Twitter będzie ostrzej walczył z dezinformacją

W Stanach Zjednoczonych Twitter uruchomi pilotażowo narzędzie Birdwatch do walki z dezinformacją.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Birdwatch ma opierać się na zgłoszeniach fake newsów od członków społeczności Twittera. Na stronie birdwatch.twietter.com (witryna na razie niedostępna poza USA), użytkownicy Twittera mogą zgłaszać wpisy z serwisu, budzące ich wątpliwości pod względem wiarygodności. Do zgłoszeń będzie można dodawać adnotacje, wyjaśnienia itp.  

Przedstawiciele Twittera przeprowadzili przed startem Birdwatcha wywiady fokusowe z ponad 100 użytkownikami, którzy wyrazili szeroką aprobatę dla tego rozwiązania. Do współpracy nad serwisem zaproszono także naukowców z Center for RISC z Uniwersytetu w Chicago.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/etykiety-na-twitterze-zmniejszyly-zasieg-zewnetrznej-propagandy-chin ##

Serwis Birdwatch ma być transparentny, a jego zawartość widoczna publicznie i możliwa do pobrania. Na razie Birdwatch testuje mała grupa osób, wniosek o dopisanie się do niej można złożyć do administracji Twittera, używając zweryfikowanego numeru telefonu i maila. Warunek to "czysta kartoteka" na Twitterze - czy brak naruszeń - blokad konta itp.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero