SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Użytkownicy smartfonów wolą mobilne strony od aplikacji sklepów spożywczych

Blisko co piąty użytkownik smartfona odwiedza za jego pomocą strony popularnych sieci spożywczych. Aplikacje mobilne sklepów nie cieszą się już takim zainteresowaniem. Zasięg najpopularniejszych oscyluje wokół 2% - wynika z danych firmy Spicy Mobile zgromadzonych na platformie Mobigate.

fot. shuttlerstockArticle

Zakupy spożywcze online robi już co piąty internauta. Osoby te zdecydowanie częściej korzystają z komputerów stacjonarnych lub laptopów. Smartfon i tablet wybiera wciąż niewielki odsetek kupujących żywność w e-sklepach – zwykle są to osoby młode, o stabilnej sytuacji finansowej, przyzwyczajone do robienia różnorodnych zakupów online.

Jak wygląda popularność aplikacji i stron www największych sieci spożywczych wśród użytkowników smartfonów i tabletów w Polsce? Według danych Spicy Mobile, w sierpniu br. najczęściej wywoływaną aplikacją mobilną sklepu spożywczego była Twoja Biedronka. Drugie i trzecie miejsce przypadło odpowiednio aplikacjom Lidl – Offers & Leaflets oraz Mój Carrefour.

Nieco inaczej wygląda sytuacja, jeżeli weźmiemy pod uwagę zasięg. W tym przypadku na prowadzenie wysuwają się aplikacje Lidla oraz Carrefoura.

Użytkownicy smartfonów dużo częściej niż z aplikacji korzystają z mobilnych stron popularnych sieci handlowych – w sierpniu br. odwiedziło je 28% kobiet i 16% mężczyzn. W obu grupach najpopularniejszą stroną odwiedzaną przez użytkowników mobilnych była Biedronka.pl.

 

Wyniki badań Spicy Mobile pokazują także, że niewielki odsetek osób posiadających smartfony i tablety instaluje więcej niż jedną aplikację sklepu spożywczego.

W przypadku poszukiwania promocji, użytkownicy mobilni korzystają z dedykowanych rozwiązań i czynią to, jak pokazują badania rynku m-commerce, na większą skalę. Polacy są zainteresowani aplikacjami rabatowymi informującymi w łatwy i szybki sposób o aktualnych promocjach dużo bardziej niż stronami popularnych sieci handlowych. Najpopularniejsze z nich, Blix oraz Qpony, odnotowują zasięg na poziomie 4,7% i 3,5% (dane za sierpień 2016 r.). To właśnie za pomocą takich rozwiązań użytkownicy smartfonów i tabletów poszukują ciekawych ofert, również tych dotyczących zakupów spożywczych.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Użytkownicy smartfonów wolą mobilne strony od aplikacji sklepów spożywczych

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zen
Po pierwsze lepiej jest miec jedna aplikacje ( przegladarke internetowa ) niz 10 innych, ktore zajmuja duzo miejsca i czesto dzialaja w tle. Po drugie prosciej dla przecietnego uzytkownika w przegladarcej poblokowac lub zabronic sledzenia uzytkownika niz w aplikacjach sklepow , ktore poza dostarczenir ofert sklepu zbieraja o uzytkowniku i jego telefonie wszystko co sie da.
odpowiedź