SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

UPC Polska: 40 proc. większy ruch internetowy, o 15 proc. więcej rozmów telefonicznych

Ruch internetowy na łączach UPC Polska w ciągu ostatniego tygodnia wzrósł o niemal 40 procent w stosunku do tego w normalnym okresie. Każdej doby klienci UPC pobierają blisko 3 petabajty filmów i seriali, głównie z Netfliksa. Powód jest oczywisty: epidemia koronawirusa, która zatrzymała Polaków w domach.

Article

Jeden petabajt to bilard bajtów, tak więc w ciągu każdych 24 godzin od ogłoszenia akcji #zostańwdomu użytkownicy ściągają za pośrednictwem sieci UPC ponad 3 tys. terabajtów filmów i seriali z Netflixa, oraz treści z Google i YouTube’a. Jak podaje operator, w ostatnim tygodniu transfer danych z Netfliksa wzrósł o ponad jedną trzecią. O ponad 100 procent wzrosło też korzystanie z gier online.

- Wystarczyło, że Netflix (w poniedziałek) obniżył jakość treści, a ruch od razu spadł o około 30 proc. - informuje na swoim profilu twitterowym Michał Fura, rzecznik prasowy UPC. Kilka dni temu Netflix poinformował, że obniża bit rate streamingu w europejskich sieciach o 25 procent w związku ze zwiększonym ruchem, spowodowanym izolacją domową użytkowników.

Jak podaje w komunikacie UPC, tydzień zwiększonego obciążenia sieci potwierdził, że dzięki wieloletnim inwestycjom w rozwój gigabitowej infrastruktury, operator jest gotów zapewnić swoim klientom najwyższy poziom usług: telewizyjnej rozrywki oraz internetu i telefonii, pozwalających na kontakt z bliskim i pracę zdalną.

- Obecne obciążenie sieci UPC w szczytowych momentach nie przekracza trzech czwartych dostępnej pojemności. Nieustannie monitorujemy jej funkcjonowanie, by dostęp do naszych usług był niezakłócony. Robimy wszystko, by stanąć na wysokości zadania, jakie przed nami stanęło, i dotrzymać obietnic wobec naszych klientów, którzy przyznali nam tytuł najbardziej polecanego operatora na polskim rynku. Wiemy, że w tych trudnych dniach szczególnie na nas liczą - komentuje Monika Nowak-Toporowicz, członek zarządu UPC Polska ds. technologii i innowacji.

Wzrosły także wskaźniki dotyczące rozmów przez telefony stacjonarne w sieci. W porównaniu z lutym w marcu o 15 proc. zwiększyła się liczba połączeń telefonicznych w UPC, a rozmowy były dłuższe o 69 proc.

UPC Polska na bieżąco reaguje na rozwój epidemii koronawirusa w Polsce. W ubiegłym tygodniu spółka skierowała większość swoich pracowników do pracy zdalnej, pozostawiając otwarte tylko cztery salony w największych polskich miastach. Operator wprowadził także ułatwienia w kwarantannie dla swoich abonentów, uruchamiając specjalne pakiety „#Zostańwdomu”.

Na koniec ub.r. UPC Polska miało 1,484 mln klientów, po wzroście o 18,2 tys. w ciągu kwartału. Najpopularniejszymi usługami operatora są telewizja i internet, natomiast ubyło użytkowników telefonii stacjonarnej. Firma zanotowała wzrost przychodów o 2,5 proc. do 1,63 mld zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: UPC Polska: 40 proc. większy ruch internetowy, o 15 proc. więcej rozmów telefonicznych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl