SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

UOKiK: szybko zakończono promocja Lidla ze zwrotem produktów bez przyczyny mogła naruszyć zbiorowe interesy konsumentów

Lidl musi zorganizować testy i szkolenia dla konsumentów, pracowników Inspekcji Handlowej i rzeczników konsumentów. Zobowiązał go do tego Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdzając, że detalista akcją sprzed dwóch lat „Sprytnie i tanio kupować marki Lidla” mógł naruszyć zbiorowe interesy konsumentów.

fot. materiały prasowe Article

Lidl prowadził akcję promocyjną „Sprytnie i tanio kupować marki Lidla. Satysfakcja gwarantowana albo zwrot pieniędzy” w październiku 2016 roku. W jej ramach każdy konsument, który kupił produkty spożywcze, chemiczne czy kosmetyczne sprzedawane jako marki własne tej sieci sklepów mógł je zwrócić bez podania przyczyny. Marketer skończył ją już po kilku dniach trwania, mimo że zaplanował ją na miesiąc, ponieważ wielu klientów zwracało prawie puste opakowania po zużytych produktach. Jak tłumaczył Lidl, promocję „wykorzystywano wbrew jej celom”.

Po blisko dwóch latach od tej akcji, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Marek Niechciał decyzją z 12 czerwca br. stwierdził, że „uprawdopodobnione zostało naruszenie przez Lidl Polska zbiorowych interesów konsumentów przez zmianę postanowień regulaminu tej promocji, bo akcja została zakończona przez detalistę bez umieszczenia na stronie informacji o zmianie regulaminu z 7-dniowym wyprzedzeniem.

Lidl zobowiązał się w toku postępowania do usunięcia skutków powyższych naruszeń. W ich ramach ma zorganizować szkolenia internetowe dla klientów z praw konsumenckich, w tym rękojmi i gwarancji, reklamacji, prawa odstąpienia od umowy oraz interaktywnego testu z ww. wymienionych zagadnień. Uzyskanie 70 proc. poprawnych odpowiedzi będzie skutkowało przyznaniem bonu na zakupy w Lidlu w wysokości 25 zł dla 10 tys. pierwszych osób, które pomyślnie przejdą test.

Trzytygodniowe szkolenie ma się odbyć na stronie internetowej lidl.pl w okresie od 1 września do 15 listopada br. Szkolenie i test mają trwać ok. pół godziny.

Dodatkowo detalista ma zorganizować 8 jednodniowych szkoleń dla rzeczników konsumentów i pracowników Inspekcji Handlowej z zapobiegania nieuczciwym praktykom handlowym. W każdym szkoleniu ma uczestniczyć 35 osób.

Materiały na szkolenie online musi zostać zaakceptowane przez UOKiK, a Lidl musi złożyć do instytucji stosowne sprawozdania z realizacji zadań, do których się zobowiązał.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: UOKiK: szybko zakończono promocja Lidla ze zwrotem produktów bez przyczyny mogła naruszyć zbiorowe interesy konsumentów

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adam
To, że Lidl zrobił taką promocję to jedno. Tylko nie wzięli pod uwagę,że Janusze i Grażyny masowo wykupią towary, które "zwrócą"po kilku czy kilkunastu minutach stwierdzając, że złe, mimo,że potrafili na parkingu przeładować całą zawartość do innych opakowań.
15 8
odpowiedź
User
Maurycs
A może UOKiK niech się przyjrzy wybranym Klientom, czy nie doszło przez nich do wyłudzeń na sporą kwotę?
16 9
odpowiedź