SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

UPC Polska zyskało klientów, ma sprzedanych 3,2 mln usług

W drugim kwartale br. liczba użytkowników mobilnych UPC Polska przekroczyła liczbę 100 tysięcy. Na koniec tego okresu operator miał 1,535 mln klientów i 3,283 mln jednostkowych usług (RGU), w tym 4,8 tys. nowych klientów i 6,3 tys. przyłączeń usług cyfrowych. Firma podkreśla, że ma za sobą dwunasty kwartał wzrostu z rzędu.

 

Article

Dyrektor generalny UPC Polska, Robert Redeleanu akcentuje, że całe pierwsze półrocze dowodzi „zaangażowania zespołu UPC we wspieranie klientów najlepszymi w swojej klasie usługami cyfrowymi i doświadczeniem ulubionej marki”.

- Doceniam nieustające dążenie zespołu UPC do zwiększania satysfakcji naszych klientów oraz działania, które przekładają się na pozycję lidera w zakresie najbardziej rekomendowanego dostawcy na rynku - podsumował CEO spółki.

W pierwszej połowie 2021 roku średnia prędkość, z jakiej korzystali klienci wynosiła 370 Mb/s (z 290 Mb/s w II kwartale 2020 r.). Operator zwiększył także (bez dodatkowych opłat) prędkość wysyłania danych dla ponad 900 tys. klientów. Przybyło 9 tys. abonentów usługi internetowej (łącznie jest ich obecnie 1 309 100).

Baza abonentów telewizji cyfrowej o zwiększyła się o 8 400 - do 1 355 000. Jak podkreśla operator, duża w tym zasługa promowanego nieustannie dekodera UPC 4K TV Box. Ten najmniejszy na rynku, ekologiczny sprzęt wyposażony jest w dodatkowe aplikacje, takie jak Amazon Prime Video i YouTube Kids, a także kanał TVP Sport 4K. Nowa aplikacja UPC TV Go umożliwia klientom dostęp do najlepszych treści w dowolnym miejscu i czasie.

 

Wzrosła też liczba klientów korzystających z pakietów mobilnych, a to za sprawą oferowanych elastycznych pakietów. W drugim kwartale UPC dodało 17,5 tys. użytkowników telefonii komórkowej, czyli trzykrotnie więcej niż w II kwartale 2020 roku. Jak podaje UKE, w drugim kwartale 2021 roku UPC zajęło drugie miejsce w rankingu przenośności numerów komórkowych. Ogółem w pierwszej połowie 2021 roku baza użytkowników mobilnych UPC wzrosła o 42 700 przyłączeń, osiągając łącznie 105,4 tys. abonamentów.  

UPC we wzmiankowanym okresie kontynuowało też wprowadzanie prędkości 1 Gb/s w nowych lokalizacjach, zwiększając liczbę gospodarstw domowych w zasięgu tej prędkości 3 milionów. Operator dodał do zasięgu swojej sieci w II kwartale 16 600 gospodarstw domowych, a w I półroczu - 34,2 tys. Sieć ta obecnie obejmuje 3 669 400 gospodarstw domowych.

W zeszłym piątek Grupa Iliad, właściciel sieci telekomunikacyjnej Play, poinformowała, że złożyła grupie Liberty Global ofertę kupna 100 proc. akcji spółki UPC Polska. Oferta ma charakter niewiążący i wyceniona jest na 7,3 mld zł, w oparciu estymowaną wartości EBITDA za rok 2021 w wysokości 782 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: UPC Polska zyskało klientów, ma sprzedanych 3,2 mln usług

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl