Kilka najciekawszych danych. Stanowski zdradził, ile kosztuje i zarabia Kanał Zero

Sponsorzy Kanału Zero jeszcze przed jego startem zapłacili ponad 3 mln zł, a Krzysztof Stanowski wyłożył tylko 200 tys. zł kaucji za biuro. Najwięcej zarobił na filmie o Caroline Derpienski, a największym kosztem są pracownicy, których ma już 110. Stanowski szczegółami biznesowymi Kanału Zero podzielił się w specjalnym materiale.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Kilka najciekawszych danych. Stanowski zdradził, ile kosztuje i zarabia Kanał Zero
Krzysztof Stanowski w Kanale Zero

Kanał Zero wystartował 1 lutego 2024 roku. Ujawnione przez Krzysztofa Stanowskiego przychody obejmują okres od jego startu do grudnia, a więc 11 miesięcy minionego roku. 

Przychody te łącznie wyniosły dokładnie 26 751 019 zł. Z tego 20 352 019 zł to wpływy od sponsorów, a 6 399 000 zł - z YouTube'a. Kanał Zero największe przychody od sponsorów miał we wrześniu 2024 roku - było to ponad 2,8 mln zł.   Najwięcej na reklamach na YT zarobił film o Caroline Derpienski - 138 tys. zł + 94 tys. zł z tzw. dogrywki. 

grafika

Przed startem, w styczniu Kanał Zero miał 2 sponsorów, a w grudniu - już 18. Głównym sponsorem był Rocketjobs.pl, wśród partnerów strategicznych są m.in. SFD, XTB, STSA, KFC, X-com. Wśród pozostałych m.in. Aflofarm. 

Kasa od sponsorów z góry

Krzysztof Stanowski ujawnił, że obciążenia finansowe w styczniu 2024 roku, jeszcze przed startem Kanału Zero wynosiły 1 134 266 zł, z tego koszty wyniosły 792 680 zł, a inwestycje - 341 586 zł. Podkreślił, że na uruchomienie kanału nie wydał nic z własnych pieniędzy (poza kaucją w kwocie ok. 200 tys. zł). Reszta została pokryta z pieniędzy od sponsorów, którzy wyłożyli je z góry. M.in. Rocketjobs.pl wypłacił z góry większość kwoty z kontraktu: 1 660 000 zł, a pozostali sponsorzy - 1,72 mln zł. 

Kanał Zero w styczniu, jeszcze przed startem miał 544 009 subskrypcji. W grudniu było to 1 423 000. 

Koszty funkcjonowania Kanału Zero (bez uwzględniania wynagrodzenia Stanowskiego i jego wydatków, bez umów barterowych) wyniosły w 2024 roku 18 225 508 zł, a na inwestycje przeznaczono - 2 944 529 zł. 

Główny koszt - pracownicy

Krzysztof Stanowski zaznaczył, że największe koszty związane są z wypłatą wynagrodzeń pracowników. W lutym było ich 69, w grudniu - 110. Kanał Zero ma m.in. 6 grafików, 15 operatorów, 5 osób pracuje w dziale social media, a 10 - w dziale reklamy. Kanał współpracuje z 32 twórcami zewnętrznymi. 

Zysk EBITDA Kanału Zero za 2024 rok wyniesie - wg szacunków Stanowskiego - 5 725 162 zł. Kwota podatków za ten rok to ok. 1,3 mln zł.

Stanowski w swoim wideo zapowiedział, że już teraz zadeklarowane na 2025 rok przychody sponsorskie są wyższe od tych w 2024 roku. Sponsorem głównym nie będzie już Rocketjobs.pl, rolę tę przejmie firma SFD.  

Kanał Zero planuje nad kolejnymi nowościami - w tym roku planuje m.in. uruchomić aplikację i portal internetowy.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem