SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Twój Styl” liderem czytelnictwa miesięczników w Polsce

W okresie od kwietnia do września br. wśród miesięczników liderem czytelnictwa był „Twój Styl”, a drugie miejsce zajęła „Claudia”. Natomiast na czele dwumiesięczników znalazł się „Komputer Świat Twój Niezbędnik”.

Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od kwietnia do września 2013 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało w tym czasie 11,88 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11,65 proc.

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,26 proc., która zanotowała wzrost o 0,13 pkt. proc.

>>> „Tele Tydzień” najchętniej czytanym tygodnikiem

W pierwszej trójce znalazły się jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora SA), które w analizowanym okresie czytane były przez 7,96 proc. pytanych (spadek o 0,49 pkt. proc.).

Tuż za podium uplasował się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 7,14 proc., czyli o 0,81 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.

Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się cztery miesięczniki poradnikowe dla pań, oraz po jednym piśmie luksusowym, wnętrzarskim, popularnonaukowym, budowlanym, ogrodniczym i kulinarnym.

Miesięczniki

kwiecień 2013 : wrzesień 2013

kwiecień 2012 : wrzesień 2012

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Twój Styl

11,88%

11,65%

Claudia

9,26%

9,13%

Cztery Kąty

7,96%

8,45%

Focus

7,14%

7,95%

Murator

6,98%

7,30%

Poradnik Domowy

6,93%

7,25%

Mój Piękny Ogród

6,47%

5,35%

Kobieta i Życie

6,30%

6,73%

Dobre Rady

6,27%

5,66%

Przyślij Przepis!

6,15%

5,62%

Świat Kobiety

5,99%

5,53%

Przepisy Czytelników

5,85%

5,57%

Komputer Świat

5,68%

5,62%

Olivia

5,44%

5,31%

Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych

5,30%

4,78%

National Geographic

5,30%

4,88%

Avanti

4,96%

4,80%

Świat Wiedzy

4,93%

4,13%

Glamour

4,77%

3,92%

Świat Zdrowia

3,75%

3,00%

Pani

3,74%

3,59%

Działkowiec

3,68%

4,60%

Mamo To Ja

3,12%

4,10%

Moje Mieszkanie

2,95%

2,62%

CD Action

2,95%

2,88%

Dom & Wnętrze

2,75%

2,61%

Auto Motor i Sport

2,73%

2,44%

Moje Gotowanie

2,70%

2,40%

Elle

2,67%

2,22%

Cosmopolitan

2,63%

2,79%

CKM

2,62%

2,98%

Joy

2,61%

2,97%

Skarb

2,56%

-

Focus Historia

2,45%

2,02%

M jak mieszkanie

2,32%

2,03%

TopGear

2,31%

1,72%

PC Format

2,26%

2,47%

Zwierciadło

2,16%

2,32%

Uroda

2,13%

2,05%

Auto Świat Poradnik

2,11%

1,85%

Przepis na Zdrowie

2,08%

1,45%

Playboy

2,05%

1,97%

Ładny Dom

1,97%

1,68%

Świat Motocykli

1,90%

1,95%

Moda na Zdrowie

1,87%

1,72%

Dobre Wnętrze

1,85%

1,68%

Logo

1,81%

1,91%

Kuchnia

1,77%

1,46%

PC World

1,77%

1,78%

Zdrowie

1,71%

1,80%

National. Geographic. Traveler

1,68%

1,46%

Men's Health

1,64%

1,74%

Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko

1,58%

1,48%

Przepis na Ogród

1,52%

1,27%

Dziecko

1,48%

1,82%

Forbes

1,47%

1,12%

Gotuj Krok po Kroku

1,37%

0,92%

Twoje Dziecko

1,37%

1,96%

Burda

1,25%

1,25%

Chip

1,25%

1,47%

InStyle

1,19%

1,02%

Bravo Girl

1,14%

1,28%

Wróżka

1,11%

1,31%

Twój Maluszek

1,03%

1,34%

M jak Mama

1,00%

1,30%

Vita

0,95%

1,00%

Podróże

0,84%

0,78%

Harper's Bazaar

0,81%

-

Przyślij Przepis Wydanie Specjalne

0,81%

-

Voyage

0,76%

0,64%

Shape

0,76%

0,80%

Hot Moda & Shopping

0,68%

0,69%

Weranda

0,64%

0,77%

Twist

0,64%

0,83%

Sukces

0,60%

0,70%

Architektura-Murator

0,58%

0,49%

Żagle

0,45%

0,52%

Fun Club

0,41%

0,48%


Wśród dwumiesięczników najchętniej czytanym pozostaje „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od kwietnia do września 2013 roku jego czytanie zadeklarowało 2,23 proc. pytanych (w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik ten się nie zmienił).

Dwumiesięczniki

kwiecień 2013 : wrzesień 2013

kwiecień 2012 : wrzesień 2012

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Komputer Świat Twój Niezbędnik

2,23%

2,23%

Auto Świat 4x4

1,97%

1,77%

Sól i Pieprz

0,78%

1,06%

Elle Decoration

0,63%

0,57%

Weranda Country

0,33%

0,34%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia 2012 roku do września 2012 roku na losowej próbie 24 080 przypadków i w okresie od kwietnia 2013 roku do września 2013 roku na losowej próbie 20 996 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od kwietnia do czerwca 2013 roku nie był badany miesięcznik „Skarb”, a w okresie od kwietnia do maja 2013 roku - „Świat Zdrowia” i „Harper's Bazaar”.

Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” liderem czytelnictwa miesięczników w Polsce

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lewy Pejs
Twój dryl, to taki komiks z samymi reklamami drogich kremów na pryszcze ... dla starych babsztyli :-) :-):-)
odpowiedź
User
Karina
Ale sprzedaje się najlepiej i swój poziom trzyma. Żaden inny tytuł nie podskoczy do ich poziomu. In style i Harpers żenada. Harpers to jest dopiero dla starych bab, zaczęli fajnie, a teraz smuty, wywiady-rzeka, które przeprowadza jakiś debil
odpowiedź
User
Prawy Pejs
Kiedyś za komuny wszystkie dzieci z rumieńcami oglądały na przerwie komiksy w stylu TARZAN, zwane, nie wiadomo dlaczego pod nazwa tarzan od tarzania się po ziemi. Teraz w kioskach leżą same TARZANY, ale wywołują mniej rumieńców... na policzkach. :-) :-) :-)
odpowiedź