SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Użytkownicy smartfonów coraz bardziej zirytowani reklamami. Apple aktualizuje aplikację, która je blokuje

Reklamy wyświetlane w aplikacjach i mediach społecznościowych najbardziej denerwują Austriaków, a najmniej przeszkadzają one mieszkańcom Brazylii i Chin. Takie są wyniki badań przeprowadzonych przez firmę analityczną Statista Global Consumer.

Najbardziej niechętni reklamom są mieszkańcy Austrii - aż 59 proc z nich nie lubi, gdy na ekranie smartfona wyskakuje im niechciane okienko promujące towar czy usługę. Ponad połowę negatywnych wskazań zanotowano też w Szwecji, Hiszpanii, Turcji, Belgii i Holandii, a także w RPA i Argentynie. Zdecydowana większość krajów mieści się w przedziale niezadowolenia na poziomie 40-49 proc. I tu plasują się także polscy użytkownicy smartfonów. Najmniej reklamy przeszkadzają mieszkańcom Brazylii i Chin. Tam mniej niż co trzeci badany (31 proc.) czuł się znudzony lub osaczony reklamami.

Badanie przeprowadziła Statista Global Consumer, firma analityczna specjalizująca się w danych rynkowych i konsumenckich. Wyniki pokazują, że spora część populacji na świecie jest zirytowana reklamami, które pojawiają się na ich telefonach podczas korzystania z mediów społecznościowych, aplikacji czy przy przeglądaniu portali. Statista przeprowadził próbę w ponad 50 państwach świata na różnych kontynentach, a w każdym z nich zapytał od 1 do 5 tys. ankietowanych między 16. a 64. rokiem życia.

Apple blokuje dane marketingowe

Apple, jeden z największych producentów smartfonów na świecie, umożliwia swoim użytkownikom blokadę danych, które są ważne z punktu widzenia marketingowca. Amerykański gigant zaktualizował aplikację App Tracking Transparency, która teraz obowiązkowo prosi o wyrażenie zgody na śledzenie ich preferencji przez producentów. Najnowsza aktualizacja poszła o krok dalej i pozwala użytkownikom blokować dostęp do tzw. identyfikatora reklamowego telefonu, co uniemożliwi np. Facebookowi czy Google'owi pozyskiwanie jakichkolwiek danych lub informacji o swoich klientach. Dodatkowo użytkownicy Apple, którzy zablokują swój identyfikator, nie będą otrzymywać żadnych reklam podczas wyszukiwania w Google lub przewijania mediów społecznościowych.

- Możliwość blokowania przypadkowych reklam na urządzeniach marki Apple na pewno nie jest wiadomością, która cieszy marketingowców największych firm, ale odbiorcy są już zdecydowanie bardziej przychylni takiemu rozwiązaniu - uważa Michał Chlewiński, współtwórca Linkhouse, platformy content marketingu i link buildingu.

Chlewiński dodaje, że nowa funkcja blokady wprowadzona przez Apple to nie jedyne wyzwanie, które czeka marketingowców. - Możemy do tego dołożyć np. zapowiadane zaniechanie używania plików Cookies przez Google, przełożone na koniec 2023 r., które zbierają wiele informacji, które są później wykorzystywane w kampaniach reklamowych. Nowe rozwiązania, podobnie jak w przypadku Apple, mają zapewniać więcej anonimowości. Uniemożliwiony będzie albo przynajmniej znacznie utrudniony retargeting, czyli zwracanie się do klientów z promocjami lub przypomnieniem, gdy mają zakupy w koszyku, ale nie zdecydowali się jeszcze na opłacenie produktów - tłumaczy Michał Chlewiński.

Dołącz do dyskusji: Użytkownicy smartfonów coraz bardziej zirytowani reklamami. Apple aktualizuje aplikację, która je blokuje

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ooo
reklama = śmieci i muł
odpowiedź
User
Seba
W Chinach jest internet?
odpowiedź
User
Ewa. sz
Bo nie da się nic przeczytać normalnie a prawda jest taka, że każdy czyta i wie jeśli czegoś potrzebuje to gdzie się zgłosić na siłę to tylko tracą zainteresowanych z niewolnika nie ma robotnika.
odpowiedź