Uber będzie oszczędzał. Cięcia wydatków na marketing i staranniejsze zatrudnianie

Firma przewozowa Uber zapowiedziała, że zamierza wprowadzić oszczędności. Pod nóż pójdą w pierwszej kolejności wydatki na marketing, a zatrudnianie nowych kierowców ma być powolniejsze i bardziej staranne niż dotąd. Szef Ubera wyjaśnia te zmiany pogarszającą się sytuacją gospodarczą na rynkach i obawami inwestorów.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

O planowanych przez Ubera oszczędnościach poinformowała stacja CNBC powołując się na korespondencję, którą skierował do niej Dara Khosrowshahi, obecny szef firmy.

Mniej na marketing

Dara Khosrowshahi zapowiedział, że w związku ze zmianą warunków gospodarczych firma będzie ograniczać wydatki na marketing, a zatrudnianie pracowników będzie traktować jako „przywilej”.

- Najmniej efektywne wydatki na marketing zostaną wycofane - stwierdził szef Ubera. - Będziemy traktować zatrudnianie jako przywilej i rozważnie podchodzić do tego, kiedy i gdzie je zwiększamy. Zamierzamy też jeszcze bardziej rygorystycznie podchodzić do kosztów we wszystkich obszarach.

Według zapowiedzi Uber będzie teraz koncentrował się na osiągnięciu rentowności w oparciu o wolne przepływy pieniężne, a nie skorygowany zysk przed potrąceniem odsetek, podatków, deprecjacji i amortyzacji.

 - Dokonaliśmy ogromnego postępu w zakresie rentowności, wyznaczając cel na poziomie 5 mld dol. skorygowanego zysku EBITDA w 2024 r., ale zmieniły się punkty docelowe -  przyznał Khosrowshahi. - Teraz chodzi o wolne przepływy pieniężne. Możemy osiągnąć ten cel szybko.

W pierwszym kwartale br. przychody Ubera wzrosły do 6,9 mld dol., ponieważ popyt na jego działalność w zakresie przejazdów odbił się dzięki złagodzeniu ograniczeń pandemicznych. Jednocześnie jednak Uber odnotował stratę w wysokości 5,9 mld dol., powołując się na załamanie inwestycji kapitałowych.

 - Obsługujemy rynki warte wiele bilionów dolarów, ale wielkość rynku nie ma znaczenia, jeśli nie przekłada się na zyski – zaznaczył prezes Ubera. - Choć inwestorzy są zadowoleni ze wzrostu Uber Eats po pandemii, to segment ten powinien rosnąć jeszcze szybciej. Khosrowshahi dodał, że działalność firmy w zakresie przewozów towarowych jest szansą na wzrost.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?