SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Unilever i Ferrero Polska o jedną trzecią więcej na reklamy, w dół Orange Polska (TOP 10)

Tradycyjne media przez pierwsze pięć miesięcy br. zarobiły na reklamach ponad 7 proc. więcej niż rok temu. Wydatki Unilever Polska, Ferrero Polska i Kino Świat rosły kilkukrotnie szybciej niż średnia dla całego rynku.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Wartość reklam, które ukazały się we wszystkich mediach pozainternetowych od stycznia do maja br. wyniosła cennikowo 12,6 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (wg danych cennikowych netto, bez rabatów).  Było to 7,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.

Niezmiennie największym reklamodawcą pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, która w skali roku zwiększyła wydatki o 10,5 proc., do 793,5 mln zł. Pozycję wicelidera zajmuje dystrybutor filmowy Kino Świat z wydatkami w wysokości 289,5 mln zł, o 25,9 proc. wyższymi niż rok temu.

Trzecie miejsce na podium zajął Unilever Polska, który przeznaczył na reklamy w mediach tradycyjnych 244,4 mln zł, czyli o 37,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Unilever osiągnął największą dynamikę wydatków spośród 10 największych reklamodawców. Koncern ten w maju rozpoczął ogólnopolską kampanię wspierającą wprowadzenie na rynek nowej marki środków piorących - Surf.

Równie znacząco wzrosły wydatki reklamowe Ferrero Polska - o 33,6 proc., do 176,1 mln zł. Ta firma była szczególnie aktywna w maju - promowała wówczas swoje słodycze w związku z Dniem Matki i Dniem Dziecka

USP Zdrowie wydało w tym roku 13,9 proc. więcej (152,8 mln zł), a sieć marketów Lidl Polska - 11,1 proc. więcej (226,7 mln zł). Obecnie USP prowadzi niestandardową kampanię marki Ibuprom, opartą na grze ze słowami z frazą „ból”.

O 9,4 proc. wzrosły nakłady na reklamę Nestle Polska - do 158,4 mln zł, a o 6,2 proc. - Procter&Gamble Polska (do 153,8 mln zł).

Spółka P4, operator sieci Play, zwiększyła je z kolei o 2,9 proc. , do 156 mln zł. Bartosz Dobrzyński, szef marketingu Play w rozmowie z Wirtualnemedia.pl powiedział ostatnio, że w ciągu dwóch lat firma zrówna swoje wydatki reklamowe w telewizji i w internecie.

Jako jedyny z czołówki największych reklamodawców mediów nieinternetowych swoje inwestycje zmniejszył operator komórkowy Orange Polska. Firma ta wydała w br. o 10,7 proc. mniej niż przed rokiem - 235,7 mln zł.
Orange w ostatnich tygodniach prowadzi głównie działania reklamowe związane z Euro 2016, jako oficjalny sponsor i dostawca telekomunikacyjny turnieju.

Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-V 2015

I-V 2016

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

717 970 810 zł

793 510 795 zł

10,5

KINO ŚWIAT

229 889 221 zł

289 497 341 zł

25,9

UNILEVER POLSKA

178 192 293 zł

244 392 918 zł

37,2

ORANGE POLSKA

263 899 792 zł

235 740 720 zł

-10,7

LIDL POLSKA

203 946 739 zł

226 686 237 zł

11,1

FERRERO POLSKA

131 770 878 zł

176 105 514 zł

33,6

NESTLE POLSKA

144 752 902 zł

158 421 487 zł

9,4

P4

151 627 180 zł

156 013 528 zł

2,9

PROCTER & GAMBLE DS POLSKA

144 786 429 zł

153 794 009 zł

6,2

USP ZDROWIE

134 182 681 zł

152 835 341 zł

13,9

razem

11 774 896 901 zł

12 630 669 015 zł

7,3

Dołącz do dyskusji: Unilever i Ferrero Polska o jedną trzecią więcej na reklamy, w dół Orange Polska (TOP 10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl