SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Unilever chce wdrożyć nowy system mierzenia kampanii w całym ekosystemie reklamowym

Podczas rozpoczynającego się dziś tygodnia reklamowego w Nowy Jorku Unilever będzie przekonywać innych globalnych reklamodawców do wprowadzenia na wszystkich rynkach jednego pomiaru skuteczności kampanii reklamowych we wszystkich mediach. Rozwiązanie to już testował na swoich kampaniach. Firma ma już poparcie firm Mastercard i Electronic Arts.

W ubiegłym roku Unilever ogłosił prace nad pierwszym w swoim rodzaju modelem pomiaru kampanii reklamowych w różnych mediach, który oceniałby ich skuteczność na wszystkich platformach: w telewizji, mediach cyfrowych i mediach społecznościowych. Prace nad nim prowadziła firma Framework Responsibility. Model został zaprojektowany do mierzenia odbiorców kampanii i ich reakcji, a także wpływu krótko-, średnio- i długoterminowego. Pomiar ma dotyczyć przede wszystkim skuteczności kampanii pod kątem treści i kreacji, a nie zakupu mediów.

Koncern przy tym projekcie współpracował m.in. z Twitterem, Facebook'iem i Google oraz firmami badawczymi, takimi jak Nielsen i Kantar Media.

W rozmowie z The Drum, wiceprezes ds. globalnych mediów w Unilever, Luis di Como, powiedział, że firma pilotowała już to rozwiązanie w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych oraz w Indiach. Szczegółów nie chciał jednak ujawnić.

- Jeden system pomiarowy ma kluczowe znaczenie dla poprawy jakości obsługi klienta, uniknięcia bombardowania reklamami i zagwarantowania, że ​​możemy rozmawiać z właściwymi ludźmi na odpowiednim poziomie częstotliwości - powiedział.

Kolejnym etapem projektu jest wsparcie Unilevera we wprowadzeniu wersji tego rozwiązania przez innych globalnych reklamodawców, przy założeniu, że jeśli każdy reklamodawca stosuje ten sam uzgodniony model pomiaru dla wielu mediów, to da się zapewnić spójność i „zmianę systemową” w sposób, w jaki cała branża będzie oceniać skuteczność swoich wydatków medialnych.

Di Como powiedział, że Ben Jankowski, szef grupy ds. globalnych mediów w Mastercard, i Belinda Smith, szef Electronic Arts ds. globalnego wywiadu marketingowego, należą do dwóch kluczowych liderów branży, którzy wsparli Unilever. Ich zaangażowanie odbywa się za pośrednictwem Światowej Federacji Reklamodawców (WFA).

Podczas tzw. tygodnia reklamowego w Nowym Jorku, który rozpoczyna się w poniedziałek 23 września Światowa Federacja Reklamodawców (WFA) zorganizuje forum za zamkniętymi drzwiami, na którym właściciele platform, w tym Facebook i Google, spotkają się z nadawcami takimi jak Viacom i NBCU, firmami badawczymi, w tym MRC, kluczowymi reklamodawcami i innymi stowarzyszeniami branżowymi, aby stworzyć zestaw zharmonizowanych zasad pomiaru, które miałyby zastosowanie na wszystkich rynkach.

- Kiedy patrzymy na globalne pomiary, musimy wypracować konsensus co do sposobu gromadzenia i zarządzania wszystkimi informacjami, aby upewnić się, że nie mamy zduplikowanego zasięgu i zapewnić wszystkie narzędzia niezbędne do planowania i zakupu mediów. To forum zasadniczo podejmuje tę inicjatywę, aby uczynić z niego szersze rozwiązanie branżowe - powiedział di Como.

Dodał, że po raz pierwszy wszyscy gracze w tzw. ekosystemie reklamowym spotkają się, aby „pójść głębiej w tym obszarze” i ustanowić ramy pomiaru, które będą stosowane na wszystkich rynkach.

- Wracając do 2013 roku, głośno mówiliśmy o potrzebie weryfikacji przez stronę trzecią. Teraz ponownie wypowiadamy się na temat potrzeby posiadania jednego lepszego, pojedynczego źródła prawdy na temat pomiarów w różnych mediach. Nie możemy polegać na „wyciszonym” podejściu każdego z wydawców i na danych, które są dla nich odpowiednie. Musimy więc dokonywać wyborów i używać danych, które są istotne dla marek, a nie danych, które są istotne dla każdego z wydawców - dodał di Como.

Dołącz do dyskusji: Unilever chce wdrożyć nowy system mierzenia kampanii w całym ekosystemie reklamowym

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
paff
"Ekosystem reklamowy". Co trzeba mieć pod deklem, aby coś takiego wykombinować?
odpowiedź
User
antypaff
"Ekosystem reklamowy". Co trzeba mieć pod deklem, aby coś takiego wykombinować?

Próżnię jak ty paff.
odpowiedź