SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Twój Styl”, „Claudia” i „Cztery Kąty” to najchętniej czytane miesięczniki

W okresie od grudnia ub.r. do maja br. prawie wszystkie najpopularniejsze miesięczniki zanotowały spadki czytelnictwa, a liderem pozostał „Twój Styl”. Z kolei wśród dwumiesięczników najchętniej czytany był „Komputer Świat Twój Niezbędnik”.

Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od grudnia 2012 roku do maja 2013 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało w tym czasie 11,47 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 12,22 proc.

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,06 proc., która zanotowała spadek o 0,33 pkt. proc.

Na podium były jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora SA), które w analizowanym okresie czytane były przez 7,48 proc. pytanych (spadek o 1,15 pkt. proc.).

Tuż za pierwszą trójką uplasował się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 7,41 proc., czyli o 1,12 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.

Pierwszy tytuł, którego czytelnictwo poszło do góry, uplasował się dopiero na pozycji ósmej. Jest nim miesięcznik „Przyślij Przepis!” (Grupa Burda), czytany przez 6,13 proc. osób, czyli o 1,76 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej.

Wirtualnemedia.pl

grudzień 2012 - maj 2013

grudzień 2011 - maj 2012

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Twój Styl

11,47%

12,22%

Claudia

9,06%

9,39%

Cztery Kąty

7,48%

8,63%

Focus

7,41%

8,53%

Murator

7,20%

7,73%

Poradnik Domowy

6,92%

7,76%

Kobieta i Życie

6,51%

7,00%

Przyślij Przepis!

6,13%

4,37%

Dobre Rady

5,88%

6,05%

Świat Kobiety

5,87%

5,78%

Mój Piękny Ogród

5,65%

5,57%

Komputer Świat

5,63%

5,84%

Olivia

5,48%

5,96%

Przepisy Czytelników

5,43%

5,84%

National Geographic

5,00%

5,49%

Avanti

4,96%

5,47%

Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych

4,84%

4,89%

Świat Wiedzy

4,54%

4,12%

Glamour

4,08%

4,51%

Świat Zdrowia

3,97%

-

Pani

3,82%

3,83%

Mamo To Ja

3,59%

4,34%

Działkowiec

3,35%

4,96%

CD Action

2,98%

3,37%

CKM

2,85%

3,14%

Cosmopolitan

2,65%

3,02%

Dom & Wnętrze

2,63%

2,85%

Joy

2,56%

3,26%

Elle

2,55%

2,18%

Moje Mieszkanie

2,45%

2,98%

Auto Motor i Sport

2,40%

2,44%

Zwierciadło

2,33%

2,51%

PC Format

2,27%

2,73%

Moje Gotowanie

2,24%

2,74%

Playboy

2,23%

2,19%

Focus Historia

2,08%

1,92%

M jak mieszkanie

1,99%

2,34%

TopGear

1,94%

1,82%

Moda na Zdrowie

1,93%

1,92%

Przepis na Zdrowie

1,87%

-

Logo

1,83%

1,89%

Dobre Wnętrze

1,81%

1,88%

Ładny Dom

1,79%

1,83%

Świat Motocykli

1,77%

1,90%

PC World

1,76%

1,85%

Uroda

1,73%

2,09%

Charaktery

1,72%

1,81%

Dziecko

1,71%

1,94%

Auto Świat Poradnik

1,69%

1,72%

Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko

1,69%

1,46%

Men's Health

1,67%

1,88%

Zdrowie

1,65%

1,92%

Twoje Dziecko

1,62%

1,95%

National. Geographic. Traveler

1,60%

1,60%

Kuchnia

1,40%

1,65%

Przepis na Ogród

1,33%

1,39%

Na ścieżkach życia

1,26%

1,13%

Wróżka

1,25%

1,41%

Chip

1,24%

1,62%

Twój Maluszek

1,23%

1,64%

Forbes

1,22%

1,25%

Magazyn Futbol

1,16%

1,66%

Gotuj Krok po Kroku

1,16%

0,85%

Burda

1,13%

1,40%

InStyle

1,09%

1,21%

Bravo Girl

1,03%

1,34%

M jak Mama

1,02%

1,19%

Vita

0,97%

1,26%

Film

0,91%

1,47%

21. wiek

0,90%

0,98%

Twist

0,82%

0,94%

Majster

0,77%

1,20%

Sukces

0,77%

0,69%

Reader's Digest

0,74%

0,99%

Podróże

0,74%

0,76%

Przyślij Przepis Wydanie Specjalne

0,70%

-

Zbuduj Dom

0,67%

0,95%

Voyage

0,64%

0,76%

Shape

0,64%

0,72%

Hot Moda & Shopping

0,61%

0,69%

Weranda

0,58%

0,88%

SENS Rozwój Zdrowie Piękno

0,57%

0,46%

Architektura-Murator

0,46%

0,47%

Fun Club

0,46%

0,51%

Żagle

0,37%

0,45%


Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od grudnia 2012 roku do maja 2013 roku jego czytanie zadeklarowało 2,13 proc. pytanych, czyli o 0,44 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Wirtualnemedia.pl

grudzień 2012 - maj 2013

grudzień 2011 - maj 2012

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Komputer Świat Twój Niezbędnik

2,13%

2,57%

Auto Świat 4x4

1,50%

1,93%

Komputer Świat Gry

1,50%

1,65%

Sól i Pieprz

0,84%

1,43%

Elle Decoration

0,65%

0,70%

Weranda Country

0,31%

0,34%

Witaj w Podróży (do 12.2011 Polska Wita)

0,13%

0,27%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od grudnia 2011 roku do maja 2012 roku na losowej próbie 24 210 przypadków i w okresie od grudnia 2012 roku do maja 2013 roku na losowej próbie 21 611 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Od stycznia do maja 2013 roku nie były badane następujące tytuły: „21. Wiek”, „Charaktery”, „Film”, „Magazyn Futbol”, „Majster”, „Na ścieżkach życia”, „Reader's Digest”, „SENS Rozwój Zdrowie Piękno”, „Świat Zdrowia”, „Zbuduj Dom”, „Komputer Świat Gry” oraz „Witaj w Podróży”. Natomiast w grudniu 2012 roku nie był badany miesięcznik „Przyślij Przepis Wydanie Specjalne”.

Dołącz do dyskusji: „Twój Styl”, „Claudia” i „Cztery Kąty” to najchętniej czytane miesięczniki

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
parkingowy
tradycyjnie - widać aspiracje ankietowanych, ich stopień świadomości istnienia marek oraz brak bezpośredniego związku z liczbą sprzedanych egzemplarzy, sic!
odpowiedź