Kilka najciekawszych danych. Stanowski zdradził, ile kosztuje i zarabia Kanał Zero

Sponsorzy Kanału Zero jeszcze przed jego startem zapłacili ponad 3 mln zł, a Krzysztof Stanowski wyłożył tylko 200 tys. zł kaucji za biuro. Najwięcej zarobił na filmie o Caroline Derpienski, a największym kosztem są pracownicy, których ma już 110. Stanowski szczegółami biznesowymi Kanału Zero podzielił się w specjalnym materiale.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Kilka najciekawszych danych. Stanowski zdradził, ile kosztuje i zarabia Kanał Zero
Krzysztof Stanowski w Kanale Zero

Kanał Zero wystartował 1 lutego 2024 roku. Ujawnione przez Krzysztofa Stanowskiego przychody obejmują okres od jego startu do grudnia, a więc 11 miesięcy minionego roku. 

Przychody te łącznie wyniosły dokładnie 26 751 019 zł. Z tego 20 352 019 zł to wpływy od sponsorów, a 6 399 000 zł - z YouTube'a. Kanał Zero największe przychody od sponsorów miał we wrześniu 2024 roku - było to ponad 2,8 mln zł.   Najwięcej na reklamach na YT zarobił film o Caroline Derpienski - 138 tys. zł + 94 tys. zł z tzw. dogrywki. 

grafika

Przed startem, w styczniu Kanał Zero miał 2 sponsorów, a w grudniu - już 18. Głównym sponsorem był Rocketjobs.pl, wśród partnerów strategicznych są m.in. SFD, XTB, STSA, KFC, X-com. Wśród pozostałych m.in. Aflofarm. 

Kasa od sponsorów z góry

Krzysztof Stanowski ujawnił, że obciążenia finansowe w styczniu 2024 roku, jeszcze przed startem Kanału Zero wynosiły 1 134 266 zł, z tego koszty wyniosły 792 680 zł, a inwestycje - 341 586 zł. Podkreślił, że na uruchomienie kanału nie wydał nic z własnych pieniędzy (poza kaucją w kwocie ok. 200 tys. zł). Reszta została pokryta z pieniędzy od sponsorów, którzy wyłożyli je z góry. M.in. Rocketjobs.pl wypłacił z góry większość kwoty z kontraktu: 1 660 000 zł, a pozostali sponsorzy - 1,72 mln zł. 

Kanał Zero w styczniu, jeszcze przed startem miał 544 009 subskrypcji. W grudniu było to 1 423 000. 

Koszty funkcjonowania Kanału Zero (bez uwzględniania wynagrodzenia Stanowskiego i jego wydatków, bez umów barterowych) wyniosły w 2024 roku 18 225 508 zł, a na inwestycje przeznaczono - 2 944 529 zł. 

Główny koszt - pracownicy

Krzysztof Stanowski zaznaczył, że największe koszty związane są z wypłatą wynagrodzeń pracowników. W lutym było ich 69, w grudniu - 110. Kanał Zero ma m.in. 6 grafików, 15 operatorów, 5 osób pracuje w dziale social media, a 10 - w dziale reklamy. Kanał współpracuje z 32 twórcami zewnętrznymi. 

Zysk EBITDA Kanału Zero za 2024 rok wyniesie - wg szacunków Stanowskiego - 5 725 162 zł. Kwota podatków za ten rok to ok. 1,3 mln zł.

Stanowski w swoim wideo zapowiedział, że już teraz zadeklarowane na 2025 rok przychody sponsorskie są wyższe od tych w 2024 roku. Sponsorem głównym nie będzie już Rocketjobs.pl, rolę tę przejmie firma SFD.  

Kanał Zero planuje nad kolejnymi nowościami - w tym roku planuje m.in. uruchomić aplikację i portal internetowy.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?