SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Premiera „Ucha prezesa” w Telewizji WP z 290 tys. widzów - to rekord stacji

Pierwsze dwa odcinki serialu „Ucha prezesa” oglądało w Telewizji WP 288,6 tys. osób. To rekordowa jak dotąd oglądalność stacji. W czasie emisji serialu kanał śledziło pięć-sześć razy widzów więcej niż inne stacje z MUX-8.

Article

„Ucho prezesa” od stycznia ub.r. było dostępne w internecie - pierwsze odcinki od razu pojawiły się na YouTubie, a potem w produkcję zaangażował się płatny serwis Showmax, w którym debiutowały kolejne odcinki (na YouTubie udostępniano je z kilkudniowym opóźnieniem).

Telewizja WP w ramach umowy zawartej pod koniec ub.r. zyskała wyłączność na emisję „Ucho prezesa” w telewizji. Stacja zaczęła od pokazania 30 odcinków dostępnych już w internecie - będą one emitowane (po dwa) w niedziele i poniedziałki o godz. 20:00.

Pierwsze dwa pokazano w niedzielę. Według danych Nielsen Audience Measurement obejrzało je 288,6 tys. osób, co dało stacji 1,71 proc. udziału w oglądalności pasma. W grupie komercyjnej 16-49 serial miał 75,2 tys. widzów i 1,2 proc. udziału w rynku.

To wielokrotnie więcej niż miały pozostałe stacje z ósmego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej. W minioną niedzielę w godz. 20:00-20:21 („Ucho prezesa” trwało pół minuty dłużej, stąd w poniższej tabelce jego wyniki są ciut wyższe) Metro zanotowało 58,3 tys. widzów i 0,35 proc. udziału, Zoom TV - 47,6 tys. widzów i 0,28 proc. udziału, a Nowa TV - 41,9 tys. widzów i 0,25 proc. udziału.

Premiera „Ucho prezesa” była mocno reklamowana przez Wirtualną Polskę. - To pozycja premium w naszej ofercie programowej. Wsparliśmy ją szeroko zakrojonymi działaniami marketingowymi na stronie głównej WP, Wp.tv, Facebooku oraz oczywiście na antenie Telewizji WP. Dodatkowo reklamowaliśmy ją w tv guidach i radiu. Zmieniona została też oprawa na nawiązującą do „Ucha prezesa” - opisuje Barbara Bilińska, dyrektor programowa Telewizji WP.

Wyniki oglądalności pokazują, że prawie trzy czwarte widzów (213 tys.) pierwszych odcinków „Ucha prezesa” to osoby w wieku 50 lat i więcej, które zapewne nie miały okazji obejrzeć serialu na YouTubie ani Showmaksie.

Oglądalność 21 stycznia 2018 r. w godz. 20:00-20:21

Wirtualnemedia.pl

wszyscy 4+

wszyscy 16-49

stacja

AMR

SHR%

AMR

SHR%

Telewizja WP - Ucho prezesa

289 548

1,71

76 500

1,22

Metro

58 308

0,35

30 104

0,48

Zoom TV

47 458

0,28

7 939

0,13

Nowa TV

41 934

0,25

19 430

0,31

Premierowe odcinki „Ucha prezesa” dały Telewizji WP rekordowe wyniki oglądalności. Tydzień wcześniej w paśmie emisji serialu stacja pokazywała „Mistrzów kabaretu”, którzy przyciągnęli 92 tys. widzów, co dało 0,54 proc. udziału w rynku oglądalności (39,6 tys. i 0,6 proc. w grupie 16-49). Stacja też była liderem pasma, ale z mniejszą przewagą na konkurentami z MUX-8 wśród wszystkich widzów.

Oglądalność 14 stycznia 2018 r. w godz. 20:00-20:21

Wirtualnemedia.pl

wszyscy 4+

wszyscy 16-49

stacja

AMR

SHR%

AMR

SHR%

Telewizja WP

91 976

0,54

39 614

0,6

Nowa TV

63 508

0,37

2 244

0,03

Zoom TV

48 990

0,29

8 825

0,13

Metro

20 113

0,12

5 855

0,09

Jednocześnie debiut serialu przyniósł Telewizji WP dwa hity ratingowowe. Najwyższą oglądalności w historii kanał osiągnął w czasie emisji dwóch odcinków, a pokazany zaraz potem odcinek „Mistrzów kabaretu” miał 157,2 tys. widzów i 0,91 proc. udziału w rynku oglądalności. Dalsze miejsce pod tym względem zajmują inne odcinki „Mistrzów kabaretu”: ten pokazany w pierwszy dzień Bożego Narodzenia o godz. 15 zanotował 147,2 tys. widzów i 1,34 proc. udziału, a ten z niedzieli 3 grudnia o godz. 20 - 144,8 tys. widzów i 0,86 proc. udziału.

Jeśli chodzi o widzów w wieku 16-49 lat, to lepsze wyniki zanotowało siedem odcinków „Mistrzów kabaretu”. Ten z pierwszego dnia Bożego Narodzenia miał 110 tys. oglądających i 2,52 proc. udziału w rynku, a pokazany 27 listopada o godz. 23 - 98,9 tys. oglądających i 3,08 proc.

Wirtualna Polska jest zadowolona z oglądalności „Ucha prezesa”, mimo że w ramach umowy z brokerem reklamowym TVN Media jest rozliczana tylko z wyników w grupie 16-49. - Wyniki oglądalności są rekordowe w grupie ogólnej (najlepszy wynik na MUX8) i bardzo obiecujące w grupie komercyjnej. Decyzja o zakupie cyklu okazała się strzałem w dziesiątkę. Ważny jest dla nas każdy widz w każdej grupie wiekowej - podkreśla Barbara Bilińska.

W ramach umowy od marca Telewizja WP będzie pokazywała na bieżąco nowe odcinki „Ucha prezesa” - kilka dni po premierze na Showmaksie, a przed udostępnianiem ich na YouTubie.

Telewizja WP działa od grudnia 2016 roku, jest dostępna na MUX-8 i u największych operatorów kablowych i satelitarnych (z wyjątkiem Cyfrowego Polsatu). Według danych Nielsen Audience Measurement w całym ub.r. miała 0,32 proc. udziału w oglądalności naziemnej telewizji cyfrowej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Premiera „Ucha prezesa” w Telewizji WP z 290 tys. widzów - to rekord stacji

24 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
f
górski podwoi żądanie i tyle na minus w obrotach WP, a wiec -10 pk na giełdzie
ech lamusy z WP ile mozna..
14 29
odpowiedź
User
Kasia
Kupić stare odcinki sprzed 1.5 roku, kompletnie nieaktualne /gratulacje dla tych którzy sprzedali!/ i zgrane w sieci a potem chwalić się że obejrzeli starsi widzowie którzy nie mają dostępu do Internetu... Takie sukcesy tylko w WP u Barbary Bilińskiej
45 28
odpowiedź
User
dojna zmiana
@Kasia Masz z tym jakiś problem? Jest to sukces stacji. WP zakupiło prawa także do nowego sezonu który jeszcze nie jest emitowany w internecie. Do tego czasu odtworzą wszystkie stare odcinki.
Przyznasz chyba że aby widz który nie widział serialu w internecie miał jakąś ciągłość, wypada aby obejrzał wszystkie odcinki, zanim pokaże się mu nowe.
56 18
odpowiedź
User
andr
Pierwszy sezon oglądali wszyscy, nie znam nikogo kto oglądał ostatnie odcinki jesienią. Widać na YT że zainteresowanie spadło z 6-7 mln do ok 2 mln. Może rzeczywiście WP ze swoją maleńką i przedziwną widownią to obecnie miejsce dla Ucha.
24 32
odpowiedź
User
Yyyyy
Na Youtube jest większa oglądalność tego serialu niż w tv do której każdy ma dostęp .Ironia losu?
22 17
odpowiedź