Obecnie Twitter, podobnie jak inne duże serwisy społecznościowe opiera swój model biznesowy na przychodach reklamowych. Jednak platforma w porównaniu z konkurentami radzi sobie gorzej na polu reklamowym. Co prawda w czwartym kwartale 2020 r. Twitter zanotował wzrost wpływów w tym segmencie, jednak jak wyliczają eksperci obecnie serwis ma jedynie 0,8 proc. udziałów w torcie reklamowym przypadającym na social media.
Super Follow i skok przychodów
W tej sytuacji Twitter już od dłuższego czasu poszukuje sposobów na wypracowanie nowych źródeł przychodów, które nie będą zależne wyłącznie od reklamodawców, coraz bardziej kapryśnych w czasie pandemii koronawirusa.
W pierwszej połowie lutego br. pojawiły się informacje o tym, że jedną z metod uzyskania dodatkowych korzyści przez Twittera będzie wprowadzenie opłat w zamian za możliwość dostępu do ekskluzywnych i unikalnych treści publikowanych przez użytkowników i partnerów serwisu. Teraz podczas konferencji dla inwestorów Twitter potwierdził ten plan zdradzając, że nowa opcja będzie nosiła nazwę Super Follow.

Zapowiedziana funkcja ma pozwolić użytkownikom na dostęp do unikalnych treści, wśród których mogą się znaleźć niedostępne powszechnie tweety, dodatkowe materiały, możliwość uczestniczenia w zamkniętych grupach tematycznych czy otrzymywanie specjalnych biuletynów. W zamian za dostęp do Super Follow trzeba będzie zapłacić miesięcznie 4,99 dol.
Twitter przekonuje, że nowa funkcja może spełnić dwa zadania. Po pierwsze zaoferować użytkownikom nową jakość treści dostępnych na platformie, po drugie pozwolić popularnym osobom na Twitterze na monetyzowanie publikowanych przez nie ekskluzywnych materiałów.

Poza tym Twitter zapowiedział wprowadzenie u siebie sekcji o nazwie Społeczności, która ma funkcjonować tak jak podobne rozwiązania stosowane w innych serwisach social media – łączyć ze sobą użytkowników interesujących się konkretną dziedziną lub zagadnieniem. Według Twittera Społeczności, tak jak Super Follow to narzędzie do zwiększenia zaangażowania użytkowników i przyciągnięcie nowych.
Czytaj także: Twitter przejmuje aplikację podcastową Breaker
Twitter nie zdradził na razie w jakim terminie zamierza wprowadzić do serwisu zapowiedziane przez siebie opcje, ujawnił natomiast ambitne plany biznesowe.
Firma zapowiedziała, że w 2023 r. zamierza osiągnąć roczne przychody sięgające 7,5 mld dol., co będzie oznaczało dwukrotny wzrost wpływów w porównaniu z rokiem 2020. Z kolei według planów liczba aktywnych dziennych użytkowników serwisu (tzw. monetyzowalnych - mDAU), która przekłada się bezpośrednio na przychody serwisu z reklam w ciągu 3 lat ma się zwiększyć z obecnych 192 do 315 mln.










