Udany tydzień Polsatu. 8 mln widzów meczu Polska-Rumunia

Najchętniej oglądanym programem telewizyjnym w zeszłym tygodniu był mecz Polska-Rumunia, a na podium znalazły się jeszcze „Barwy szczęścia” i „Fakty”. Wśród stacji liderem był Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Największą widownię w zeszłym tygodniu, tj. w okresie od 20 do 26 marca 2017 roku, zgromadził eliminacyjny mecz piłki nożnej do MŚ Rosja 2018 pomiędzy Polską, a Rumunią, który odbył się w zeszłą sobotę. W Polsacie oglądało go średnio 7,26 mln osób (w Polsacie Sport - 726 tys.). Udział stacji w tym czasie wyniósł 50,26 proc. (Polsat Sport - około 5 proc.) - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Łączna widownia wygranego przez Polaków pojedynku wyniosła 7,99 mln osób (55,3 proc. udziału).

Z danych udostępnionych przez Telewizję Polsat wynika, że najwyższą widownię zgromadziła końcówka drugiej połowy meczu, kiedy przed telewizorami zasiadło ponad 9,3 mln widzów, a co najmniej 15 minut oglądało 10,8 mln osób (dane łączne dla Polsatu i Polsatu Sport).

Rewanżowy mecz z Rumunią to już szósty eliminacyjny pojedynek reprezentacji Polski do Mundialu Rosja 2018. 4 września ub.r. odbyło się spotkanie z Kazachstanem (w Polsacie i Polsacie Sport oglądało je 6,1 mln widzów), 8 października ub.r. - z Danią (7,24 mln widzów), 11 października ub.r. - z Armenią (7,2 mln widzów), 11 listopada ub.r. - pierwszy pojedynek z Rumunią (8,5 mln widzów), a 26 marca br. - z Czarnogórą (7,74 mln widzów).

Kolejne spotkanie o punkty w eliminacjach do MŚ 2018 zagrają 1 września br. z Danią.

Drugie miejsce zajął codzienny serial „Barwy szczęścia”, który 20 marca na antenie Dwójki oglądało 2,87 mln widzów, co dało stacji 21,74 proc. udziału.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Fakty” TVN, które 6 czerwca obejrzało 2,77 mln widzów (24,84 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejszy „Teleexpress” TVP1 zgromadził 2,31 mln widzów (emisja tego samego dnia; 7. pozycja). 2,10 mln oglądających miały pokazane dzień później „Wiadomości” TVP1 (9. pozycja).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był tutaj niedzielny mecz Polska-Rumunia, który w Polsacie oglądało średnio 3,31 mln osób, co dało stacji 56,41 proc. udziału (dodatkowo około 300 tys. widzów i 5 proc. udziału w Polsacie Sport).

Drugie miejsce zajęło studio wyemitowane po spotkaniu Polska-Rumunia (1,36 mln widzów; 27,48 proc. udziału), a podium uzupełnia dziennik „Fakty” (985 tys. widzów; 25,20 proc. udziału).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 1,09 pkt. proc. do 12,14 proc.

Z trzeciego na drugie miejsce awansowała TVP1, której udział w analizowanym okresie wyniósł 8,86 proc., po jednak spadku o 0,22 pkt. proc. Na ostatnią lokatę podium spadł z kolei TVN. Udział tej stacji wyniósł 8,85 proc. (w dół o 0,38 pkt. proc.). Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 6,84 proc. (- 1,23 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 37,43 proc. do 36,69 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN24 (4,84 proc.; do góry o 0,02 pkt. proc.).

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem też był Polsat. Udział tej stacji zwiększył się o 0,70 pkt. proc. do 13,89 proc.

Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 11,33 proc., po spadku udziału wynoszącym 0,81 pkt. proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (w dół o 1,11 pkt. proc. do 5,61 proc.) i Jedynka (- 0,05 pkt. proc. 5,50 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 pierwszy również był Polsat (do góry o 0,92 pkt. proc. do 13,56 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?