników wyszukiwania.

Posiadacz profilu z Blue będzie mógł zamieszczać na Twitterze dłuższe treści wideo w jakości 1080 p, edytować zamieszczone już wpisy oraz będzie mu wyświetlane o połowę mniej reklam niż użytkownikom darmowych kont.

Jeśli użytkownik zmieni zdjęcie profilowe lub nazwę, profil straci oznaczenie Blue, zanim nie zostanie ponownie zweryfikowany.

Ile kosztuje Twitter Blue?

Twitter Blue w wersji przeglądarkowej miesięcznie będzie kosztował 8 dolarów, a w aplikacji na iOS - 11 dolarów.

- Dziękujemy za waszą cierpliwość w czasie, w którym pracowaliśmy nad ulepszeniem Blue. Nie możemy się już doczekać, żeby wkrótce przekazać wam więcej - stwierdzono na oficjalnym profilu Twittera.

Równocześnie platforma zapowiedziała, że wycofa oznaczenia „oficjalne” ze zweryfikowanych profili polityków, celebrytów, firm i instytucji publicznych.

W to miejsce w najbliższym tygodniu mają pojawić się dwa nowe znaczniki: złoty dla firm, marek i biznesmenów oraz szary dla instytucji publicznych.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Blue wycofane z Twittera pod fali „podszywek”

Opcję Blue wprowadzono krótko po przejęciu Twittera przez Elona Muska za 44 mld dolarów. Miała stanowić dodatkowe źródło przychodów platformy, początkowo była dostępna w aplikacji na iOS za 7,99 dolarów miesięcznie.

Usługę musiano szybko wycofać, ponieważ na Twitterze pojawiło się sporo profili z niebieskim znacznikiem podszywających się pod znane osoby i marki, m.in. firmy Tesla i SpaceX należące do Elona Muska, Roblox i Nestle, a nawet pod samo oficjalne konto Twittera. Według „Guardiana” nową opcję do szerzenia swoich treści zaczęli wykorzystywać antyszczepionkowcy.

Przywrócenie usługi Blue zapowiadano już na 29 listopada, ostatecznie nastąpi dwa tygodnie później.

W związku z wieloma zmianami na Twitterze po przejęciu go przez Elona Muska aktywność na platformie ograniczyło wielu reklamodawców. Według danych firmy Pathmatics z końcówki listopada przez minione dwa tygodnie kampanii na Twitterze nie prowadziła jedna trzecia ze 100 największych reklamodawców platformy. W regionie obejmującym Europę, Bliski Wschód i Afrykę przychody reklamowe Twittera spadły rok do roku o 15 proc.

Ponad tydzień temu dział sprzedażowy Twittera w zeszły czwartek wysłał agencjom mediowym ofertę, w rama której przy wydaniu na platformie od 500 tys. do 1 mln dolarów klient dostawał gratis emisję reklam za drugie tyle.

Na platformę z reklamami wróciły m.in. Amazon i Apple. Natomiast Elon Musk podkreślił, że liczba wyświetleń wpisów zawierających mowę nienawiści zmalała z ok. 10 mln na początku listopada do 2,5-3 mln. Podziękował reklamodawcom za to, że znów promują się na platformie.

W drugim kwartale br. przychody Twittera zmalały o 1 proc. do 1,18 mld dolarów, mimo wzrostu liczby użytkowników platformy o 16,6 proc. do 237,8 mln. Koszty platformy podskoczyły rok do roku o 31 proc., przez co jej wynik netto poszedł w dół z 66 mln dolarów zysku do 270 mln dolarów straty.

Kolejne wyniki kwartalne platformy nie zostaną opublikowane, ponieważ po przejęciu przez Muska została wycofana z amerykańskiej giełdy.

Dołącz do dyskusji: Twitter wznawia subskrypcję Blue, zamiast „oficjalne” złote i szare znaczniki

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
figis
Musk zupełnie nie ma pomysłu jak rozwijać TT.
odpowiedź
User
TT
Facet doprowadzi do całkowitego bankructwa Twittera. Dokonywane zmiany są chaotyczne (dokonywane wg kaprysu Muska w danym dniu) i nieprzemyślane.
odpowiedź
User
Gabrys
Zamiast rozwijać, rozwala.
odpowiedź