SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Uber chce dbać o bezpieczeństwo. Wkrótce wprowadzi nową funkcjonalność

Firma Uber, świadcząca usługi pośredniczenia przejazdów za pośrednictwem aplikacji chce zadbać o bezpieczeństwo swoich pasażerów. Wkrótce wprowadzi nową funkcjonalność: jeśli pojazd zatrzyma się na dłuższą chwilę w czasie jazdy, platforma sama wyśle zapytanie czy z pasażerem wszystko w porządku.

Article

Od kilku miesięcy w aplikacji Uber dodawane są nowe funkcjonalności, które mają służyć poprawie bezpieczeństwa jej użytkowników. Do tej pory wprowadzono m.in. przycisk bezpieczeństwa, dzięki któremu pasażer automatycznie połączy się z numerem 112, a na ekranie zobaczy dokładne dane dotyczące swojej lokalizacji. W aplikacji dodano także opcję zaufanych kontaktów, w ramach której jednym kliknięciem można przekazać informacje na temat swojego położenia. Wprowadzono również opcję „zawsze wiesz, z kim jedziesz” – powiadomienia push, które przypominają o sprawdzeniu numerów tablic rejestracyjnych oraz wizerunku kierowcy. Z kolei kierowca otrzymuje na bieżąco powiadomienia na temat prędkości z którą się porusza oraz informację o jej przekroczeniu.
 
W ramach Centrum Bezpieczeństwa - podczas przejazdu, po kliknięciu w tarczę, użytkownik ma dostęp do wszystkich funkcji bezpieczeństwa, a jego dane osobowe są poufne.

Podczas konferencji prasowej Uber zapowiedział, że wkrótce wprowadzi nową funkcję – kiedy pojazd zatrzyma się na dłużej niż moment, aplikacja będzie sama dopytywać go, czy wszystko w porządku.

Uber sprawdził, jak jeżdżą kobiety

Firma wraz z ogłoszeniem nowej funkcjonalności przeanalizowała także dane dostępne w aplikacji i sprawdziła, jak w Polsce podróżują kobiety. Spośród wszystkich przejazdów to 39 proc. zostało zamówionych przez panie.

Po zsumowaniu łącznej liczby kilometrów, które przejechały, przemierzyły one dystans równy 250 odległościom z Ziemi na Księżyc i z powrotem.

Pasażerki najczęściej zamawiają przejazdy przy użyciu aplikacji w dni powszednie, w godzinach 7.00-9.00 oraz 18.00-19.00 oraz w weekendy w godzinach 19.00-20.00 i 22.00-3.00.

W 2016 roku Uber otworzył Centrum Doskonałości (Center of Excellence) w Krakowie. Na jego działalność przeznaczył 40 milionów złotych, z czego większość - na kwestie związane z bezpieczeństwem. W tym roku firma zainwestowała kolejne 26 milionów w rozwój CoE, gdzie są analizowane wszystkie zgłoszenia dotyczące m.in. kwestii bezpieczeństwa.

Uber w II kwartale br. zanotował rekordową stratę przekraczającą 5 mld dol. oraz poważne spadki na giełdzie. W związku z tym we wrześniu zapowiedział falę zwolnień wśród swoich pracowników, pracę ma stracić ponad 400 osób.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Uber chce dbać o bezpieczeństwo. Wkrótce wprowadzi nową funkcjonalność

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Sandra
Jeżdżę z opti taxi i nie wiem czy taka funkcja jest potrzebna. Czuję się bezpieczna jak jadę z kierowcą. Zresztą podróżuje z kimś a nie w pojedynkę.
0 0
odpowiedź