SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

UKE: działanie T-Mobile jest naganne, będziemy interweniować

Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej Anna Streżyńska jako naganną oceniła koncepcję blokowania reklam w telefonach komórkowych, którą wysunął niedawno prezes T-Mobile. Zapowiedziała, że będzie interweniować, jeśli operator zacznie realizować ten pomysł.

UKE: działanie T-Mobile jest naganne, będziemy interweniować

- To stawianie pod ścianą przez giganta słabszego przeciwnika, jakim jest rozproszona branża internetowa - tak w wypowiedzi dla „Dziennika Gazety Prawnej” Anna Streżyńska oceniła pomysł Miroslava Rakovskiego, prezesa kontrolującej T-Mobile Polskiej Telefonii Cyfrowej, żeby blokować reklamy w mobilnych wersjach serwisów internetowych, odciążając w ten sposób sieć. - Podnoszony przez branżę problem finansowania dalszego rozwoju sieci istnieje i powinna rozpocząć się w tej sprawie dyskusja z przedstawicielami branż, które na tym zarabiają. Ale to musi być dialog, a nie działanie z pozycji siły - podkreśliła Streżyńska. Jednocześnie zapowiedziała, że jeśli PTC albo inny operator zacznie blokować reklamy w internecie mobilnym, UKE będzie zmuszony interweniować.

>>> UKE: T-Mobile wprowadza w błąd co do swojego zasięgu

Przypomnijmy, że koncepcję Rakovskiego wcześniej skrytykowały dwie organizacje zrzeszające wydawców i branżę internetową. IAB Polska ocenił, że blokowanie reklam naruszy prawo i zaszkodzi interesom wydawców (więcej na ten temat), a Izba Wydawców Prasy podkreśliła, że takie działanie to ekonomiczna forma cenzury naruszająca wolność prasy i integralność treści serwisów (więcej o tym).


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: UKE: działanie T-Mobile jest naganne, będziemy interweniować

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
użytkownik
Przecież użytkownicy i tak blokują te reklamy... Popularność Firefoxa, Opery i ich odpowiedników na telefonach bierze się właśnie stąd, że reklam nie ma.
Czas się pogodzić z tym, że użytkownicy NIE CHCĄ reklam oglądać i zawsze sobie z nimi poradzą.
odpowiedź
User
Bruce
Użytkownik, napij się kawy i jeszcze raz przeczytaj ze zrozumieniem.
odpowiedź
User
mr
I dobrze T-Mobile robi. Powinni się wziąć za te medialne koncerny i chronić klienta
odpowiedź