SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Twój Styl”, „Claudia” i „Cztery Kąty” to najchętniej czytane miesięczniki

W okresie od października 2013 roku do marca 2014 roku liderem czytelnictwa wśród miesięczników był „Twój Styl”. Natomiast na czele dwumiesięczników znalazły się „Wysokie Obcasy Extra” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez Wirtualnemedia.pl.

Article

Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od października 2013 roku do marca 2014 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 11,99 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 10,85 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym nowym dziale Jedynki

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (Burda International Polska) z wynikiem na poziomie 9,35 proc. W skali roku pismo zanotowało wzrost o 0,67 pkt. proc.

W pierwszej trójce znalazły się jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora), które w analizowanym okresie czytane były przez 7,97 proc. respondentów (wzrost o 0,47 pkt. proc.).

Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się trzy miesięczniki poradnikowe dla pań, dwa tytuły kulinarne oraz po jednym piśmie luksusowym, wnętrzarskim, popularnonaukowym, budowlanym i ogrodniczym.

Miesięczniki

październik 2013 : marzec 2014

październik 2012 : marzec 2013

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Twój Styl

11,99%

10,85%

Claudia

9,35%

8,68%

Cztery Kąty

7,97%

7,50%

Focus

7,34%

7,25%

Murator

7,32%

7,10%

Poradnik Domowy

7,10%

6,91%

Kobieta i Życie

7,06%

6,68%

Przyślij Przepis!

6,58%

5,82%

Przepisy Czytelników

6,55%

5,39%

Mój Piękny Ogród

6,46%

5,09%

Dobre Rady

6,37%

6,03%

Świat Kobiety

6,25%

5,65%

Komputer Świat

5,61%

5,43%

National Geographic

5,55%

4,96%

Avanti

5,38%

4,81%

Olivia

5,14%

5,38%

Świat Wiedzy

5,12%

4,26%

Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych

5,03%

4,45%

Skarb

4,85%

-

Glamour

4,62%

3,76%

Działkowiec

4,04%

3,53%

Pani

3,61%

3,76%

Świat Zdrowia

3,52%

3,57%

Moje Mieszkanie

3,21%

2,41%

Dom & Wnętrze

3,14%

2,62%

Mamo To Ja

3,06%

3,55%

CD Action

2,96%

3,03%

CKM

2,84%

2,92%

Cosmopolitan

2,79%

2,53%

Wysokie Obcasy Extra

2,76%

-

Joy

2,66%

2,53%

Focus Historia

2,64%

2,03%

Elle

2,57%

2,22%

Przepis na Zdrowie

2,55%

1,82%

Moje Gotowanie

2,46%

2,14%

Zwierciadło

2,43%

2,46%

Uroda

2,39%

1,84%

M jak mieszkanie

2,39%

1,90%

Auto Motor i Sport

2,38%

2,09%

Auto Świat Poradnik

2,33%

1,67%

Moda na Zdrowie

2,27%

2,08%

TopGear

2,26%

1,87%

Ładny Dom

2,25%

1,58%

PC Format

2,23%

2,33%

Playboy

2,07%

2,16%

Dobre Wnętrze

2,03%

1,82%

Men's Health

1,98%

1,66%

Świat Motocykli

1,96%

1,66%

Gotuj Krok po Kroku

1,86%

1,08%

Zdrowie

1,86%

1,72%

National. Geographic. Traveler

1,76%

1,53%

PC World

1,69%

1,67%

Przepis na Ogród

1,67%

1,23%

Logo

1,64%

1,67%

Kuchnia

1,60%

1,41%

Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko

1,59%

1,65%

Twoje Dziecko

1,59%

1,62%

Burda

1,42%

1,04%

Dziecko

1,38%

1,78%

Forbes

1,31%

1,11%

Wróżka

1,21%

1,32%

InStyle

1,16%

1,04%

Chip

1,13%

1,24%

Bravo Girl

1,04%

1,03%

Cała Ty

1,02%

-

Twój Maluszek

1,01%

1,24%

Vita

0,97%

1,04%

Shape

0,93%

0,62%

Podróże

0,91%

0,68%

Weranda

0,90%

0,63%

Hot Moda (do 08.2013: Hot Moda & Shopping)

0,87%

0,58%

M jak Mama

0,85%

0,96%

Przyślij Przepis Wydanie Specjalne

0,85%

-

Architektura-Murator

0,70%

0,48%

Harper's Bazaar

0,68%

-

Voyage

0,62%

0,61%

Sukces

0,61%

0,65%

Twist

0,56%

0,90%

Fun Club

0,49%

0,47%

Żagle

0,40%

0,43%


Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem zostały „Wysokie Obcasy Extra” (Agora). W okresie od października 2013 roku do marca 2014 roku ich czytanie zadeklarowało 3,5 proc. pytanych. Rok wcześniej tytuł ten nie był badany przez PBC.

Dwumiesięczniki

październik 2013 : marzec 2014

październik 2012 : marzec 2013

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Wysokie Obcasy Extra

3,50%

-

Komputer Świat Twój Niezbędnik

2,25%

2,11%

Auto Świat 4x4

1,89%

1,39%

Sól i Pieprz

0,91%

0,81%

Women's Health

0,72%

-

Elle Decoration

0,55%

0,61%

Weranda Country

0,37%

0,31%

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od października 2012 roku do marca 2013 roku na losowej próbie 22 596 przypadków i w okresie od października 2013 roku do marca 2014 roku na losowej próbie 20 988 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

W okresie od października do grudnia 2013 roku nie był badany miesięcznik: „Cała Ty”, od stycznia do marca 2014 roku - „PC World” i „Vita”, od października 2013 roku do lutego 2014 roku - dwumiesięcznik „Wysokie Obcasy Extra”, a w marcu 2014 roku - miesięcznik „Wysokie Obcasy Extra”.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Twój Styl”, „Claudia” i „Cztery Kąty” to najchętniej czytane miesięczniki

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl