SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

UOKiK ukarał Wedla za loterię promującą Ptasie Mleczko

UOKiK nałożył na firmę E.Wedel prawie 73 tys. zł kary za sposób informowania o loterii promującej Ptasie Mleczko. Natomiast firmy One-2-One i Aflofarm zostały ukarane grzywnami przekraczającymi 80 tys. zł za reklamy wprowadzające w błąd.

Urząd Ochrony Konsumentów i Konkurencji zwrócił uwagę, że informacje o loterii ptasiego mleczka produkowanego przez E.Wedel znajdowały się na jego opakowaniach, ale bez podania daty zakończenia akcji. UOKiK ustalił, że po zakończeniu promocji w lutym br. w sklepach dalej znajdowały się informujące o niej produkty. W takiej sytuacji konsument mógł wtedy kupić ptasie mleczko Wedla, licząc na udział w loterii, tymczasem nie miał już na to szans. W związku z tym urząd założył na E.Wedel karę w wysokości dokładnie 72 917 zł, mimo że promocyjne opakowania ptasiego mleczka zostały już wycofane ze sprzedaży, bo minął ich termin przydatności do spożycia.

Z kolei agencja One-2-One została ukarana za sposób, w jaki latem ub.r. reklamowała prowadzony przez siebie „Konkurs telewizyjny”. Spot z udziałem aktora grającego m.in. w serialu „Plebania” zachęcał do udziału w loterii, informując, że do wygrania są telewizory, kina domowe, laptopy czy telefony. Następnie aktor, trzymając plik banknotów, mówił: „50 tysięcy złotych”, przez co w opinii UOKiK-u sugerował, że jest to główna nagroda. Tymczasem w loterii można było wygrać tylko jeden telewizor, jedno kino domowe, jeden laptop lub jeden telefon, a 50 tys. zł to suma wartości wszystkich dostępnych nagród, o czym można było przeczytać w regulaminie akcji. UOKiK ocenił, że One-2-One wprowadziła konsumentów w błąd, nierzetelnie informując o nagrodach w tym konkursie, i nałożył na spółkę karę w wysokości 86 047 zł.

>>> Izba Celna: 8 mln zł kary dla One-2-One za konkurs SMS-owy dla TVP 2


Natomiast firma Aflofarm Fabryki Leków otrzymała karę za emitowane wiosną br. radiowe i telewizyjne reklamy swoich produktów NeoMag Cardio oraz NeoMag Forte. W spotach osoby rekomendujące te suplementy była przedstawiane jako ekspert ds. kondycji serca, dietetyk i profesor, podczas gdy tak naprawdę byli to oczywiście aktorzy. UOKiK ocenił, że przeciętny konsument mógł zaufać reklamie produktów polecanych przez autorytet profesora i na jej podstawie podjąć decyzję o zakupie. Kara dla Aflofarmy wynosi 80 662 zł.

Decyzje o wszystkich tych karach nie są ostateczne, a ukarane firmy mogą odwołać się do sądu. One-2-One już skorzystała z tej możliwości. UOKiK podkreśla, że negatywne opinie o spotach „Konkursu telewizyjnego” i NeoMagu wydała już Komisja Etyki Reklamy.

Dołącz do dyskusji: UOKiK ukarał Wedla za loterię promującą Ptasie Mleczko

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
i słusznie to zbójecki konkurs!!!
odpowiedź
User
igo
Ciekawe co teraz UOKiK zrobi z reklamami past do zębów w TV, polecanymi przez "dentystów" :)
odpowiedź
User
Kika
Kary powinny być znacznie wyższe, bo co to jest 80.000 dla takich potentatów. To aż zachęca do łamania prawa.
odpowiedź