Unilever szykuje się do globalnego przetargu mediowego

Koncern Unilever, właściciel takich marek, jak Ben&Jerry's, Knorr, Dove, Rexona przygotowuje się do międzynarodowego przetargu na obsługę mediową. Ma objąć większość rynków, na których obecny jest marketer.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Obecnie Unilever w zakresie obsługi mediowej współpracuje z kilkoma agencja z 3 holdingów: WPP, Omnicom i Interpublic. W Polsce od 2015 roku agencją mediową koncernu jest Mindshare.

Eksperci wskazują, że planowany przez Unilevera przetarg obejmie większość kluczowych rynków, na których działa firma. Nie zostaną prawdopodobnie uwzględnione w nim Chiny ponieważ wiosną 2020 roku koncern przeniósł tam swój budżet mediowy z Omnicomu do WPP.

Unilever, jest jednym z największych reklamodawców na świecie,wydaje  ok. 7,27 mld euro rocznie na inwestycje w markę i marketing.

Według raportu rocznego koncernu za rok 2019, Europa stanowiła około 22 proc.sprzedaży, obie Ameryki 32 proc., a reszta świata, w tym Azja i Pacyfik, Afryka i Bliski Wschód, 46 proc.

Relacje z holdingami

Unilever od kilku lat współpracuje z Mindshare (WPP), PHD (Omnicom)i Initiative (Interpublic). Mówi się jednak, że marketer chce od pewnego czasu innych, szerszych relacji z agencjami.

Podczas wystąpienia na festiwalu Cannes Lions w czerwcu 2019 roku dyrektor generalny Unilevera, Alan Jope, powiedział, że firma chce nowej struktury relacji z holdingami reklamowymi, a nie z poszczególnymi agencjami.

Koncern wcześniej prowadził politykę „okresowego” przeglądu zasad współpracy z agencjami mediowymi i przeprowadzał przetargi dość regularnie: w 2009, 2012 i 2015 roku. Ponad 5 lat temu w Polsce obsługę mediową Unilevera pozyskał Mindshare przejmując budżet od PHD Media Direction.

Firma na przestrzeni ostatnich lat zmniejszyła liczbę agencji, z którymi współpracuje, zwłaszcza w zakresie kreacji, i we współpracy z Oliverem, specjalistyczną firmą zajmującą się wynajmem mieszkań, utworzyła własne studio treści o nazwie U-Studio .

Podobnie jak wiele innych firm zajmujących się sprzedażą FMCG, przychody Unilevera utrzymały się podczas pandemii Covid-19, a firma zintensyfikowała swoje wysiłki w zakresie handlu elektronicznego. Sprzedaż bazowa wzrosła o 1,4 proc. w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r.(rdr).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?