UOKiK uruchamia filtr AR w mediach społecznościowych do oznaczania reklam

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uruchomił filtr AR na Instagramie i Facebooku - "OznaczamReklamy".

jd
jd
Udostępnij artykuł:
UOKiK uruchamia filtr AR w mediach społecznościowych do oznaczania reklam

- Zachęcamy wszystkich zainteresowanych do zapoznania się z rekomendacjami, które już teraz szeroko wyjaśniają, jak oznaczać materiały w mediach społecznościowych. Przykłady z rekomendacji w jasny i czytelny sposób pokazują, jak oznaczać treści komercyjne - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-oznaczac-reklamy-w-social-mediach-rekomendacje-uokik ##

Teraz można już korzystać z funkcjonalności filtra AR. To bezpłatne narzędzie, wykorzystujące rozszerzoną rzeczywistość dla urozmaicenia publikowanych obrazów i wideo, które w atrakcyjny i czytelny sposób pozwoli oznaczać materiały o charakterze komercyjnym.

- Zachęcam do stosowania przygotowanego przez nas narzędzia – filtru AR, który wykorzystuje rozszerzoną rzeczywistość, tak by wspomagać influencerów w prawidłowym oznaczaniu treści reklamowych. Dzięki niemu można wyróżnić reklamę, autopromocję lub prezent. Filtr można wyszukać po haśle OznaczamReklamy lub znaleźć na profilu UOKiK na Instagramie - komentuje dla  Wirtualnemedia.pl prezes UOKiK.

Jak użyć filtra "OznaczamReklamy"

Filtr OznaczamReklamy przygotowany został w  dwóch liniach kolorystycznych – fioletowej i białej, aby umożliwić jak najlepsze dopasowanie go do autorskich kreacji twórców internetowych, przy jednoczesnym zadbaniu o jego maksymalną widoczność.

"Rekomendujemy korzystanie z funkcjonalności platform społecznościowych oraz jednoczesne oznaczanie treści we własnym zakresie" - podaje UOKiK.

Wyświetl ten post na Instagramie                       Post udostępniony przez UOKiK (@uokikgovpl)

Zbiór rekomendacji oznaczania reklamy w mediach społecznościowych powstał w efekcie konsultacji UOKiK z przedstawicielami twórców, agencji reklamowych i reklamodawców, po blisko roku od wszczęcia postępowania wyjaśniającego w sprawie kryptoreklamy w social mediach.

Dokument opracowano po konsultacjach ze Związkiem Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR oraz Radą Reklamy, a także naukowcami z Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW oraz Zakładu Systemów Prasowych i Prawa Prasowego WNPiD UAM.

Rekomendacje zawierają zasady oddzielania reklamy od opinii użytkownika, poprawnego oznaczenia współpracy reklamowej (łącznie ze zbiorem polecanych hasztagów), zasady autopromocji, pokazywania prezentów (tzw. press packów, paczek PR), sposób zawarcia umowy między influencerem a reklamodawcą. Ponadto urząd wskazał na kategorie specjalne oraz zakazane reklamowych w social mediach produktów i usług oraz przypomniał konsekwencje prawne za kryptoreklamę.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej