Twitter ma nowy plan na zarabianie. Opłaty za ekskluzywne treści w serwisie

W zespole Twittera jest rozważany pomysł na wprowadzenie opłat w zamian za możliwość dostępu do ekskluzywnych i unikalnych treści publikowanych przez użytkowników i partnerów serwisu. W ten sposób serwis chce wypracować nowe źródła przychodów i uniezależnić się jedynie od wpływów reklamowych.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Obecnie Twitter, podobnie jak inne duże serwisy społecznościowe opiera swój model biznesowy na przychodach reklamowych. Jednak platforma w porównaniu z konkurentami radzi sobie gorzej na polu reklamowym. Co prawda w trzecim kwartale 2020 r. Twitter zanotował wzrost wpływów w tym segmencie o 15 proc., jednak jak wyliczają eksperci obecnie serwis ma jedynie 0,8 proc. udziałów w torcie reklamowym przypadającym na social media.

Subskrypcje za ekstra treści?

W tej sytuacji Twitter już od dłuższego czasu poszukuje sposobów na wypracowanie nowych źródeł przychodów, które nie będą zależne wyłącznie od reklamodawców, coraz bardziej kapryśnych w czasie pandemii koronawirusa.

W połowie 2020 r. pojawiły się informacje o tym, że Twitter rozważa opcję wprowadzenia płatnych subskrypcji za korzystanie z serwisu. Platforma wysyłała wybranym użytkownikom ankiety z pytaniami czy byliby skłonni płacić abonament za dodatkowe funkcje dostępne na Twitterze.

Teraz kolejne doniesienia na temat podobnego rozwiązania napłynęły od Bloomberga, który opiera się na własnych źródłach.

Zgodnie z tymi informacjami w zespole Twittera powstaje projekt o wewnętrznej nazwie „Rogue One”. Przewiduje on, że użytkownicy serwisu będą mogli opłacać subskrypcje w zamian za dostęp do oryginalnych, ekskluzywnych treści pojawiających się na platformie.

Unikalne materiały miałyby pochodzić zarówno od wybranych użytkowników aktywnych na Twitterze, jak i innych partnerów serwisu, a oferta byłaby aktywnie promowana przez platformę.

Na razie nie wiadomo, jaki miałby być format i rodzaj płatnych treści na Twitterze ani kiedy system subskrypcji może zostać wprowadzony. Według Bloomberga oprócz „Rogue One” w zespole Twittera trwają prace także nad innymi sposobami monetyzacji poza segmentem reklamowym.

Jedna z koncepcji, która powraca do gry od kilku lat jak bumerang to wprowadzenie wersji Twittera całkowicie pobawionej reklam, ale w zamian za płatny dostęp do serwisu. Inny pomysł zakłada objęcie opłatami korzystanie z niektórych narzędzi na platformie, np. opcji Tweetdeck przeznaczonej dla najbardziej aktywnych i zaawansowanych użytkowników.

Zdaniem ekspertów cytowanych przez Bloomberga wizja płatnego Twittera bez reklam może nie znaleźć wielu chętnych, jednak wprowadzenie ekskluzywnych treści w ramach subskrypcji w odpowiednich warunkach może się sprawdzić.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski