UOKiK: Vectra ma zmienić zasady telefonicznego zawierania umów

UOKiK orzekł, że sposoby zawierania i zmiany umów z klientami stosowane przez konsultantów telefonicznych Vectry naruszały prawa konsumentów. Operator ma miesiąc na wprowadzenie poprawnych standardów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zajął się tym, jak konsultanci Vectry telefonicznie zawierają i przedłużają umowy z klientami, jesienią ub.r., po otrzymaniu raportu z kontroli przeprowadzonej w centrum telemarketingu firmy w kwietniu ub.r. przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. W ramach kontroli przeanalizowano 18 rozmów skutkujących podpisaniem lub przedłużeniem umowy. W 12 przypadkach konsultanci nie poinformowali klientów o prawie odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni, w dwóch przypadkach nie podali ceny obejmującej wszystkie jej składniki, w ośmiu - nie podali terminu, w jakim oferta lub informacja o cenie mają charakter wiążący, a w czternastu - nie powiedzieli, gdzie i jak można złożyć reklamację.

UOKiK uznał, że wyniki kontroli UKE uprawdopodabniają stosowanie przez Vectrę praktyk naruszających zbiorowe interesy klientów. „Informacje, które przedsiębiorca - poprzez swoich konsultantów - przedkładał konsumentom, zawierając umowy na odległość, były niepełne i nierzetelne” - podkreślił UOKiK. Poinformowana o tym Vectra zobowiązała się do poprawy tej sytuacji i 21 listopada przedstawiła Urzędowi nowe zasady dla pracowników centrum telemarketingowego, określające m.in. schemat, według którego mają być prowadzone rozmowy z klientami w sprawach dotyczących umów. Wytyczne zobowiązują konsultantów do podawania konsumentom informacji m.in. o wszystkich ważnych cechach oferty, cenie ze wszystkimi składnikami i sposobie jej zapłaty, koszcie, terminie i sposobie dostawy niezbędnego sprzętu, prawie do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni oraz miejscu i terminie składania reklamacji.

Zdaniem UOKiK-u dzięki nowym zasadom Vectra nie będzie już naruszać interesów klientów. Urząd nakazał firmie tych wytycznych w ciągu miesiąca oraz przesłanie potwierdzającego to dokumentu w ciągu dwóch miesięcy.

Przypomnijmy, że  w ostatnich miesiącach UOKiK nałożył na Vectrę dwie kary pieniężne: 350 tys. zł za a naruszenie kilkunastu obowiązków informacyjnych wobec klientów (przeczytaj o tym więcej) i 200 tys. zł za zaniedbania związane z przetwarzaniem i ochroną ich danych osobowych (więcej na ten temat). Obie decyzje są jak na razie nieprawomocne.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu