SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Unilever przenosi odpowiedzialność za marketing do nowych działów

Koncern Unilever w ramach prowadzonej reorganizacji tworzy trzy nowe działy, które będą odpowiedzialne za działania marketingowe, reklamowe oraz budżety. Nowa struktura ma poprawić sprawność zarządzania i zwiększyć konkurencyjność.

W ramach zmian w strukturze zarządczej wydzielono trzy nowe działy: beauty&personal care, home care i foods&refreshment. Pierwsze dwa będą miały siedzibę w Londynie, a trzeci pozostanie w Rotterdamie.

Nowo wydzielone dywizje przejmą odpowiedzialność za marketing i reklamę, a także za innowacje, strategię, badania i rozwój produktów. Teraz firma nie będzie zarządzana przez centrum korporacyjne, ale przez trzy wzmocnione oddziały.

Dywizje te będą jednak nadal korzystać z funkcji centralnych, w tym zamówień, oraz danych i możliwości cyfrowych.

Pod względem marketingowym dywizje będą bardziej odpowiedzialne za budżety. Zmiany nie mają wpływu na ogólną markę i inwestycje marketingowe Unilever.

Podczas czwartkowej telekonferencji z inwestorami dyrektor finansowy Graeme Pitkethly powiedział: - Kluczowe znaczenie dla sukcesu ma połączenie skali ze sprawnością. Unilever nie będzie zarządzany przez centrum korporacyjne, ale przez trzy wzmocnione oddziały. Jest to logiczny, kolejny krok w transformacji Unilevera. Zapewni on długoterminową wartość dla akcjonariuszy i zapewni większą elastyczność, wzmocni ład korporacyjny i umożliwi naszym działom lepsze służenie konsumentom poprzez równoważenie skali i elastyczności.

Ponadto Unilever upraszcza swoją strukturę korporacyjną, dzięki czemu nie będzie już mieć dwóch siedzib w Rotterdamie i Londynie, ale jedną siedzibę w Rotterdamie.

W praktyce niewiele się zmieni  -  tylko około 100 z londyńskich 7000 pracowników zostanie przeniesionych do Rotterdamu, a pozostałe zespoły, w tym marketing, pozostaną w Wielkiej Brytanii.

Szef Unilevera, Marijn Dekkers, wyjaśnił : - Jesteśmy przekonani, że jest to właściwa droga, aby przejść do tej jednej struktury. W 2005 roku były to operacyjnie - nie tylko z punktu widzenia struktury korporacyjnej - dwie bardzo różne firmy, które w przeszłości były zarządzane przez dwóch prezesów.

Dołącz do dyskusji: Unilever przenosi odpowiedzialność za marketing do nowych działów

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Yogi
Jaki typowy korporacyjny bełkot. Zabrakło tylko fraz o "poszerzeniu kompetencji" i "wzmacnianiu biznesu"
odpowiedź