SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Twój Styl” liderem czytelnictwa wśród miesięczników w I półroczu br.

„Twój Styl”, „Claudia” i „Cztery Kąty” to najchętniej czytane miesięczniki w Polsce w I półroczu br. Natomiast na czele dwumiesięczników znalazły się „Wysokie Obcasy Extra” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez Wirtualnemedia.pl.

Article

Z fali Polskich Badań Czytelnictwa obejmującej okres od stycznia do czerwca 2014 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 11,99 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 11,83 proc.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (Burda International Polska) z wynikiem na poziomie 9 proc. W skali roku pismo zanotowało spadek o 0,08 pkt. proc.

W pierwszej trójce znalazły się jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora), które w analizowanym okresie czytane były przez 8,01 proc. respondentów (wzrost o 0,37 pkt. proc.).

Na 10. miejscu rankingu zadebiutował magazyn lifestylowy "Skarb", wydawany do dystrybucji w sieci drogerii Rossmann, ale dostępny też w normalnej sprzedaży. Jego czytelnictwo wyniosło 6,29 proc.

Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się trzy miesięczniki poradnikowe dla pań oraz po jednym piśmie luksusowym, wnętrzarskim, budowlanym, popularnonaukowym ogrodniczym, kulinarnym i lifestylowym.

Miesięczniki 15-75

styczeń 2014 : czerwiec 2014

styczeń 2013 : czerwiec 2013

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Twój Styl

11,99%

11,83%

Claudia

9,00%

9,08%

Cztery Kąty

8,01%

7,64%

Murator

7,47%

7,25%

Focus

7,44%

7,34%

Mój Piękny Ogród

7,34%

6,12%

Kobieta i Życie

7,28%

6,41%

Przepisy Czytelników

6,51%

5,57%

Poradnik Domowy

6,41%

6,95%

Skarb

6,29%

-

Przyślij Przepis!

6,26%

6,09%

Świat Kobiety

6,17%

6,04%

Dobre Rady

5,99%

5,90%

National Geographic

5,53%

5,23%

Komputer Świat

5,49%

5,89%

Olivia

5,03%

5,56%

Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych

5,02%

5,10%

Świat Wiedzy

4,97%

4,57%

Avanti

4,64%

5,07%

Działkowiec

4,56%

3,51%

Glamour

4,40%

4,45%

Pani

3,98%

3,86%

Świat Zdrowia

3,84%

3,74%

Moje Mieszkanie

3,20%

2,56%

Mamo To Ja

3,13%

3,56%

CD Action

3,08%

3,05%

Dom & Wnętrze

3,08%

2,71%

Wysokie Obcasy Extra

2,94%

-

CKM

2,85%

2,78%

Focus Historia

2,74%

2,18%

Zwierciadło

2,69%

2,32%

Joy

2,58%

2,55%

Elle

2,54%

2,59%

Cosmopolitan

2,54%

2,71%

Przepis na Zdrowie

2,46%

1,95%

Moje Gotowanie

2,45%

2,27%

Uroda

2,39%

1,83%

Ładny Dom

2,37%

1,94%

Moda na Zdrowie

2,33%

1,91%

M jak mieszkanie

2,31%

2,10%

Auto Świat Poradnik

2,29%

1,89%

PC Format

2,25%

2,36%

Auto Motor i Sport

2,22%

2,59%

TopGear

2,19%

2,18%

Świat Motocykli

2,12%

1,87%

Dobre Wnętrze

2,10%

1,89%

Mam Ogród

2,02%

-

Playboy

1,99%

2,11%

Zdrowie

1,98%

1,73%

Men's Health

1,92%

1,72%

Przepis na Ogród

1,90%

1,41%

Kuchnia

1,66%

1,48%

Gotuj Krok po Kroku

1,66%

1,22%

Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko

1,63%

1,81%

Logo

1,63%

1,82%

National. Geographic. Traveler

1,61%

1,60%

Twoje Dziecko

1,57%

1,56%

Burda

1,43%

1,09%

Forbes

1,40%

1,26%

Wróżka

1,35%

1,10%

Dziecko

1,31%

1,62%

Chip

1,14%

1,24%

InStyle

1,08%

1,21%

Auto Świat 4x4

1,07%

-

Twój Maluszek

1,06%

1,19%

Bravo Girl

1,05%

1,09%

Cała Ty

1,03%

-

Podróże

0,94%

0,80%

M jak Mama

0,90%

1,09%

Weranda

0,87%

0,56%

Hot Moda (do 08.2013: Hot Moda & Shopping)

0,81%

0,67%

Shape

0,79%

0,67%

Przyślij Przepis Wydanie Specjalne

0,77%

0,67%

Architektura-Murator

0,67%

0,51%

Harper's Bazaar

0,66%

-

Voyage

0,56%

0,71%

Fun Club

0,50%

0,51%

Twist

0,49%

0,86%

Sukces

0,48%

0,76%

Żagle

0,41%

0,43%

PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).

W tej grupie wiekowej wszystkie miesięczniki z czołowej piątki miały większy wskaźnik czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat.

Miesięczniki 16-59

styczeń 2014 : czerwiec 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Twój Styl

12,79%

Claudia

9,55%

Cztery Kąty

8,55%

Focus

8,36%

Murator

8,10%

Skarb

7,16%

Mój Piękny Ogród

6,90%

Przepisy Czytelników

6,58%

Świat Kobiety

6,52%

Przyślij Przepis!

6,48%

Kobieta i Życie

6,25%

National Geographic

6,19%

Komputer Świat

6,14%

Poradnik Domowy

6,03%

Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych

5,78%

Dobre Rady

5,69%

Olivia

5,54%

Avanti

5,49%

Świat Wiedzy

5,28%

Glamour

5,05%

Pani

4,03%

Mamo To Ja

3,78%

Działkowiec

3,75%

CKM

3,48%

Moje Mieszkanie

3,47%

Świat Zdrowia

3,37%

CD Action

3,35%

Dom & Wnętrze

3,24%

Cosmopolitan

3,03%

Wysokie Obcasy Extra

3,02%

Joy

2,98%

Elle

2,82%

Focus Historia

2,82%

M jak mieszkanie

2,67%

Zwierciadło

2,66%

Auto Świat Poradnik

2,64%

TopGear

2,58%

Auto Motor i Sport

2,57%

PC Format

2,54%

Ładny Dom

2,52%

Uroda

2,49%

Świat Motocykli

2,46%

Playboy

2,42%

Moje Gotowanie

2,41%

Men's Health

2,34%

Dobre Wnętrze

2,31%

Przepis na Zdrowie

2,15%

Moda na Zdrowie

2,04%

Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko

1,97%

Logo

1,97%

Mam Ogród

1,81%

Twoje Dziecko

1,81%

National. Geographic. Traveler

1,76%

Przepis na Ogród

1,72%

Zdrowie

1,63%

Gotuj Krok po Kroku

1,62%

Forbes

1,58%

Kuchnia

1,58%

Dziecko

1,55%

Burda

1,54%

Wróżka

1,38%

Chip

1,30%

Twój Maluszek

1,24%

InStyle

1,23%

Auto Świat 4x4

1,21%

M jak Mama

1,09%

Podróże

1,00%

Bravo Girl

0,99%

Shape

0,98%

Weranda

0,96%

Cała Ty

0,95%

Hot Moda

0,92%

Przyślij Przepis Wydanie Specjalne

0,77%

Architektura-Murator

0,76%

Harper's Bazaar

0,76%

Voyage

0,60%

Sukces

0,50%

Twist

0,41%

Żagle

0,40%

Fun Club

0,38%

Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem zostały „Wysokie Obcasy Extra” (Agora). W I półroczu br. ich czytanie zadeklarowało 4,43 proc. pytanych. Rok wcześniej tytuł ten był jeszcze tygodnikiem.

Dwumiesięczniki 15-75

styczeń 2014 : czerwiec 2014

styczeń 2013 : czerwiec 2013

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Wysokie Obcasy Extra

4,43%

-

Komputer Świat Twój Niezbędnik

1,98%

2,09%

Auto Świat 4x4

1,87%

1,70%

Sól i Pieprz

0,86%

0,81%

Women's Health

0,72%

-

Elle Decoration

0,57%

0,68%

Weranda Country

0,37%

0,28%

Natomiast wśród czytelników z grupy komercyjnej wszystkie dwumiesięczniki miały lepsze wyniki czytelnictwa, niż w grupie wiekowej 15-75.

Dwumiesięczniki 16-59

styczeń 2014 : czerwiec 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Wysokie Obcasy Extra

4,44%

Komputer Świat Twój Niezbędnik

2,24%

Auto Świat 4x4

2,13%

Sól i Pieprz

0,87%

Women's Health

0,86%

Elle Decoration

0,65%

Weranda Country

0,43%

 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od stycznia 2013 do czerwca 2013 roku na losowej próbie 24 066 przypadków i w okresie od stycznia 2014 do czerwca 2014 roku na losowej próbie 20 861 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 16 506 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

W okresie od stycznia do maja 2014 roku nie był badany miesięcznik „Mam Ogród”, od stycznia do kwietnia 2014 roku - miesięcznik „Auto Świat 4x4”, od stycznia do lutego 2014 roku - miesięcznik „Wysokie Obcasy Extra”, od marca do czerwca 2014 roku - dwumiesięcznik „Wysokie Obcasy Extra”, a od maja do czerwca 2014 roku - dwumiesięcznik „Auto Świat 4x4”.
 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” liderem czytelnictwa wśród miesięczników w I półroczu br.

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Analityk1
Chyba najwyższy już czas skończyć z fikcyjnością tego wskaźnika. Przynajmniej wymierzanego tak jak się go wymierzało do tej pory
odpowiedź
User
Troy
Mam nadzieję, że żaden media planner już nie patrzy na te z sufitu wzięte dane. Twój Styl sprzedaje trochę ponad 190,000 egzemlarzy, a jego czytanie deklaruje 13% z 30 milionów. Wychodzi ŚREDNIO prawie 20 czytelniczek na egzemplarz, fajnie nie? A Claudia to w ogóle żarty z czasów kiedy sprzedawała milion (teraz 190 tyś.). Ok, wiem że to CCS, tylko co z tego? Bardziej miarodajny COW zostały wycofany po tym jak dane zaczęły szukać dna.
odpowiedź