SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mniej użytkowników telefonów komórkowych w Polsce, spada liczba kart pre-paid

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego penetracja telefonii komórkowej w Polsce na koniec 2016 roku zmniejszyła się do 142,4 procent. Liczba użytkowników usług komórkowej osiągnęła poziom 54,7 mln i byla niższa o 2,7 procent w stosunku do roku 2015.

fot. Shutterstock.com Article

W „Informacji o sytuacji społeczno-gospodarczej kraju w 2016 r.” GUS podaje, że na koniec grudnia ub.r. liczba abonentów i użytkowników (usługi z przedpłatą) telefonii mobilnej wyniosła 54,7 mln (w tym ok. 41 proc. stanowili użytkownicy) i była o 2,7 proc. mniejsza niż w końcu grudnia 2015 r. Liczba użytkowników  zmniejszyła się o 17,2 proc., natomiast liczba abonentów wzrosła o 10,8 proc.. Na 100 mieszkańców przypadało 142,4 abonentów i użytkowników (wobec 146,4 przed rokiem).

Penetracja na rynku telefonii komórkowej w Polsce spadła do 142,4 proc. na koniec grudnia ub.r. ze 146,3 proc. na koniec września.

GUS zaznacza jednocześnie dalszy spadek popularności telefonii stacjonarnej. W sieci publicznej telefonii przewodowej na koniec grudnia ub.r. liczba użytkowników tych usług wyniosła ok. 4,6 mln i była o ok. 7 proc. niższa niż przed rokiem.

- Wskaźnik gęstości abonenckiej, mierzony liczbą łączy głównych na 100 mieszkańców, w końcu grudnia ub.r. wyniósł 11,9 (wobec 12,9 w końcu 2015 r.). Liczba łączy w dostępach ISDN 23 w końcu grudnia ub.r. ukształtowała się na poziomie 681 tys. (w tym ok. 90 proc. zainstalowano w miastach) i była ponad 6 proc. mniejsza niż rok wcześniej - napisano w raporcie GUS.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Mniej użytkowników telefonów komórkowych w Polsce, spada liczba kart pre-paid

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl